Jos moottori värisee niin kannattaa tsekata onko yksi johto poikki.
Tämä oli oikea vastaus!
Kysymys oli noista emaloiduista (käämilankaa) 0.5 mm perän johtimista, jonka juotos oli epäonnistunut tehtaalla. Moottorin yksi johdin oli irronnut liitoksesta (kutistemuovin alla), kun emalointi oli unohtunut poistaa ja juotospintana ollut vain johdon pään leikkauspinta. Emalipinnan rapsutusta ja uusi juotos ja lentää jälleen
.. Niin ja vastaisuudessa kannattaa muuten sitä perämoottorin liukulaakeria rasvata, kun sen unohtaminen johtaa siihen että se perämoottori leikkaa kiinni..
Tämä oli mielenkiintoista! Meillä ei ole kiinnileikkautumisia sattunut ahkerasta harrastuksesta huolimatta.
Mitä kautta sen rasvan saa akselille? (ei irtoa vetämällä, eli jokin lukitus siinä on).
Toisekseen, eikö ohut automaattilaatikon öljy olisi sopivampi tälläiseen korkeakierroksiseen pieneen laakeriin? - ainakin helpompi voidella
........................
...
Mutta mihin katoaa WK-harjattoman tehot?
Tehty remontti toi esiin ihan uuden ilmiön, sillä kun kyselin apuja, niin kävi ilmi että vanhat Wakerani ovat hyytynet uudella omistajalla
Piti heti tutustua ja ihan totta, akku joka lennättää uutta Walkeraani yli kymmenen minuuttia, niin vaha 4#3B nousee tuskin ilmaan! Mekaniikka on herkkä ja molemmat moottorit pyörii edelleen herkästi.
Laitettiin tuoreet 700mA akut joilla uusi kopteri lentää kevyesti, mutta nämä vanhat tuskin nousee ilmaan???
Onko havaintoja mistä tässä voisi olla kysymys?
Kun kopteri maastoutuu, niin akun lepojännite on vielä yli 4V! Ihan kuin akun jännite kyykkäisi, mutta mihin se virtaa syövä vastus voisi olla piilottautunut? - koska näennäisesti kaikki "toimii", paitsi että tehot hukassa. Kyseisestä kopterista on jo aiemmin poistettu "turhat liittimet" juottamalla escin piuhat moottorille jne, mutta nyt se tietysti hankaloittaa vian etsintää
Pieni toivo elää, että joku olisi jo ratkaissut Walkera brushless moottorin "kadonneen tehon" ongelman (?)