Kirjoittaja Aihe: Paras servo GY401selle, 450 luokan kopterissa?  (Luettu 7249 kertaa)

Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Paras servo GY401selle, 450 luokan kopterissa?
« : 17 Syyskuu, 2008, 08:17:16 »
Mikä on paras servo GY 401selle 450 luokan kopterissa, onko se S9257 vai jokin muu, kokemuksia?

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Paras servo GY401selle, 450 luokan kpterissa?
« Vastaus #1 : 17 Syyskuu, 2008, 16:48:52 »
Robbe FS61 speed carbon digital aka. Logictech G3100. En ole mitään kovin tarkkaa vertailua tehnyt, mutta taitaa tehdä saman mitä Futten 9257, paitsi 40€ halvemmalla ja 20g kevyemmin.
-flybarless, sedative stabilized head-

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Paras servo GY401selle, 450 luokan kpterissa?
« Vastaus #2 : 17 Syyskuu, 2008, 18:56:31 »
Se on s9257 se se on. On se. Thou shall not use any other servo   :P ;)


-op-
« Viimeksi muokattu: 17 Syyskuu, 2008, 19:04:28 kirjoittanut Vispilä »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Vs: Paras servo GY401selle, 450 luokan kopterissa?
« Vastaus #3 : 17 Syyskuu, 2008, 23:21:00 »
Joo, mulla on toi Robbe tällä hetkellä LTG2100Gn parina, mutta nyt kun tuli hommattua kopteri jossa on valmiina GY401 niin mietiskelen mikä olisi paras kaveri sille, tietty tuo Robbe olisi kevyt ja nopea, mutta jutteleeko yhtä hyvin Futaba ja Robbe kuin Futaba ja Futaba?

Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Vs: Paras servo GY401selle, 450 luokan kopterissa?
« Vastaus #4 : 18 Syyskuu, 2008, 02:46:56 »
Tuli sitten tilattua tuo S9257, saas nähdä millainen paketti on verrattuna tuohon LTG2100G + Robbe FS61 speed carbon digital yhdistelmään joka mulla on TRexissä tällä hetkellä. Niin tuo uusi setti tulee siis Beam E4seen, taitaa kopukkakin olla hivenen erilainen...

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Paras servo GY401selle, 450 luokan kpterissa?
« Vastaus #5 : 22 Huhtikuu, 2009, 13:56:15 »
Se on s9257 se se on. On se. Thou shall not use any other servo   :P ;)

Aamen!

Vaihdoin HS-5245MG tilalle tuommoisen S9257 servon ja ja... kyllä on vaan ihan eri vehje lentää heti. Gaini nousi ~45% --> 86%.
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa Mikka

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jäsen nro #99
Vs: Paras servo GY401selle, 450 luokan kopterissa?
« Vastaus #6 : 22 Huhtikuu, 2009, 17:48:57 »
Entäpä, jos ei halua laskea jännitettä, niin olisiko mitään kuutta volttia kestävää servoa tarjolla G401:n pariksi? Toki voi semmoisen pulikan laittaa gyron ja servon väliin tai sitten vain käyttää 5:n voltin BEC:iä, mutta kun haluaisi kartoittaa vaihtoehtoja myös. Tuntuu vaan, että Futaba pysyttelee viiden voltin servomoottoreissa kynsin ja hampain (siis tuohon hommaan tarkoitetuissa servoissa).
Muutama kopteri, lennokki ja pari rakettia

geeni

  • Vieras
Vs: Paras servo GY401selle, 450 luokan kopterissa?
« Vastaus #7 : 22 Huhtikuu, 2009, 18:37:29 »
Entäpä, jos ei halua laskea jännitettä, niin olisiko mitään kuutta volttia kestävää servoa tarjolla G401:n pariksi? Toki voi semmoisen pulikan laittaa gyron ja servon väliin tai sitten vain käyttää 5:n voltin BEC:iä, mutta kun haluaisi kartoittaa vaihtoehtoja myös. Tuntuu vaan, että Futaba pysyttelee viiden voltin servomoottoreissa kynsin ja hampain (siis tuohon hommaan tarkoitetuissa servoissa).

