Kopterit.net
Tekniikka => Sähkömoottorit, noparit, akut, laturit ja becit => Aiheen aloitti: jepajee - 28 Toukokuu, 2010, 00:05:01
-
Laturin tuuletin sanoi sopimuksen irti.. aika kamalalta se kuulostikin eli sinänsä hiljaisuus on ihan jees.
Latasin muutaman akun ilman tuuletinta ja virtalähde oli about puolet lämpimämpi kuin itse laturi että ei mistään lämpöhalvauksesta tietoakaan.. mahtaako edes tarvita aktiivista tuuletinta?
Näitä ilmeisesti täysin samoja vehkeitä tuntuu olevan tuulettimilla ja ilman..
Mahdollisesti laitteisiin modailtu hieman parempia tuulettimia myös, jos joku näin tehnyt, mikä on tuo koko ja mistä saisi hankittua?
Kyseessä siis
http://mystery.en.alibaba.com/product/235367996-201521068/Mystery_B6_LCD_Balance_Charger_with_fan_lipo_charger_rc_helicopter.html (http://mystery.en.alibaba.com/product/235367996-201521068/Mystery_B6_LCD_Balance_Charger_with_fan_lipo_charger_rc_helicopter.html)
Turnipsin vastaava
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7028 (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7028)
-
Itsellä on käytössä imax b6 jossa ei ole ollenkaan tuuletinta ja toiminut ihan hyvin. Tuuletin voisi olla 40mm kuvan perusteella, niitä löytyy ainakin liikkeistä jotka myy pc-komponentteja, verkkokauppa yms
-
Minulla on ollut tuo mystery, eikä tarvitse mitään tuulettimia... vähänhän se lämpenee mutta ei haittaa mitään. Jos tuulettimen vaihdat niin katso että tuulettimen tarvima jännite on samalla hehtaarilla vanhan kanssa.
-
Melekeinpä uskaltaisin veikata, että kyseessä on normaali 12V flekti.
-
I managed to fix the fan on my BC6 (Bantam, not HobbyKing).
I pulled the fan wheel off, since it was loose anyway, and I pushed it back on. It hasn't given me trouble ever since.
A drop of silicon oil on the bearings has worked miracles with some other small fan.
-
Kiitoksia vinkeistä, saa olla ilman tuuletinta toistaiseksi kun ei tosiaan tunnu lämpiävän ihan pienestä ja muilla vastaavia kokemuksia.. ei todellakaan tuu ikävä sitä ääntä.
EDIT:
Kun vedin 2200 akkuja 4A:lla niin ei tosiaan lämmennyt laturi nimeksikään.. tosin ei ollu sitten ihan balanssissakaan.
Noh kokeilin sitten 3.3A ja balanssi on paljon parempi mutta lämpöä tuli laturista huomattavasti enemmän ja tietenkin lataus kesti myös vähän kauemmin.
En tiedä onko kenelläkään mitään dataa mitä akut sanoo pitemmän päälle jos nuo kennot ei ole aivan balanssissa latauksen jäljiltä?