Kopterit.net
Tekniikka => Protopaja => Aiheen aloitti: juza - 09 Syyskuu, 2010, 21:53:14
-
Olin tuolla Bulgariassa käymässä ja törmäsin tollaseen laitteeseen. Ideana on että kun maksoi pienen summan niin pääsi "baaritiskille" istumaan ja polkemaan. Kaljaa sai tietysty juoda niin paljon kun vaan pystyi tippumatta kyydistä. Kyytiin mahtui 12+kuljettaja. Muusiikki kuului myös hintaan. Sillä sitten kierreltiin ympäriinsä. Kuka rakentaisi Suomeen tuollaisen polkupyörän? Laitialan hurjat?
Kuva kertoo lisää:
(http://juza.1g.fi/kuvat/beerbike/IMG_4200.JPG/full)
Lisää kuvia: http://juza.1g.fi/kuvat/beerbike
-
Lasketaankohan polkijatkin kuskeiksi? Ainakin jossain autossa oli apukuski vetänyt käsijarrua ja auto penkkaan -> apukuskille sakot rattijuoppoudesta koska osallistui ajamiseen humalassa.
Saksaloissa oli vastaava rakennettu traktorin kärrylle. Ei tarttent polkea.
-
Raumalla on jo, eli Suomen ensimmäistä ei voi enää rakentaa.
(http://fotoni.org/kuvat/kaljavankkuri.jpg)
-
Jos kuski on selvinpäin, niin saahan suomessakin moottori toimia etanolilla... ;D
-
Niin, jos siellä on jonkunlainen "vaihteisto" tai muuten kuskin handlaamana tuo välitys niin sillonhan luulis että tuo vaan toimii moottorina ja polkijat ei ole osallisena itse ajamiseen :D
-
Hevosvoimat ja meteli kasvaa illan mittaan.. Kulutus voi olla vaan aika hurja ja päästötkään ei mene rajoista... Ei taida sata litraa sataselle riittää.
-
Tollasellahan meiän pitää tulla ens vuonna kopterileirille :P
-op-
-
Tollasellahan meiän pitää tulla ens vuonna kopterileirille :P
-op-
Meikäläisellä saattaa tulla suorituspaineita moottorin käyntiin idlellä matkan puolivälissä. Liian korkea etanolipitoisuus aiheuttaa käyntihäiriöitä ;D
Ei kyllä, tuommonen ois suhteellisen raitsu kesälelu. :P
-
Duunikaverit väittää, et tankojuoppoutta ei laissa enää ole...
Eli sittenhän saisi kuskikin olla hutikassa?
Kait jetsonit kuitenkin jostain vaaranaiheuttamisesta voivat sakottaa.
-
Tankojuoppous ei taida koskaan olla ollut laissa, mutta vaaran aiheuttaminen on rangaistavaa... voisin kuvitella että tommosella kaahailu täyttää heti määritelmän jos ohjaaja on päissään.
Polkijat saanee olla missä kunnossa vaan kunhan eivät tielle tipu... kysymyshän on vähän sama kuin saako kännissä työntää autoa jos kuski on selvä.
EDIT: Toisaalta hallintalaitteisiin hutikassa koskeminen on rangaistavaa, käsijarru on hallintalaite, kaasupoljin tasan on hallintalaite... entäs polkimet. hmmm..
poliiseja joukossa?
-
Joensuun porukat ja Kemisti vaan polkemaan ;) Rane joutuis tulemaan yxin dösällä, jotta HERROJEN koput ja kamat tulis sit sil' kyydillä ! ;D
Siitähän sai Johny ja joku toinen hyvää videomateriaalia leirin alkupätkäksi ;)
-
Tankojuoppous ei taida koskaan olla ollut laissa, mutta vaaran aiheuttaminen on rangaistavaa... voisin kuvitella että tommosella kaahailu täyttää heti määritelmän jos ohjaaja on päissään.
Polkijat saanee olla missä kunnossa vaan kunhan eivät tielle tipu... kysymyshän on vähän sama kuin saako kännissä työntää autoa jos kuski on selvä.
EDIT: Toisaalta hallintalaitteisiin hutikassa koskeminen on rangaistavaa, käsijarru on hallintalaite, kaasupoljin tasan on hallintalaite... entäs polkimet. hmmm..
poliiseja joukossa?
Mitään en tunnusta, mutta; Liikennejuopumus moottorittomalla kulkuneuvolla löytyy laista.. Vaatii käytännössä kolarin polkupyörällä päissään. Eli abstrakti vaarantaminen ei tule kyseeseen, kuten moottorillisella ajoneuvolla.
Mitä ohjainlaitteisiin tulee, niin moottorittoman kulkuneuvon ohjainlaitteisiin saa koskea, kunhan ei aiheuta siten kolaria. Moottorillisessa sitten pätee rattijuopumuksen pykälät..