Kirjoittaja Aihe: Tampereen Helinistit  (Luettu 6385 kertaa)

ezajohn

  • Vieras
Tampereen Helinistit
« : 31 Lokakuu, 2010, 00:06:42 »
Oon duunissa tossa Tampereen lähellä Akun Tehdas nimisessä mestassa ja itekkin uutena helikokeilijana olis ihan mahtavaa jos sais kasattua amatöörejä sekä pro lennättäjiä saman katon alle. Ammattimiehet vois neuvoo alottelijoita ja mahd. säätää/säädättää rookieitten kopterit/ohjaimet/asenteet lentokuntoon. Harrastuksen aloittaminen olis melko paljon helpompaa kun ois tuki ja turva ympärillä sekä koneet balanssissa.

Akun tehtaalla olis loistava sali tommosten 450 kokoluokan sähkisten kanssa puuhailuun ja testaamiseen (n.350m2 X 10m) (Siellä oon itekkin kopteria säätäny)

Muutenkin itteeni kiinnostas Tampereen seudulta löytää porukkaa ketkä on innostunu helihommista ja saada tutuiksi pro ukkoja keltä vois kysellä neuvoja.

Joten, jos innokkaita ilmottautuu ni rupeen tekeen asian eteen hommia.

T:Tema

Poissa Tomi Kulmala

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Tampereen Helinistit
« Vastaus #1 : 31 Lokakuu, 2010, 09:15:24 »
Täältä  löytyy  yksi  kiinnostunut  :).

Poissa DM

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Tampereen Helinistit
« Vastaus #2 : 31 Lokakuu, 2010, 22:56:03 »
Kuulostaa erittäin mainiolta, yksi mini titaani aloittelijan leijuttelemana ilmoittautuu kiinnostuneeksi.
mCPX brushless | DX7

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tampereen Helinistit
« Vastaus #3 : 01 Marraskuu, 2010, 08:50:49 »
Pihalla on ollu sen verran pitkään sopimatonta keliä et vois vaikka jonnekkin sisälle mennä ajeleen. Nää meidän sisätilat on tasan 0 tällä hetkellä, joten mikä tahansa parannus tähän asiaan olisi ihan tervetullut.

Pirkkalan liikuntatalolla on sisävuoroja, mutta siellä on rytoksia taivaalla aiina sen verran paljon että ei kehtaa noita omia värkkejä sinne viedä. Muutaman kerran käyny jotain lapauraa tai gyroo säätelemässä.

Kannattaa katsoa tätä aihetta: http://www.kopterit.net/index.php?topic=2437.0 Tuolla on tullut ilmoiteltua jos on etukäteen tiennyt menevänsä ja silleen.

Itse teen matkustavaa työtä ja olen mm. koko tämänkin viikon reissussa. Ensi viikonloppuna voisi lennättää seuraavan kerran jotain jossain. Jos vaikka vihdoinkin olisi niin ettei sataisi, niin pääsisi testaileen yöporoa.

Koska sinne jonnekkin olisi mahdollista päästä?
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa matran

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Tampereen Helinistit
« Vastaus #4 : 01 Marraskuu, 2010, 18:07:01 »
Oispa tosi hienoa, jos tälläinen sisälennätyspaikka löytyisi! Gaui 200:n säädöt varmaan tuollaisessa tilassa onnistuisi hyvinkin.

ezajohn

  • Vieras
Vs: Tampereen Helinistit
« Vastaus #5 : 02 Marraskuu, 2010, 14:58:38 »
Mä rupeen selvitteleen ja ilmottelen sitten täällä mahdollisia päiviä. Varmaan kaikille sopii viikolla parhaiten illalla.

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tampereen Helinistit
« Vastaus #6 : 02 Marraskuu, 2010, 21:14:07 »
...Varmaan kaikille sopii viikolla parhaiten illalla.

Ei sovi... oon lähes aina ja kokoajan reissussa ;D

Perjantai-illat ja viikonloppu on mulla sitä aikaa kun pitäs ehtiä, vaikka sit lauantai - sunnuntai välisenä yönä.

Mulla on yks tuttava tuolla Pirkkahallia vuokraavalla suunnalla, ja kesällä kyselin alustavasti josko sinne sais yövuoroa. Voisin omasta puolestani koettaa selvitellä tuon.
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa Tomi Kulmala

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Tampereen Helinistit
« Vastaus #7 : 02 Marraskuu, 2010, 22:08:59 »
Mulle käy arkisin iltasin yleensä ja useimmiten viikonloputkin on vapaita :).

Poissa DM

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Tampereen Helinistit
« Vastaus #8 : 03 Marraskuu, 2010, 08:52:43 »
Vahvasti sitä painitaan aikataulupaineiden ja reissujen kanssa täälläkin, mutta arkisin päiväsaikaan ei ainakaan sovi. Eli arki-illat myöhäisempänä aikanakin, viikonloput. Toivottavasti järjestelyt onnistuvat!
mCPX brushless | DX7

Poissa HarZa

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Tampereen Helinistit
« Vastaus #9 : 03 Marraskuu, 2010, 17:34:38 »
Olisi kyllä mukava saada toimintaa tällekkin suunnalle. Vuorotyö täälläkin rajoittaa harrastusaikoja, mutta noin joka toinen viikko yleensä kerkiäisi paikalle hämmästelemään. Viikonloputkin pitäisi onnistua. Akun tehdas on tasan "väärällä" puolella tamperetta, mutta onneksi auto kulkee ainakin toistaiseksi.

