Kirjoittaja Aihe: e-sky hkb3  (Luettu 13347 kertaa)

huotarinen

  • Vieras
Vs: e-sky hkb3
« Vastaus #25 : 02 Lokakuu, 2010, 12:50:44 »
ei nyt kuitenkaan oo hetken mielijohteesta hommattu ja lama v3:lla leikitty aikasemminkin jo, mutta kun ei oo mitään ohjeita mukana ja haluaa mahdollisimman vähillä vaurioilla saada homma alkuun niin mielellään kyselee vinkkejä kokeneemmilta

huotarinen

  • Vieras
Vs: e-sky hkb3
« Vastaus #26 : 02 Lokakuu, 2010, 12:56:37 »
kirauduin nyt vasta sivustolle kun tuli tarvetta kysyä asioita vaikka jo n.vuoden olenkin lukenut välillä juttuja täältä, mutta jos nyt häiritsee niin voin kyllä poistaa profiilini täältä

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: e-sky hkb3
« Vastaus #27 : 02 Lokakuu, 2010, 12:59:18 »
No höpö höpö,
Näihän se pitääökin hoitaa ja kysellä ilman muuta!
Kysyvä ei tieltä eksy  8)
Itselläni ei näistä eskyn räpättimistä ole kummemmin kokemusta kuin eka kopteri (hb cp2) josta ei tullut mitään..

Mutta siis kysyä saa ja PITÄÄKIN.

Jotain sanoakseni aiheeseenkin liittyen lähtisin etsimään näin.
Lavat on kunnossa, ei karheita yms yms?
Lapakulmat varmasti kohdillaan?
Akku on tarpeeksi pirteä?
Moottori ja nopari on ehjiä?
« Viimeksi muokattu: 02 Lokakuu, 2010, 13:01:47 kirjoittanut 1m4s0_ »

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: e-sky hkb3
« Vastaus #28 : 02 Lokakuu, 2010, 13:02:58 »
Ei toki millään pahalla, pois se minusta. Kieroon mieleeni vain tupsahti moinen mielleyhtymä. Toki kysyä ja vastailla kannattaa ja pitääkin.
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

JCA

  • Vieras
Vs: e-sky hkb3
« Vastaus #29 : 02 Lokakuu, 2010, 14:06:03 »
kirauduin nyt vasta sivustolle kun tuli tarvetta kysyä asioita vaikka jo n.vuoden olenkin lukenut välillä juttuja täältä, mutta jos nyt häiritsee niin voin kyllä poistaa profiilini täältä

No höpö höpö,
Näihän se pitääökin hoitaa ja kysellä ilman muuta!

Näin on! Sitä varten tämä foorumi on että jokasella olis helpompi päästä mukaan lajiin. Saa ja pittää kysellä!
Jos kokonaisuutena ajatellaan niin kopterointi on suomessa kohtalaisen tuore harrastus ja on vasta ihan viime vuosina alkanut saamaan räjähdysmäistä suosiota kun noiden vehkeiden hinnat putoaa ja tekniikka on sitä luokkaa että näillä pystyy normaali ihminenkin lentämään. Korjatkaa toki jos olen väärässä, mutta kaikki me ollaan nollasta lähdetty.

Viime kesänä ihan samoja asioita pohdin mitä täällä tulee esille aina välillä, nyt ne tuntuu itestä tyhmiltä, mutta viime kesänä oli aivan hukassa :D
Ja tosiaan simulaattorilla olin lentänyt jo 2 vuotta ennen tuota..

Treeniä ja mielummin kysyy ensin kuin lähtee mutulla pyörittämään ;)

Omalla kohdallani homma lähti rokkaamaan kun sain muilta kopteristeilta säätöapua, sitä suosittelen siis myös sinulle jos lähistöltä sattuisi löytymään joku pidempään kopteroinut.

Siitä gyron limit nappulasta saa säädeltyä peräservon liikealuetta, mutta ei hyödytä tuossa sinun tilanteessa varmaan sekään.
Eihän gyro ole moottorin lähellä tai eihän gyron vierestä mene paksuja virtapiuhoja? Mulla oli T-Rex 450:n kanssa ongelmaa peärn kanssa, samantyyppistä satunnaista sekoilua. Se johtui häiriöistä mitkä aiheutti nuo virtapiuhat, koita siirtää kaikki piuhat mahd. kauas gyrosta.