Kaukomaiden foorumeilta on luettu, että 9257 kestää kyllä vaikka 5,5V. Eri asia kannattaako käyttää ylivolteilla :P

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Paras servo GY401selle, 450 luokan kopterissa?
« Vastaus #8 : 22 Huhtikuu, 2009, 21:28:58 »
Entäpä, jos ei halua laskea jännitettä, niin olisiko mitään kuutta volttia kestävää servoa tarjolla G401:n pariksi? Toki voi semmoisen pulikan laittaa gyron ja servon väliin tai sitten vain käyttää 5:n voltin BEC:iä, mutta kun haluaisi kartoittaa vaihtoehtoja myös. Tuntuu vaan, että Futaba pysyttelee viiden voltin servomoottoreissa kynsin ja hampain (siis tuohon hommaan tarkoitetuissa servoissa).
Toki sinne voi laittaa vaikka 8v servon, mutta gyro kyllä palaa siitä välistä oikein iloisesti. Muista, että gyrokaan ei ole speksattu kovin isoille volteille...
-flybarless, sedative stabilized head-

Poissa kopperi

  • Opetteleva torppari
  • **
  • "happy landings" 2013
Vs: Paras servo GY401selle, 450 luokan kopterissa?
« Vastaus #9 : 22 Huhtikuu, 2009, 21:38:54 »
futaban 3154 pikku digitaali pelittää 450 kokoluokan laitteessa varmasti
riittävän hyvin ja on kevyt,,(8GR!)

omassa toiminu hienosti 401:en kanssa jopa 500 kokoluokan laitteessa,,
lentäny ECO8:ssa about 200 keikkaa ongelmitta,,joka himppasen isompi kuin esim,
500 rexi,,tosin keveämpi kuin rexi,,mutta kuitenkin,,
jos piisaa ecossa 900watin padan kanssa,,niin riittänee 450
vehkeisiinkin,,joissa tehoja huomattavasti vähemmän,,

itse en laittaisi painonsäästö syistä 450:iin 9257 tai 9254:ää ovat
aika raskaita sellaiseen,,ja turhankin voimakkaita,,

3154:sen jännikestoista en tiedä sanoa,,5.2v on omassa regujännite,,
JR PCM10X
Ma X-Cell Pro1

tuupola

  • Vieras
Vs: Paras servo GY401selle, 450 luokan kopterissa?
« Vastaus #10 : 22 Huhtikuu, 2009, 21:45:25 »
itse en laittaisi painonsäästö syistä 450:iin 9257 tai 9254:ää ovat
aika raskaita sellaiseen,,ja turhankin voimakkaita,,

Toisaalta jos on etupainoine kopteri sillä voi tasapainoittaa ;)

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Paras servo GY401selle, 450 luokan kopterissa?
« Vastaus #11 : 22 Huhtikuu, 2009, 21:56:32 »
itse en laittaisi painonsäästö syistä 450:iin 9257 tai 9254:ää ovat
aika raskaita sellaiseen,,ja turhankin voimakkaita,,
Eipä siellä perässä sitä voimaa yleensä turhanpäiten ole, linkistö on joskus yllättävän hankalaa rakentaa herkäksi, ja sitten erilaiset kiihtyvyydet voivat vielä jäykistää herkimmänkin perän lennon aikana.
-flybarless, sedative stabilized head-

Poissa kopperi

  • Opetteleva torppari
  • **
  • "happy landings" 2013
Vs: Paras servo GY401selle, 450 luokan kopterissa?
« Vastaus #12 : 23 Huhtikuu, 2009, 15:58:11 »
totta että ne kiihtyvyydet voi jäykistää ohjauksen,,

mutta onko silloin vika servossa? ???
jos se ohjaus jäykistyy esim kierrosten nousun takia, on perän
suunnittelu menny aika pieleen ohjausgeometrian ym muodossa,,
jos kaikki on oikein toteutettu,,ei sellaista ongelmaa esiinny eikä saa.

itse törmäsin samaan asiaan ARKin 450;ssä metalliperän kanssa,,
komea metalliperä mutta semmoisenaan kelvoton,,
muovi lapapidikkeet kun vaihtoi alumetallisten tilalle,,alkoi homma toimia,,
ohjaustuntuma oli sen jälkeen hyvä kierroksista riippumatta, ja toimi myös ihan pikkuservolla,,
niin kuin pitääkin,,

moni ehkä vaihtaisi luultavasti vain isomman servon,,se on ehkä joskus ratkaisu,,
mutta kun se oikeastaan kuitenkaan korjaa varsinaista perusvikaa,,vaan on lähinnä "laastari
haavaan vahingon päälle"tyylinen ratkaisu asiaan,,
kokeilin itsekin servon vaihtoa, mutta lopputulos ei epämääräisen ohjattavuuden
muodossa tyydyttänyt,,
ja siksi katsoin tarpeelliseksi etsiä muuta ratkaisua,,
mutta kukin tehköön kuten parhaaksi näkee?
JR PCM10X
Ma X-Cell Pro1

