Kopterit.net
Helikopterit => Hirobo => Kopterivalmistajat => Hirobo Sähkö => Aiheen aloitti: Sammy - 23 Elokuu, 2010, 19:05:36
-
Lupasin jossain välissä laittaa pari kuvaa, joista käy ilmi mitä tuli siirrettyä minnekin, joten tässä ne tulee.
- Seesawista pallukka keskireikään (1. kuva).
Koitin tuota myös uloimmassa reiässä, mutta ei oikein toiminut.
Kuvassa reikä havainnollistetaan seesawissa eri puolelta kuin varsinainen kiinnitys, koska ko rreikä vaan sattuu näkymään paremmin tuossa ;)
- Was Outin pallukka uloimpaan reikään (2. kuva)
- Vastarista RUD ATT-namiskasta perään nopeutta (3. kuva)
Nuo kun on tehty, täytyy lapaura säätää uusiksi. Tee se stabbarilta lavanpitimeen menevän linkin pituutta säätämällä.
Nyt pitäisi Quarkista löytyy etenemiskykyä aika reippaasti lisää ;)
Perä ei sitten enää pidä täydessä nopeudessa, joten pitää lentää kurvit enemmän lennokkimaisesti. Lisäksi huomasin, että tulee helposti kallistettua quark sen verran kyljelleen, että raukka tipahtaa yht'äkkiä ku sorsa osuman saatuaan :D
- Gyron gainin saat tarvittaessa säädettyä, ohjeet -> (http://www.kopterit.net/kuvat/wiki2.png) (http://wiki.kopterit.net/tiki-index.php?page=S.R.B+Quark%2C+gyron+s%C3%A4%C3%A4t%C3%A4minen)
- Was Outilta tulevan linkin yläpään pallon voi siirtää stabbarin keskelle.
- Jos Quarkkia lennättää tuulessa, voi tulla mieleen jollain saada tuulen vaikutusta pienemmäksi. Sitä voi hieman korjata ruuvaamalla lapakulmia pienemmäksi (4. kuva). Tämä lisää kierroksia eikä Quark nouse yhtä yhtä ripeästi, mutta sen voi sisälennättäessään säätää tehdasasetuksiin takaisin. Quarkin manuaalissa on kerrottu kierrosnopeuden merkivalon toiminta ;)
Näitä säätöjä ei sitten kannata alkaa tekemään ennen kuin lennätys alkaa sujumaan kunnolla.
Enkä kanna mitään vastuuta muutosten aiheuttamista tuhoista koptereille, piloteille tai muillekaan pieneliöstöille.
-
...Lisäksi huomasin, että tulee helposti kallistettua quark sen verran kyljelleen, että raukka tipahtaa yht'äkkiä ku sorsa osuman saatuaan :D
Vauhdikkaassa eteenpäinlennossakin tulee näköjään eteen Quarkin VNe, jossa nokka alkaa sukeltamaan. Normaalistihan Quarkilla saa työntää nokkaa koko ajan että mentäisiin eteenpäin ja kepistä päästämisestä seuraa leijunta. Sukellus on onneksi helposti hoidettavissa, senkun vetää kepistä (ajoissa). Stabbari on aika rajusti vinossa vauhdikkaammassa menossa, varmaan noilla tankojen liikeratojen säätämisillä saisi säädettyä tätäkin asiaa. Ainakin stabbarin ja roottorin liikegeometria tuossa taitaa muuttua. Tiedä sitten onko syynä stabbarin aerodynamiikka vai sen liikevarojen loppuminen.
No, eipä tuo niin vakavaa ole, mutta ihan mielenkiintoista :)
-
jep, ja tuossa ei ole säädtty swashilta seesawille tulevaa linkin kiinnitystä lainkaan.
Muistaakseni koitin sitä säätää tuohon samaan, mutta siloin quarkista tuli aika epähallittava.
Unohtui muuten mainita vielä tuo eContolboxin kytkin, joka tulee kääntäää toiseen asentoon liikeratojen kasvattamiseksi.
Pelkästään tuolla säädöllä saa kääpiön respektiä kasvatettua mukavasti ja se kannattaa tehdä ennen mitään linkkien käsittelyjä.
-
Onke kellään vielä ratkaisua tuohon Quarkin ongelmaan, mikä tulee tuoho peräroottorin kardaaniin...
Jostain luin, että saa useammalla laakerilla laakeroituja peräputkia mikä pitäs auttaa tuohon peräkardaanin metelöintiin, mikä taas ku se metelöi, ni se resonoi ja heikentää roottorin tehoa...
Onko tähän parannusta, vai teenkö ite ja laitan sitte tänne linkin missä kerrotaan kuinka päästä vaivasta... :: :P
-
Älä Puistis oo murheellinen.
Useamman kenttätutkimuksen mukaan Quarkit valittaa itärajalla, vaikka peräputki olisi vuorattu laakereilla.
Vermeet ilaamn ja kohti sitä naapurin kukka-amppelia ;)
-
;D voi hyvä isä tiedän juttuja ;D
-
Älä Puistis oo murheellinen.
Useamman kenttätutkimuksen mukaan Quarkit valittaa itärajalla, vaikka peräputki olisi vuorattu laakereilla.
Vermeet ilaamn ja kohti sitä naapurin kukka-amppelia ;)
Vähä ku koittaa olla ihmisiks ni heti vihtuillaa. Hypätkää jätkät vuoksee, ni haihtuu huurut päästä!
Elkää polarisoituko, tää on läppää... ;D
-Kemisti