Kirjoittaja Aihe: e325 v2 se torguetube peräongelma  (Luettu 4380 kertaa)

Poissa aleksi

  • Aloitteleva torppari
  • *
e325 v2 se torguetube peräongelma
« : 29 Syyskuu, 2012, 23:41:52 »
elikkäs ongelmana on että kaasua lennossa antaessa normi ja idle tiloissa perä heittää oikealle aikas rajusti, mutta pitää normi lennossa hyvin ei vaella. Olen kokeillut gy 401 ja nyt kiinni align gp780 ja sama ongelma, servona on futaba s9257 olen kokeillut vaikka mitä mutta perä käyttäytyy saman lailla. on siirretty pallolinkkia servo hornissa, delayllä leikkinyt herkkyyttä säädelty, nupin kierroksia kokeiltu :-\ mutta perä ei ole hyvä. siis pyydän nöyrimmin apuja :-[ Pisti silmään yksi seikka jota en ole aligneissa kokenut keskittäessä perälavat tail slider pääsee liikkumaan enempi vas kuin oikealle, eli lavat viiva suorassa tails lider ei keskellä, onko sama ominaisuus muissa 325 sissa? varmaan sama perä kuin vanhemmassa?

T Aleksi
Hirobo Turbulence d3 skookum sk720
compass warp 360 brain
mini titan se v2 beast x
dx9

Poissa heikkit

  • Pro torppari
  • ****
Vs: e325 v2 se torguetube peräongelma
« Vastaus #1 : 30 Syyskuu, 2012, 13:30:16 »
elikkäs ongelmana on että kaasua lennossa antaessa normi ja idle tiloissa perä heittää oikealle aikas rajusti, mutta pitää normi lennossa hyvin ei vaella. Olen kokeillut gy 401 ja nyt kiinni align gp780 ja sama ongelma, servona on futaba s9257 olen kokeillut vaikka mitä mutta perä käyttäytyy saman lailla. on siirretty pallolinkkia servo hornissa, delayllä leikkinyt herkkyyttä säädelty, nupin kierroksia kokeiltu :-\ mutta perä ei ole hyvä. siis pyydän nöyrimmin apuja :-[ Pisti silmään yksi seikka jota en ole aligneissa kokenut keskittäessä perälavat tail slider pääsee liikkumaan enempi vas kuin oikealle, eli lavat viiva suorassa tails lider ei keskellä, onko sama ominaisuus muissa 325 sissa? varmaan sama perä kuin vanhemmassa?

T Aleksi

En anna ratkaisua, vaan kerron että minulla e325:n kanssa samaa ongelmaa.
Gyro Futaba 401.

Minulla menee näin:
* leijunnassa kaikki ok
* kun antaa kuormaa, niin pettää n. 90 astetta sivuun
* sitten on jotenkin tunnoton. Esim ei reagoi. Saattaa tehdä itseänisiä hitaita liikkeitä. Ei reagoi tikkuun järkevästi.
* n. 10 sekan kuluttua alkaa pirottamaan ihan täysin. Sitten vaan korkeutta pois, hold ja laskuun...

* joskus valo vilkkuu, joskus ei.

* 5 akun aikana kävin 4 kertaa noin. Kopu yhä lentokunnossa, joten pirotreeniä tuli.
* myös minulla ei ole symmetrinen perä.

Ajattelin
* tarkastaa, että perä mekaanisesti kunnossa
* laittaa max neutraaliksi = keskelle. En tiedä onko perässä tuohon säätöjä

Neuvot vähissä, joten ei auta muuta kuin jatkaa saman tyyppisesti kuin sinäkin.

Aikaisemmin homma pelasi jotenkin. Nyt vaihdoin torpin jälkeen perän, jolloin ihan mahdoton. Leijutella voi, mutta kovemmat liikkeet sekottaa perän ihan täysin.

Poissa aleksi

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: e325 v2 se torguetube peräongelma
« Vastaus #2 : 30 Syyskuu, 2012, 23:27:34 »
Ok täytyypi paneutua perän linkistön toimintaan kun saan kopterin taas kasaan, itsellä tällä hetkellä atomeina kun hajos nuppi servo lennossa ja seuraukset sen mukaiset :-[
Hirobo Turbulence d3 skookum sk720
compass warp 360 brain
mini titan se v2 beast x
dx9

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: e325 v2 se torguetube peräongelma
« Vastaus #3 : 01 Lokakuu, 2012, 10:50:01 »
Mulla teki Gauin hurrigane tuota samaa. Kaverin kanssa tuota mitattiin ja multa paljasti ainakin virran syöttöongelma. Bec ei jaksanut antaa tarpeeksi virtaa peräservolle (Align ds650) gyro ei myöskään saanut virtaa. Aikaisemmin kaikki oli toiminut kuten pitikin ja kesti rajuja lapalkumia ja pitch pumppia. Lisäksi perästä löytyi klappia. En ole vielä perääkään purkanut ja tutkinut tarkemmin, mutta toinen lapa klappaa selvästi. Muuten oireet on samat, gainia muuttamalla asiaa ei saanut kuntoon.

En ole vielä päässyt testaamaan uudelleen, uusi nopari on tulossa ja kopteri kasamatta viimeisen torpin jäljiltä. Infoan kun joskus kasaantuu ellei ongelma ole teillä ennen ratkennut.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa aleksi

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: e325 v2 se torguetube peräongelma
« Vastaus #4 : 01 Lokakuu, 2012, 21:11:19 »
oliskohan meikäläisellä samat ongelmat becciin viitaten becin virta on 2a ja 5 volttia eli hyvin mahdollista, kiitos vinkistä päivitellään kun saadan kokeiltua
Hirobo Turbulence d3 skookum sk720
compass warp 360 brain
mini titan se v2 beast x
dx9

Poissa aleksi

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: e325 v2 se torguetube peräongelma
« Vastaus #5 : 14 Lokakuu, 2012, 19:00:55 »
Noniin nyt on uudet servot ja bec koe ponnistettu ja perä pitää :D toistaiseksi komeasti. Taisi olla virtojen kanssa ongelmia, eikun parempia ilmoja (kuivempia) odotteleen.
Hirobo Turbulence d3 skookum sk720
compass warp 360 brain
mini titan se v2 beast x
dx9

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
E325

Aloittaja sniiki « 1 2 ... 16 17 » Thunder Tiger Sähkö

401 Vastauksia
174167 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Tammikuu, 2013, 21:07:28
kirjoittanut KL
E325

Aloittaja heko-eki « 1 2 3 4 » Thunder Tiger Sähkö

96 Vastauksia
44094 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Tammikuu, 2008, 21:26:04
kirjoittanut heko-eki
15 Vastauksia
7374 Lukukerrat
Uusin viesti 16 Syyskuu, 2008, 22:07:09
kirjoittanut Jyri
0 Vastauksia
1657 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Lokakuu, 2009, 12:30:04
kirjoittanut Olli.
2 Vastauksia
3459 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Toukokuu, 2011, 17:13:37
kirjoittanut Syrjäniemi