Kirjoittaja Aihe: Trex450 pyörien peltoon 24.11.-07  (Luettu 4298 kertaa)

TTM

  • Vieras
Trex450 pyörien peltoon 24.11.-07
« : 24 Marraskuu, 2007, 15:07:46 »
Sainpas lenneltyä melkein kolme akullista ennen kuin napsahti.. Pakkanen ja aluperäputki on huono yhdistelmä, veikkaan että perähihna alkoi luistaan lopulta  >:(
Lentelin kaarroksia oikealle ja vasemmalle, ja ihmettelinkin outoa surinaa kaartaessa vasemmalle jo minuuttia ennen putoamista. Se tais olla sitä kun hihna luisti mutta otti vielä kiinni.. olis pitäny tajuta ottaa alas heti :( Mutta enpä ottanut joten kohta kepakko alkoi kesken kaarron vasemmalle pyöriä ittensä ympäri ehkä 15m:ssä varmaan kierroksen sekunnissa.. enkä tietty saanut sitä enää hanskaan, ja peltoon tuli.
"Suht" vähäset vauriot: nupin akselit, toinen lapa, jo ennestään kärsineestä kabiinista lähti lasi, peräputki väänty. Tsekkasin hihnaa, kyllä nubuloiden kulmat oli melkosen pyöreitä, että varmaan luisti. Pitänee hankkia hiiliperäputki..  :P Ja enää yksi lepatusakseli, nyt jani tarvisin sitten niitäkin..  :D

marpet

  • Vieras
Vs: Trex450 pyörien peltoon 24.11.-07
« Vastaus #1 : 24 Marraskuu, 2007, 18:26:39 »
 :)No myös kokenut samaan tilanteen, no onneksi autorottation kyttkin oli lähellä ja kopteri ehjä ;)

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Trex450 pyörien peltoon 24.11.-07
« Vastaus #2 : 24 Marraskuu, 2007, 19:12:52 »
Mäkin kävin tänään rexeilemässä mutta enpähän saanut mitään hajalle. Ehkä ensi kerralla  ;).

Hihna kannattaa tosiaan tsekata ennen lentoa voipi olla kireys muuttunut sisäoloista.

-op-

Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

TTM

  • Vieras
Vs: Trex450 pyörien peltoon 24.11.-07
« Vastaus #3 : 24 Marraskuu, 2007, 19:36:32 »
Njoo, sitä autorotaatiota mäkin jossittelin jälkeenpäin.. tiedä onko mahollistakaan tolla pikku reksillä, lavatkin painaa 40g yhteensä, joten ei paljon inertiaa ole. Se on totta että pyöriminen loppuisi varmaan ku motin vääntö lakkaisi mut.. Sillä hetkellä sitä ei tajua muutakun että mitä vi... ja toivoo että se olisi joku hetkellinen häiriö. Laitoin pitchin tappiin ja heiluttelin rudderia että löytyykö se tolkku, mutta ei kone jaksanut pysyä ilmassa ku kallistusta oli sen verran johonkin suuntaan.. eikä cyklic tikulla pysynyt perässä  8) Lopussa kun tajuaisi laittaa holdin päälle, niin varmaan jotain säästyisi mutta eipä siinä paljon ole aikaa reagoida, luistosta 5 sekunnin päästä kone oli maassa. Niin, pääratas vielä tietty hampaattomaksi..

marpet

  • Vieras
Vs: Trex450 pyörien peltoon 24.11.-07
« Vastaus #4 : 24 Marraskuu, 2007, 22:12:04 »
 :)No se tulee selkä rangasta kun koipteri ei tee niin kuin haluaa hetken ihmettelee ja sen jälkeen autorotatio päälle, olet oikeasssa ei niissä lavoissa mitään voimaa ole vaaan toivottavasti on vastassa paksu/ tiheä heinikko no talvella ei ole sitä vastassa.

NO parempikin puhuja täällä ritari edelleen kadoksissa tai sillä maaajussilla jo0ka rakasta sitä niin paljon ettei halua luopua siitä :) :)

marpet

  • Vieras
Vs: Trex450 pyörien peltoon 24.11.-07
« Vastaus #5 : 24 Marraskuu, 2007, 23:04:27 »
 :)No katsotan miten homma eteenee, pitäisi olla toristaja että on nähnyt että tällä on se ritari.
Toden näköisesti se maajussi väittä' ette hänneäälä olle mitään kopteria tai hävittä sen tai tuhoa sen.
Katsotaaan miten se juttu eteeeneee, todenäköiseti minun kannalta huonosti, ritari oli hino laitete :'( :'( :'( :'(

TTM

  • Vieras
Vs: Trex450 pyörien peltoon 24.11.-07
« Vastaus #6 : 24 Marraskuu, 2007, 23:17:58 »
Helvetin kopujemmari..  >:(
Anyway, ei ole sellasta selkärankaa vielä kasvanut, kuitenkin vasta alle 100 akullista ajettu.. Ja oon luistanu simuharjottelustakin liikaa  :-\

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex450 pyörien peltoon 24.11.-07
« Vastaus #7 : 25 Marraskuu, 2007, 15:10:41 »
Anyway, ei ole sellasta selkärankaa vielä kasvanut, kuitenkin vasta alle 100 akullista ajettu.. Ja oon luistanu simuharjottelustakin liikaa  :-\
Se selkäranka saattaa olla jo olemassa vaikket tiedäkkään... itsellä on kone ollut pari kertaa jossakin kumman liikkeessä mistä ei saanut mitään selvää, enkä ollenkaan tiennyt miten päin se on. Juuri ennen maata kuitenkin tempaisin ihan vaistolla jonkunnäköisen oikaisuliikkeen, ja molemmilla kerroilla kone säästyi.
-flybarless, sedative stabilized head-

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
5 Vastauksia
3522 Lukukerrat
Uusin viesti 11 Syyskuu, 2008, 15:41:15
kirjoittanut k0pter1m1es
30 Vastauksia
10376 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Heinäkuu, 2010, 15:17:22
kirjoittanut Miika
32 Vastauksia
15794 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Tammikuu, 2013, 01:52:04
kirjoittanut Picea
0 Vastauksia
2412 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Heinäkuu, 2012, 16:28:54
kirjoittanut samiwhat
52 Vastauksia
26308 Lukukerrat
Uusin viesti 09 Huhtikuu, 2015, 16:58:42
kirjoittanut 5siivestä