Kopterit.net
Helikopterit => Kopterivalmistajat => Align Sähkökopterit => Aiheen aloitti: Syrjäniemi - 13 Heinäkuu, 2010, 12:18:01
-
Onko kellään sattunut ikinä?
Itsellä 250SE kahdesti teki kyseisen inhottavan tempun, ekalla kertaa kuitenkaan hajoomatta.
Miten T-rexissä voi olla noin löysät kumit orkkiksena, että lapojen kärjet saa miltei kevyesti vääntämällä osumaan peräpuomiin?
Ja miten noihin kumeihin oli jäänyt välystä. Ekan bs:n jälkeen kokeilin niin kumeissa oli ihan SELVÄ VÄLYS löysyyden lisäksi. Tottakai ne vaihdoin, mut tulipa uus boomstrike.
ihmetellen tämmöstä -Lauri
-
Mullakin 250 on tehnyt kerran boomstriken.Tilasin fast ladilta kovemmat leparikumit. http://www.fast-lad.co.uk/store/fs1205_t-rex250_upgraded_head_damper_%282pcs%29-p-5957.html
Nuo on kovemmat ja kopteri liikkuu äkäsemmin.
-
Mullakin 250 on tehnyt kerran boomstriken.Tilasin fast ladilta kovemmat leparikumit. http://www.fast-lad.co.uk/store/fs1205_t-rex250_upgraded_head_damper_%282pcs%29-p-5957.html
Nuo on kovemmat ja kopteri liikkuu äkäsemmin.
-Luulin että tuo menee päinvastoin.
Siis tuo että boomstrike tulee helpommin mitä löysemmät kumit on.
Vai kai se niin meneekin, jos lentää rauhallista leijuntaa ym. perusjuttuja.. 3D taitaa olla sitten eri asia. (?)
-
Pehmeillä kumeille tulee boomstrike helpommin, perus lentelyllä on vaikee saada aikaan ellei oo jotain vikaa nupissa muuten. 3D:ssä on niin kovat voimat että lavat voi taittuu putkeen asti.
-op-
-
Mullakin 250 on tehnyt kerran boomstriken.Tilasin fast ladilta kovemmat leparikumit. http://www.fast-lad.co.uk/store/fs1205_t-rex250_upgraded_head_damper_%282pcs%29-p-5957.html
Nuo on kovemmat ja kopteri liikkuu äkäsemmin.
-Luulin että tuo menee päinvastoin.
Siis tuo että boomstrike tulee helpommin mitä löysemmät kumit on.
Vai kai se niin meneekin, jos lentää rauhallista leijuntaa ym. perusjuttuja.. 3D taitaa olla sitten eri asia. (?)
Ihan oikein se menee, kovemmilla ei niin helposti boom strikeä kuten jonniskin sanoi... laittoi kovemmat kumit boom striken Jälkeen.
-
Mullakin 250 on tehnyt kerran boomstriken.Tilasin fast ladilta kovemmat leparikumit. http://www.fast-lad.co.uk/store/fs1205_t-rex250_upgraded_head_damper_%282pcs%29-p-5957.html
Nuo on kovemmat ja kopteri liikkuu äkäsemmin.
-Luulin että tuo menee päinvastoin.
Siis tuo että boomstrike tulee helpommin mitä löysemmät kumit on.
Vai kai se niin meneekin, jos lentää rauhallista leijuntaa ym. perusjuttuja.. 3D taitaa olla sitten eri asia. (?)
Ihan oikein se menee, kovemmilla ei niin helposti boom strikeä kuten jonniskin sanoi... laittoi kovemmat kumit boom striken Jälkeen.
Juu siis just tuota tarkotin, ilmaisin itseni jotenki epäselvästi. Tottakai pehmeimmillä kumeilla taittuu enemmän.. Itelläni on ne harmaat eli pehmeemmät kopterissa. Mutta jotenki tuntuuu vaan siltä että vaikee noilla olis boomstrikea saada vaikka joku pro tulis kokeilemaan vähä tic-tocceja tjsp.
Mutu on tietysti eri asia kuin tieto. Uskon kyllä jos vispilä sanoo että 3D:ssä mahdollista pehmeillä kumeilla.
Taittuuko nuo suhteessa suurinpiirtein saman verran kaikissa rexeissä (250, 450, 500 jne.) jos lennetään rajummin? ..jotenki vaikee kuvitella että lavat tosiaan taipuis putkeen asti tossa 5-satkussa vaikka mitä tekisin.. :D :) ::) :o
-
jotenki vaikee kuvitella että lavat tosiaan taipuis putkeen asti tossa 5-satkussa vaikka mitä tekisin..
Nii no eikös ne saksalaiset joskus mitannu 40 geetä kopterissa, yllättävän taipusia ne osat on sellasten voimien alla. Eipä sitä uskos että isollakaan kopterilla sais aikaan kun on lapojen ja putken välissä sellaset 20 senttiä, mutta niitäkin on vaan tullu useempi tehtyä ;D
-op-
-
Ei rutto sentään. Ei nuo pysy kasassa mun käsissä. Taas BOOMSTRIKE tolla 250 kopterilla. Varmasti on kaikki ruuvit hyvin kiinni ja ei ylimääräisiä välyksiä nupissa. Jäykkä muutenkin.
Nyt ei olis pitänyt kumeistakaan olla kiinni, mutta uskon että niistä se taaskin oli kiinni. Lensin nyt siis niillä fast-ladin kovemmilla kumeilla. No onneksi tilasin samalla silloin fast ladilta vihreet, mun tuntuman mukaan vielä kovemmat vihreet lepatuskumit ja kokeilen seuraavaksi niitä. http://www.fast-lad.co.uk/store/fs1205_t-rex250_upgraded_head_damper_%282pcs%29-p-5957.html
Tosi tiukassa piroflippailussa pamahti ja tuli 15 metriä kuomu eellä syöksyä maahan. hieno koppa... :(
-Lauri
-
Tulipas koettua boomstrike vähän isommalla. Syy vähän epäselvä. Lensi sit ton trekkerin peräpää kokonaan helvettiin siitä heti rungon takaa. Aluumiini putki on hepponen noiden lapojen eessä. servoarmi peräsliderista, peräpuomi, torquetube, perävedon ratas eestä, ja APS gyron gps-anturi ainakin meni. Voi olla syynä et jostain kumman syystä oli löystyny lepatusakselin pultti vaikka oli lukkoliimaa. Toki pois ottaessa ei paljon näkyny pultissa, et oli kai liian vähän sitä. Pikkasen ottaa pattiin varsinki ku se gepsin anturi meni. Oli kuoret auennu sen lennellessä soralle ja kari konkkaa irronnu.
-
Oliko sulla siis leparin pultti löysällä? Vai kävikö vaan dfc?
-
Voi kun en oo ihan varma. V...ttaa jonkin verran. Niin jos se leparin pultti oli löytällä niin normi nupilla ei ois ollu hätää mut DFC niin varmaan lähtee linkki irti swashplatesta. Voi olla et siin kävi niinkin..... Saakohan jostain ei DFC nuppii kasisatkkuun?
-
no onko se lepari löysällä? sitä ei pelasta mikään nuppi jos se on löysällä.
-
Joo ei se ainakaan ihan kiree ollu. Ehkä sit menee siihen et locktite petti...Tai liian vähän laitettu.