Kopterit.net
Helikopterit => Kopterivalmistajat => Align Sähkökopterit => Aiheen aloitti: trex - 01 Helmikuu, 2008, 13:34:54
-
Mistä voi johtua perän vaeltaminen normaalissa leijutuksessa oikealle? Perä siis antaa periksi pikkuhiljaa eikä mitenkään rajulla nopeudella. Kopteri on lähes värinätön ja muutenkin ok säädöissä. Gyrona Futaba 401 ja servona Futaba s3154 digiservo.
-
Eihän perän hihna ole vaan löysällä, että se pääsee hyppimään hihnapyörän yli kun myllyssä on kierroksia? Tai jos otat peräservoa millin eteenpäin peräputkella, onko vaikutusta mihinkään suuntaan..??
-
Hihna oikealla kireydellä ja perä säädetty kaikkien ohjeiden mukaisesti.....
-
Gaini on 85% ja rupee wagaamaan siinä 88% paikkeilla.... ja hh mode on päällä......
-
Ja katso ihmeessä ettei sulla ole hihnan kummankaan pään vetorattaat löysällä akseleista.
-op-
-
Nupin kierroksista ei kyllä ole mitään hajua kun ei ole mitään millä sen tiedon saisi..... perä servo uusittu hitecistä futabaan pari päivää sitten ja sen myötä tuli tämä ongelma.... pitää ruveta kokeilemaan heti kun saa taas akkuihin virtaa.... Ja veto rattaat on tarkistettu ei pitäisi antaa niiden periksi....
-
hitec oli tavallinen ja tarvittavat gyron asetukset on muistettu kääntää... nupin kierrosten nosto ei auttanut, joten pitää vissiin palata tohon servon mekaaniseen säätöön... ::)
-
Lyhensin tönäriä 5 kierrosta linkkiä pyörittämällä niin kuin JKokkala neuvoi.... Ja vika korjaantui lähes täysin.....Eli pitää ilmeisesti kuitenkin tota servon paikkaa ruveta muuttamaan..
-
On se Kokkala vaan aikamoinen perämies... ;)
-
Se on äijä,kyllä se kopteri hommat tietää.
-
Lyhensin tönäriä 5 kierrosta linkkiä pyörittämällä niin kuin JKokkala neuvoi.... Ja vika korjaantui lähes täysin.....Eli pitää ilmeisesti kuitenkin tota servon paikkaa ruveta muuttamaan..
Omassa 450 on kanssa sama ongelma. Yrittänyt ettiä vikaa vaikka mistä ja luin tätä ja aloin miettimään että miten servon paikka muka vaikuttaa tähän? Tokihan on jos linkkitankkoa pidentää tai lyhentää niin pitää servoa liikuttaa mutta mitäs silla on väliä onko tanko pitkä vai lyhyt?
-
Omassa 450 on kanssa sama ongelma. Yrittänyt ettiä vikaa vaikka mistä ja luin tätä ja aloin miettimään että miten servon paikka muka vaikuttaa tähän? Tokihan on jos linkkitankkoa pidentää tai lyhentää niin pitää servoa liikuttaa mutta mitäs silla on väliä onko tanko pitkä vai lyhyt?
Uskoisin, että tässä viitattiin perälapojen asentoon kun mankan sauva on keskellä. :-\ Taitaa se pelkkä tönärin lyhentäminen suunnilleen 5 kierrosta riittää, jolloin pyrstö roottorin lavat asettuvat lähtökohtaisesti hieman jyrkempään kulmaan pitämään kopteria paikallaan. Olen itse täys noviisi kopterien kanssa, joten kannattaa varmistaa edellä mainitsemani asia osaavammalta taholta. ;)
-
Uskoisin, että tässä viitattiin perälapojen asentoon kun mankan sauva on keskellä. :-\ Taitaa se pelkkä tönärin lyhentäminen suunnilleen 5 kierrosta riittää, jolloin pyrstö roottorin lavat asettuvat lähtökohtaisesti hieman jyrkempään kulmaan pitämään kopteria paikallaan. Olen itse täs noviisi kopterien kanssa, joten kannattaa varmistaa edellä mainitsemani asia osaavammalta taholta. ;)
Kyllä , pitää paikkansa.
-
Pakko vielä kysyä tähän liittyen tuosta gyrön toimminnasta. Siis pitääkö perälavatkin olla säädetty eksatin tarkasti keskelle? Tai siis jos perä vaeltaa vaikka vasemmalle niin tangon pituuden muutoksella voi vaikuttaa siihen? Ajattelin että gyro pitää perän kiinni kun tikku on kesekellä ja jos perä meinaa kääntyä gyro lisää lapakulmaa joten sinänsä kai tarkalla nolla paikalla ei pitäs olla väliä jos gyrö sitä kertaa säätää?
-
Rekseistä ja alluista en tiedä mitään, mutta juurikin noin pelaa HK:n halpistuotteet; ei sen perän tarvii olla kuin sinne päin. HH-tilassa jos ryömii, niin katsotaan gyron säätöjä ja kiinnitystä.
-
Paremmilla gyroilla ei ole niin tarkkaa miten se on.. nyrkkisääntöhän on muutama aste "ennakkoa" lavoille linkityksellä. Gyro hoitaa loput... hyvät gyrot osaa ilman tuota säätämistäki pitää perseen menossa mukana..
halvat gyrot saattaa ryömiä teit mitä tahansa, lämpötila, tärinät jne vaikuttaa.
Katso wiki.kopterit.net GY401säätö-ohje, teet sen mukaan niin pitäs kohdallaan...
Periaatteessa hh-tilassa ei pitäisi vaikuttaa ryömintään vaikka sitä linkkiä muuttelisit, gyro vaan pakottaa servon samaan paikkaan jossa se oli aikasemminki... tärinä tms voi olla tällöin vika, rate-modessa tuo linkin säätö auttaa(mode jossa teet mekaaniset säädöt)