Oma harrastus on kuitenkin myös tasolla nolla. Kopteri on, mutta lentotunteja ei. Kaikki apu siis tervetullutta.

Poissa Crys

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Tampereen Helinistit
« Vastaus #10 : 03 Marraskuu, 2010, 19:12:24 »
Täältä ilmottautuu myös koptereihin hurahtanut teekkari. Omaan aikatauluun istuu myös arki-illat, yöt ja viikonloput.

Onkos Tampereella muuten mitään isoa ympäri vuorokauden auki olevaa parkkihallia? Kuten esim Vantaan Jumbossa on. Siellä olen kesätyöni puolesta nähnyt jonkun ainakin ajavan driftingiä rc-autolla. Korkeuttahan noissa ei yleensä ole juurikaan, mut ois ainakin kuivaa ja ehkä vähän tuulensuojaakin. Itse olen asustellut täällä "vasta" 4 vuotta, autokin on, mutta ei kyllä mieleen tule mitään vastaavaa parkkihallia...
DX7
AlzRC Pro V2

Poissa kopterifriikki

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit RY #159 TreRc Ry Vice President
Vs: Tampereen Helinistit
« Vastaus #11 : 02 Maaliskuu, 2011, 09:19:39 »
Hei sairaan hieno homma !!  Tulen heti porukoihin. Mun Trex 450 Flymentorilla on vielä säätämättä ja samalla siinä säätyy sitten muutkin. Illat käy aikas usein, samoin viikonloput. Pitänee tehdä porukoitten käyttöön siirrettävä gyrotestipenkki.
-Lentävä kone on vain huolellisen valmistelun odotettu mielenkiinnoton ja yllätyksetön seuraus-
              
T-rex Sport 450, Gaui 475 Hurricane, Pinsiön Lentävä Ahven 2 + Naza, Futaba T8FG super, Pinsiö Twin, Iso Kotka+2 x varioprop

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tampereen Helinistit
« Vastaus #12 : 03 Maaliskuu, 2011, 06:33:45 »
Voisin ottaa ja selvitellä sitä Pirkkahalli-optiota tässä perjantain hujakoilla. Vähä ristiä veikkaan, mutta jos sais jokin tunnin tai kahden mittaisen iltayövuoron.

Ajatuksia mitä tullut mieleen tähän mennessä:
- Pelkkä jalkapallokenttä riittää
- Maaleja ei tarvitse siirtää pois (olettaen ettei keskellä kenttää ole mitään)
- 500-kokonen isoin mitä saa lennättää
- 700-kokosta voi leijuttaa
- Akkujen latausta ei tulla mahdollistamaan (kukaan ei kuitenkaan tuo tarvittavaa määrää jatkojohtoja + LiPo-säkkejä, eikä vahdi kokoajan jne.)
- Vuoron pituus olisi vajaat 2 tuntia
- Ei alkoholia
- Ei eväitä
- Maksamme jonkin korvauksen "viralliselle valvojalle" (henkilölle joka tulee avaamaan ovet ym.)
- Jos tapahtuma saadaan uusittua kerran tai kaksi, niin pyydetään Aamulehti tai muu media paikalle mukaan tekemään jokin vapaa-aika-osioon tuleva tarina
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa RoopeB

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Tampereen Helinistit
« Vastaus #13 : 28 Maaliskuu, 2011, 22:07:01 »
Onko sisälennätystilojen tiimoilta mitään uutta tietoa?
HK 450
Align T-Rex 600E
Lama V5
Spectrum DX7

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tampereen Helinistit
« Vastaus #14 : 28 Maaliskuu, 2011, 22:08:07 »
Ei. Ei sinne pääse oikeen helpolla. Maksaa kovasti ja varauskalenteri on niin pitkään täys, että oman vuoron saanti olis nyt varattava ensi vuodelle.
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa RoopeB

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Tampereen Helinistit
« Vastaus #15 : 28 Maaliskuu, 2011, 22:10:55 »
Ehkäpä ezajohn saisi tuon Akun Tehtaan hallin, pidellään peukkuja.

Ei. Ei sinne pääse oikeen helpolla. Maksaa kovasti ja varauskalenteri on niin pitkään täys, että oman vuoron saanti olis nyt varattava ensi vuodelle.
HK 450
Align T-Rex 600E
Lama V5
Spectrum DX7

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
2 Vastauksia
1744 Lukukerrat
Uusin viesti 07 Maaliskuu, 2009, 15:07:48
kirjoittanut kaardian
0 Vastauksia
1514 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Maaliskuu, 2009, 15:53:31
kirjoittanut kaardian
2 Vastauksia
2145 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Toukokuu, 2011, 11:18:30
kirjoittanut frenzie