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Paras servo GY401selle, 450 luokan kopterissa?
« Vastaus #13 : 23 Huhtikuu, 2009, 16:15:03 »
Kyllä, perän pitäisi toimia todella pienillä voimilla ja olla välyksetön, mutta joskus ei ole saatavilla kevyitä muoviosia (HDX-blingbling kopterit, aina alumiinia tai kuitua) tai kevyt muovi on niin tiukkaa että perästä tulee tahmea (MiniTitan, pitää jättää ruuvit löysälle koneen perässä oman pään lisäksi...) Mutta mikäli mahdollista, kannattaa toki aina herkistellä mekaniikkaa.
-flybarless, sedative stabilized head-

Poissa Syrjäniemi

  • Pro torppari
  • ****
  • Ei riitä että se lentää
Vs: Paras servo GY401selle, 450 luokan kopterissa?
« Vastaus #14 : 23 Huhtikuu, 2009, 17:29:46 »
itse en laittaisi painonsäästö syistä 450:iin 9257 tai 9254:ää ovat
aika raskaita sellaiseen,,ja turhankin voimakkaita,,

Toisaalta jos on etupainoine kopteri sillä voi tasapainoittaa ;)

 Mulla on käytössä nyt juurikin li-fe akut. Ne on sen verran painavia et tartti siirtää peräservoo, kuten kuvasta
näkyy.


   ;)-Lauri
SAB Goblin 420 Sport
T-Rex 450L Dominator 6s
Futaba 10C Fasst                                                                       
 Lauri Syrjäniemi

Poissa kopperi

  • Opetteleva torppari
  • **
  • "happy landings" 2013
Vs: Paras servo GY401selle, 450 luokan kopterissa?
« Vastaus #15 : 23 Huhtikuu, 2009, 22:49:27 »
hmm,,tossa tapauksessa ison servon ymmärtää,, :o
ja siitä on varmaan ihan konkreettista hyötyäkin,,
JR PCM10X
Ma X-Cell Pro1

Poissa sgtpepper

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Paras servo GY401selle, 450 luokan kopterissa?
« Vastaus #16 : 24 Huhtikuu, 2009, 12:59:59 »
Oot uuden kabiininkin ostanu, mutta tosiaan ne lifet oli semmosia autonakkuja... Ei näy tasapainotusliittimiä - eli eikö niitä tasapainoteta ollenkaan ladatessa??
BTW, tiesittekös, että life 'teknologia' on vanhempaa kun lipo, eli miksi siirtyä vanhempiin laitteisiin, kun uusiakin on... ;)
Tunsin kerran miehen joka sanoi: ''Maapallo on suuri pallo, jonka sisällä on toinen vielä suurempi pallo.''
''Olipa niin tai näin tai toisinpäin, aina on näetkös jotenkinpäin.''

RC-Kopterit Ry
SIL Protos [Ltg 2100T, AR7000, Align DS510] Minititan E325  [Gy 401] <- Myynnissä!! Spektrum DX7 Phoenix Bantam BC6-10  Nikon D300S http://tvierimaa.kuvat.fi/kuvat/  Honey Bee CP2

Poissa Syrjäniemi

  • Pro torppari
  • ****
  • Ei riitä että se lentää
Vs: Paras servo GY401selle, 450 luokan kopterissa?
« Vastaus #17 : 30 Huhtikuu, 2009, 20:19:54 »
Vanha SE kabiini meni rikki pohjanmaan reissulla joskus talvella.         Ku tilasin noi lifet ni tilasin vahingossa tasausliittimet 3-kennoselle akulle enkä sillon voinut laittaa niitä. Enkä oo nyt myöhemminkään jaksanu... Kyl se varmasti ois hyvä ku niitä tasais.

-Lauri
SAB Goblin 420 Sport
T-Rex 450L Dominator 6s
Futaba 10C Fasst                                                                       
 Lauri Syrjäniemi

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
3 Vastauksia
3033 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Toukokuu, 2008, 22:23:35
kirjoittanut Anzelmi
4 Vastauksia
2691 Lukukerrat
Uusin viesti 31 Elokuu, 2008, 14:15:32
kirjoittanut Jyri
2 Vastauksia
3023 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Joulukuu, 2008, 10:36:56
kirjoittanut 1m4s0_
10 Vastauksia
24830 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Elokuu, 2016, 19:10:33
kirjoittanut GasTeddy
4 Vastauksia
3428 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Kesäkuu, 2017, 21:27:11
kirjoittanut matipa 74