Mie tykkään mutuilla täällä aina, ei siis välttämättä tämä auta mithään, mutta idea muiden seassa :)

Poissa Lauri P

  • Seniori torppari
  • *****
  • #0174
Vs: e-sky hkb3
« Vastaus #30 : 02 Lokakuu, 2010, 15:07:26 »
missäspäin siis asustelet?
todennäkösesti joku vähän kokeneempi löytyy jostain läheltä joka osaa kattoo mistä noi ongelmat johtuu vaikkei ko. kopua omistaiskaan.

jos saat ni ota kuva nupista laita tänne niin sitäkin vois olla apua!
Pitääkö aina olla eniten,paras,isoin ja heti???
-Goblin 500-

huotarinen

  • Vieras
Vs: e-sky hkb3
« Vastaus #31 : 02 Lokakuu, 2010, 15:30:36 »
tampereen lähistöllä vesilahdella. kopteri lentää nyt mutta säädellä vielä täytyy sekä tilata muutamia rikkinäisiä osia tilalle. rataskin otti lopputilin tänään, mutta hauskaa tää on

Poissa Lauri P

  • Seniori torppari
  • *****
  • #0174
Vs: e-sky hkb3
« Vastaus #32 : 02 Lokakuu, 2010, 16:48:52 »
joo niimpä näkyi tuolla et olit saanu kopterin ilmaan.sori häthäsyyten! ;)
Pitääkö aina olla eniten,paras,isoin ja heti???
-Goblin 500-

huotarinen

  • Vieras
Vs: e-sky hkb3
« Vastaus #33 : 02 Lokakuu, 2010, 18:22:48 »
mut jos joku on täältäpäin niin saa ilmoitella, ties vaikka joutuis ottaan yhteyttä joskus

huotarinen

  • Vieras
Vs: e-sky hkb3
« Vastaus #34 : 07 Lokakuu, 2010, 12:16:15 »
minkälaisia patentteja teillä on ollut ja mistä kohtaa roikuttamalla pitäis katsoa tuo koneen tasapainotus, ei sitä kait kuitenkaan lapojen päistä roikuteta???? :-\

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: e-sky hkb3
« Vastaus #35 : 07 Lokakuu, 2010, 12:21:01 »
minkälaisia patentteja teillä on ollut ja mistä kohtaa roikuttamalla pitäis katsoa tuo koneen tasapainotus, ei sitä kait kuitenkaan lapojen päistä roikuteta???? :-\

otat vaikka toisella kädellä nupista ja toisella päärattaan reunasta ja pidät kopun kylki alaspäin... näin ei vinossa olevat lavat vaikuta ;)
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: e-sky hkb3
« Vastaus #36 : 07 Lokakuu, 2010, 12:48:43 »
Jep akselista sivuittain pitämällä, nokan pitäisi olla jonnin verran keskilinjan alapuolella... align 550E manuaalissa on ainakin kuvattu tämä operaatio googlella voi etsiä manuaalin, varmaa löytyy muistakin.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

huotarinen

  • Vieras
Vs: e-sky hkb3
« Vastaus #37 : 07 Lokakuu, 2010, 13:09:44 »
jaa kylki alaspäin, toihan ei ollut tullu pieneen mieleenikään kokeilla noin

mfly

  • Vieras
Vs: e-sky hkb3
« Vastaus #38 : 07 Lokakuu, 2010, 15:21:21 »
NO kyllähän se voi ihan flybar tangon molemmilta puolita pitää... Siinä Alignissa on vaan se kökkö :) systeemi, että lavat on ylimpänä, niin joutuu keksimään kaikenlaista...

