Kopterit.net
Tekniikka => Polttomoottorit, turbiinit, äänenvaimentimet ja polttoaineet => Aiheen aloitti: SJo1 - 27 Huhtikuu, 2010, 19:49:33
-
Mikä olis edukkain paikka hankkia OS .91HZ-xx (R)
Olikos meillä kotimaista myyjää??
Toisaalta, kun on 2 YS 91SR konetta jo olemassa ja jonkin moista kokemustakin niistä kertynyt, mutta haaluaisin kokeilla Ossia vaihteeksi.
Löytyi Tower hobbies:ilta: 011TY kupongilla 60$ pois: http://rc.runryder.com/helicopter/t584218p1/
Vielä putki tuolle? Fun-Tech X3??, Hatori SB20, joku muu
-Samppa
-
Suomessa tuon voisi ehkä saada Suomen Lennokista, jota Olavi Lumes taitaa vieläkin pyörittää...
-
Sabesta löytyy O.S moottorit myös.
- Jukka
-
Sabella ei ole ollut hyllyssä .91HZ moottoria, saavat varmaan tilattua. Hinta varmaan sen mukainen.
Mosa on kuitenkin jo tilattu.
En usko että Suomenlennokki / Lumes pitää kallista kopterin moottoria hyllyssä...
-Samppa
-
En usko että Suomenlennokki / Lumes pitää kallista kopterin moottoria hyllyssä...
Kannattaa soittaa ja kysyä, Suomen lennokki on kuitenkin ns. virallinen OS-maahantuoja/tukkuri, eli paikka josta muut harrasteliikkeet ostavat tavaraa.
Ainakin varaosia siellä on todella hyvin hyllyssä, myös vanhempiin malleihin.
-
No, tilaamani moottori OS .91HZ-R on kiven alla jopa lätäkön takana ja tullut vasta myyntiin noin viikko sitten.
Suurimmilla myyjillä sitä jo on, esim. Towerhobbies. Amainhobbiesin sivullekkin tuo on listattu vasta 23.4 ja voit tehdä pre-orderin.
-Samppa
-
Katos katos O.S. ki on siirtyny regulaattoriin. 8) http://www.osengines.com/engines/osmg1973.html
-
No, tilaamani moottori OS .91HZ-R on kiven alla jopa lätäkön takana ja tullut vasta myyntiin noin viikko sitten.
Suurimmilla myyjillä sitä jo on, esim. Towerhobbies. Amainhobbiesin sivullekkin tuo on listattu vasta 23.4 ja voit tehdä pre-orderin.
-Samppa
Tuolta löytyy just nyt:
http://www.fast-lad.co.uk/store/91hz-r_helicopter_engine_18640-p-10167.html (http://www.fast-lad.co.uk/store/91hz-r_helicopter_engine_18640-p-10167.html)
- 4D -
-
Katos katos O.S. ki on siirtyny regulaattoriin. 8) http://www.osengines.com/engines/osmg1973.html
Kyllä ne OS:lläkin alkaa tajuta mikä oikeasti toimii ja tulee pikkuhiljaa YS:n perästä ;)
- 4D -
-
Katos katos O.S. ki on siirtyny regulaattoriin. 8) http://www.osengines.com/engines/osmg1973.html
Ja kolmeen säätöneulaan.
-T
-
Tuolta löytyy just nyt:
http://www.fast-lad.co.uk/store/91hz-r_helicopter_engine_18640-p-10167.html (http://www.fast-lad.co.uk/store/91hz-r_helicopter_engine_18640-p-10167.html)
Ei ole hinta ainakaan menny oikeaan suuntaan, melkein 400€. YS 91SR maksaa 330€. Ei hyvä, ei. Pitäs tommonen alumiinimutka irrota halvemmallakin.
-
Tiedoksi että HZ malliin on tulossa päivityskitti, jolla sen saa HZ-R:ksi.
