Kopterit.net
Helikopterit => Kopterivalmistajat => Kyosho Helikopterit => Aiheen aloitti: Jussi Savolainen - 27 Huhtikuu, 2010, 21:51:12
-
Sain uuden kaasuttimen asennettua Caliberiin.
Säätäminen oli helppoa. :o
Nyt on joutokäynti kohdallaan ja seos sopiva.
Se O.S. 32:n kaasutin oli todella helppo säätää kohdalleen.
Ensimmäiset leijutukset on tehty ja ei ongelmia. :D
-
Kyllähän Kyöstikin lentää jos vaan lavat ja roottori pyörii :P
Se vakio mosa mikä siinä tulee mukana ei oikee vakuuttanu, mut ku aikanaa tilailin siihe uuden mosan (Irvine) ni joha alko lyyti kirjottaa...
-
Meikäläisellä on ainakin vielä toi gx36h pannu kiinni kaasuttimineen päivineen tässä caliber neloses ja mukavasti on pelaillu.. no kai tietysti tänään tulee jotain ropleemia...
-
Tyhmä kysymys, mutta kysyn kumminkin.
Kun Kyoshonin moottorissa on kiinni OS:n kaasutin, niin kumman manuaalin mukaan tulee säätää Kyoshonin vai OS:n ?
Moottori alkoi tänään sammahtelemaan lennossa ja kopteri tuli alas.
Pääneula oli auki 2,5 kierrosta ja silti moottori oli minun sormilla koettaessa aika kuuma. Kokeilin sivusta, kun takakannesta en voinut kokeilla.
OS:n manuaalin mukaan pääneula on oltava auki 1 - 0,5 kierrosta ja Kyosho taas neuvoo sen olemaan 2 - 2,5 kierrosta auki. Joutokäyntiruuviin en ole koskenut, se on tehtaan jäliltä.
-
Manuaalin arvothan on aina viitteelliset, eli hakemalla ne oikeat löytyy aina... mielummin aloittaa rikkaalta laihentaan.
-
Manuaalin arvothan on aina viitteelliset, eli hakemalla ne oikeat löytyy aina... mielummin aloittaa rikkaalta laihentaan.
Joo mutta kumman mukaan laitan perussäädöt?
-
Ei ne niin isoa eroa tee että sillä olisi suurta merkitystä siihen "hakemiseen". Laita sen mukaan kumpi on rikkaampi, ja sitten jos joutuu laihentamaan sinne toiseen arvoon asti niin se olikin oikea ::) Rikas seos ei kuitenkaan kilauta moottoria kuten laiha.
-
Ei ne niin isoa eroa tee että sillä olisi suurta merkitystä siihen "hakemiseen". Laita sen mukaan kumpi on rikkaampi, ja sitten jos joutuu laihentamaan sinne toiseen arvoon asti niin se olikin oikea ::) Rikas seos ei kuitenkaan kilauta moottoria kuten laiha.
Kummasta toi sammuminen lennossa johtuu, onko seos liian rikkaalla vai liian laihalla?
-
Voi olla periaatteessa kumpikin, tai ihan satunnainen juttu... joskus ne vaan sammuu.
Tulppa on vielä ehjä?
Liian rikkaalla voi sammua kun ei saa tarpeeksi ilmaa ja laihalla kun saa liikaa..
Laihalla on se että saa liikaa ilmaa ja vähän polttoainetta niin palaminen on "voimakkaampaa" kuumenee, leikkaa kiinni-> sammuu... tai voi olla että "nirhaisee" ja sammuu, eli periaatteessa leikkaa kiinni mutta irtoaa sitten. Voi toimia vielä tämänkin jälkeen, omalla yssinllä joskus moisen tempun jälkeen lentelin monet keikat...