Varsinkin alussa saa tosiaan olla mielummin vähän etupainoinen.. Takapainoinen ottaa nimittäin korkeutta aika helposti. Tuli vaan joskus ihailtua liian pitkään vakaata menoa, paniikki iski sitten 100 metrin päässä  ;D Sitten, kun taas harjoitellaan nokka itseen päin, niin saisi olla aika tasapainossa. Aika nopsaa menee muuten tonttiin joko eteen - tai taaksepäin..




huotarinen

  • Vieras
Vs: e-sky hkb3
« Vastaus #39 : 07 Lokakuu, 2010, 17:19:04 »
taas paukahtaa tiskiin tyhmä kysymys, mitä tarkoittaa gyro switch nappula ohjaimessa, pitääkö olla 0 vai 1 asennossa lentäessä. noista paperi ohjeista kun ei saa suoraa vastausta

mfly

  • Vieras
Vs: e-sky hkb3
« Vastaus #40 : 07 Lokakuu, 2010, 18:04:08 »
Huonosti juu on selitettykin, ja mieluusti kuulisi itsekin pidemmän selityksen, mutta noilla gyro asetuksilla se ei edes toimi siinä alhaalla ts. alkaa pyörimään koko kopu ja valo häviää gyrosta.

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: e-sky hkb3
« Vastaus #41 : 07 Lokakuu, 2010, 18:42:27 »
Jos valosammuuu (yleensä gyro on tälläin rate-modessa) niin perä pitää säätää servoa siirtämällä siten että kopteri ei lähde pyörimään. Sitten kytkin taas nips ja valo syttyy (gyro HH-modessa) niin gyro pitää kopterin "nokan" suunnan kokoajan samana.
Lennossa aina gyro HH-modessa paremman ja miellyttävämmän tuntuman saamiseksi. Huonot gyrot eivät saa pidettyä nokkaa suunnassa välttämättä, tämä on sitten ominaisuus.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

mfly

  • Vieras
Vs: e-sky hkb3
« Vastaus #42 : 07 Lokakuu, 2010, 19:48:05 »
No lähinnä epäily on, että gyro menisi silloin pois päältä , kun pyöriminen on varsin rajua, ei siis mitään hidasta, jonka saa aisoihin juuri tuosta peräservosta.  Esim. jos gyron delay ruuvin siirtää yli puolivälin (tehdasasento on hieman keskitason alapuolella), niin jossain oli, että menisi HH asentoon? toisaalta taas puhutaan että delay ruuvin voi kääntää kokonaan kiinni, kun peräservo  on digitaalinen... Yleinen ohje on kuitenkin siis, että se vipu pidetään ylhäällä, sekä ohjekirjassa, että youtube videoissa.

mfly

  • Vieras
Vs: e-sky hkb3
« Vastaus #43 : 07 Lokakuu, 2010, 20:03:43 »
Hetkonen  tai siis vastauksesikin taisi kuitenkin vahvistaa, että kytkin ylhäällä ollaan HH modessa (valo palaa), kytkin alhaalla (valo ei pala) ollaan Rate modessa eli siis vipu pitää olla aina ylhäällä  ;D

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: e-sky hkb3
« Vastaus #44 : 07 Lokakuu, 2010, 21:14:51 »
niin..
JA gyron DELAY ruuvi EI pitäisi vaikuttaa mitenkään gyron HH tilaan. Se vain hidastaa komentojen tiheyttä peräservolle jos se on HIDAS niin tästä voi olla apua, sillä onko servo digitaalinen vai analoginen ei ole merkitystä.
Jos gyrossa on vain LIMIT ja DELAY trimmit niin sitten gain säädetään radiosta. Jos gyrossa on GAIN trimmi (ruuvit) niin sitten siitä.
Eli kun kytkin on asennossa jossa valo palaa radion nupikasta säädetään HH-tilan gain arvo ja sama kun valo ei pala niin RATE-moden arvot.
« Viimeksi muokattu: 07 Lokakuu, 2010, 21:18:44 kirjoittanut 1m4s0_ »

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

huotarinen

  • Vieras
Vs: e-sky hkb3
« Vastaus #45 : 09 Lokakuu, 2010, 14:14:52 »
harjoitusjalakset=huippukeksintö, auttaa oikeasti hahmottaan sitä minne se kone on lähdössä.