Oon tässä hetken aikaa mietiskellyt isomman kopterin hankkimista, tuo (Trex100 kun alkaa olemaan hieman tiensä päässä
)
Lähinnä kiinnostaa noi moottorivaihtoehdot; Turbiinimoottori vai tollainen kakstahtikone? Lentoaikaa ilmeisesti molemmilla saa ihan mukavasti sähkökoptereihin verrattuna. Nitroversio ei jostain syystä oikeen innosta, en tie miksi.
Suihkumoottorissa voimanlähteenä kiinnostaa kaksi asiaa;
1; Mistä niihin saa helposti polttoainetta, onko käytännön kokemusta?
2; Ainakin noita Jetcatin moottoreita selaillessa tuli vastaan huoltoväli, 50 tuntia. Millaista huoltoa ko moottorit vaativat ja onko niitä mahdollista huoltaa itse?
Onhan noi suihkukoneet kalleita mutta jotenkin niissä on oma viehätyksensä, ainakin nettivideoita katsellessa.
Tolla Varion XL-C sarjalla olis helppo aloittaa, jaksais kantaa painavammatkin apujalakset ni ei ihan heti laskussa kaada
Jos kakstahtikonetta miettii niin onko siihen jotain valmista sarjaa, ton Varion Petrol trainer setin lisäksi. Siis sellaista jossa olis osat suunnilleen yhteensopivia ilman mahdottomia erehtymisen mahdollisuuksia.
Niin, ja bonuskysymys; Täriseekö turbiinivehje moottorin osalta vähempi kun tollainen kakstahtinen? Näin ainakin itse veikkaisin.
Käyttötarkoitus tässä harrastuksessa itselläni lähinnä kameran kantelu ja semmoinen kaunis lentely. Onhan toi ylösalaisin meno toki omalla tavallaan viehättävää ja varmasti auttaa taidot vikatilanteissa, mutta tällä hetkellä oma ajatusmaailmani tökkii hieman vastaan :|