Hinta tosiaan aika kova tossa Ossilla. Motti valmistajilla alkaa olla paineita sähkön yleistymisen takia. Sen takia mielestäni tuleva YS on askel oikeaan suuntaan. Mainostavat enemmän tehoa ja vähemmän kulutusta. Tiedä sitten toteuttaako nämä lupaukset. Myös nämä 55:set motit alkaa olemaan hinnoissa lähellä ysikymppisiä.
-
-
konversio kitti vaivaset 220$ ;D
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXZGN8&P=FR (http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXZGN8&P=FR)
-
Todd Bennett on testannut tuota uutta Yssiä (YS.91SRS):
http://rc.runryder.com/helicopter/t564584p1 (http://rc.runryder.com/helicopter/t564584p1)
http://www.rcheliaddict.co.uk/probuild/38062-new-ys-heli-engine-ys-91-srs.html (http://www.rcheliaddict.co.uk/probuild/38062-new-ys-heli-engine-ys-91-srs.html)
http://www.probuild-uk.co.uk/shop/index.php?route=product/product&path=43_61&product_id=52 (http://www.probuild-uk.co.uk/shop/index.php?route=product/product&path=43_61&product_id=52)
-Samppa
-
Mitähän ne oikein muuttaa näissä koneiden uusissa malleissa? Tuntuu et speksit on vuodesta toiseen samat ja tuo kone on niin yksinkertainen et luulis ettei enempää tehoa siitä irtoa muuten ku vaihtamalla polttoainetta. Siinä ei paljon taideta ruiskutuspainetta ja sumukuviota optimoida :).
-
Miten olis ajoitukset, palotilan muoto, puristussuhde jne, noi motit on kaikkea muuta kuin "optimoituja"
Itse ainakin löydän niistä paljon parantamisen varaa, niin ys:seistä kuin os:seitakin.
MJP
-
MJPilot,
Miten olis jos alkaisit tunaamaan noita moottoreita.
Kohtuullista korvausta vastaan, niin kuin tuo Rudiger Feil Saksassa tekee YS:ille.
Sain muuten 15Eur säästöä verrattuna Fast-Ladiin, vaikka moottori tuli Towerhobbiesista ja kiersi tullin kautta:D
-Samppa
-
YS 91SR maksaa 330€.
Sabellahan noita on 270€. Joku aika sitten oli vielä 250€
http://sabe.fi/hobby/index.php?prodid=39005&grpid=4406 (http://sabe.fi/hobby/index.php?prodid=39005&grpid=4406)
-op-
-
Miten olis ajoitukset, palotilan muoto, puristussuhde jne, noi motit on kaikkea muuta kuin "optimoituja"
Itse ainakin löydän niistä paljon parantamisen varaa, niin ys:seistä kuin os:seitakin.
MJP
Ihmetyttää vähän, etteikö tätä tietotaitoa ole esim. OS ja YS tehtaan edustajilla...? Miksi kukaan tekisi noita moottoreita vuodesta toiseen samoilla spekseillä, jos yksinkertaisella virittämisellä siitä saisi vaikka 3,3hp:n sijasta 4hp. Eihän kukaan enää ostaisi muita moottoreita kuin sen tehokkaimman. Luulis, että markkinarakoa löytys.
Bensakoneissa tuolla autopuolella nämä virittämiset on viety ihan ufoihin rajoihin ja siellä jostain Zenoahin perus 3,5hp pytystä kiskotaan jo dynokäyrien mukaan yli 7 hp:tä ja silti kulutus on ihan hyvin kurissa.
-
Tietotaitoa tehtailta varmasti löytyy, miten tehdä mahdollisimman nopeasti, mahdollisimman halvalla, paljon suht ok toimivia moottoreita = mahdollisimman paljon rahaa... Kuten olen aiemmin jossain sanonut, tuotanto moottori on aina kompromissi ja tulee aina olemaan.
Mielenkiintoista on että samalla viritys asteella mitä F250 veneen motista olen ulos ottanut,
14,9cc motista tulisi ulos 7,68HP
Siinä hieman mietittävää kompromisseista...
MJP