Kopterit.net
Helikopterit => Kopterivalmistajat => Align Sähkökopterit => Aiheen aloitti: Falconi - 26 Huhtikuu, 2010, 20:37:01
-
Joo elikkäs tuli ihan ensimmäinen leijuttelu yritys tehtyä 500 esp:llä ja todettua, että aika helposti menee tt:n etummaiset rattaat rikki :(
Linkki videoon, jossa perä ottaa maahan: http://harrikah.1g.fi/kuvat/Sekalaista/Kopterit/500esp/25042010039.mp4
Videossa jostain syystä ainakin mulla äänet seuraavat perässä, mutta saattaa olla parempi jos lataa koneelle. Alkuperäisessä oli äänet synkassa.
Tänään kuitenkin uudet rattaat paikoillaan ja peräevän jatkoviritys tehty:
(http://harrikah.1g.fi/kuvat/Sekalaista/Kopterit/500esp/DSC_0602.jpg/_small.jpg)
Jahka sitä kohta uskaltaisi taas käydä koittaa :)
-
Varmaan kannattaa laittaa tikkujen päihin jotain leveämpää pinta-alan kasvattamiseksi, muuten uppoavan maahan?
Ja rauhallisia laskuja, eipä näitä ole kyntöhommiin tarkoitettu ;) :P
-
aika rajusti mielestäni päästit alas mutta niin tuntuu kyllä muutkin päästävän ku foorumin vanhoja videoita oon tässä koittanu katella ??? mä yritän tulla mahdollisimman sukkasilteen :)
toinen mikä tossa varmaan vahingon tekikin oli että olit pehmeellä maalla! ilman lisävirityksiä en kyllä lennättäisi kun kovalta alustalta ku toi evä uppoaa ja siinä ei oo varaa ku sentti jos sitäkään...
mutta hienostihan se leijuu vaikka tuulikin tais olla aikas kova! :)
-
Joo siksi se pitikin ottaa rajummin maahan ku alko tulla itseä kohti ja vaistomaisesti kopu kenttään :(
[offtopic]
Mutta juuri äsken kävin 2 akullista leijuttaa ja fiilis on mahtava! Tosin vieläkin pehmeämmällä alustalla mut todella rauhassa otin alas. Kokeilinkin painella noita piikkejä maahan, mutta ei ne sinne niin vain uppoa. Tuulikin oli paljon vähäisempi, mutta silti vähän heitteli kopteria. Nyt siis 3 akullista kopterointia takana :D
Kun kaasua nopeeta niin perä heitti oikealle vähäsen, kyllä gyro korjas ittekseen takas mutta kuitenkin.. Täytyy ihmetellä.
[/offtopic]
-
kokeile:
1. Lisätä gainia
2. siirtää linkki lähemmäs servon keskustaa
-
Kun kaasua nopeeta niin perä heitti oikealle vähäsen, kyllä gyro korjas ittekseen takas mutta kuitenkin.. Täytyy ihmetellä.
Kun antaa kopterille lisää lapakulmaa, niin rungon vääntö kasvaa todella paljon nopeasti ja gyron täytyisi osata kompensoida se pois. Gyron gainin säätö voi olla yksi mitä kannattaa kokeilla. On kuitenkin myös mahdollista, että toisinaan perän "auktoriteetti" ei riitä vaikka gyro haluaisikin korjata. Tämmöinen voi olla esim. tilanne, jossa nupin kierrokset on melko matalat leijunnassa ja lapakulmien lisääntyessä nopeasti ei kaasu kerkeä pitää kierroksia tasaisina. Tämä yhteistyössä lisääntyvän väännön kanssa on huono yhtälö perän toiminnalle.
Edit: Kannattaa muutenkin jättää pitch pumppaus siihen kun kokeilet ekan kerran idleä :).
-
Paikalla olleena yllätyin itsekkin hammaspeikon herkästä vierailusta. Videossa tilanne näytti mun mielestä pahemmalta..
-
onkos perälavat tiukalla? mä en nimittäin vaan käsitä miten on muka niin herkät ku noita rattaita tossa kädessä pyöritelly ni ei ne vaikuta niin heikoilta ???
-
onkos perälavat tiukalla? mä en nimittäin vaan käsitä miten on muka niin herkät ku noita rattaita tossa kädessä pyöritelly ni ei ne vaikuta niin heikoilta ???
Ei ne lavat mitenkään tiukalla ole, aika vapaasti heiluu. No uutta peräevää odotellessa mennään tikkujen kanssa ja yritetään rauhassa tulla kenttiin.
-
Kova ukko toi falconi. Veti ekan lennon sen verran kovassa tuulessa, että itsekin tuli vähän emmittyä että lennättääkö vai ei, kun ei ollut tarjolla edes tasaista tuulta.
Ilman tuota myräkkää ei varmaan vammaspeikko ois ees päässyt iskemään.
Maskussa nähdään
-
Kova ukko toi falconi. Veti ekan lennon sen verran kovassa tuulessa, että itsekin tuli vähän emmittyä että lennättääkö vai ei, kun ei ollut tarjolla edes tasaista tuulta.
Ilman tuota myräkkää ei varmaan vammaspeikko ois ees päässyt iskemään.
Maskussa nähdään
niin ja ilman apupyöriä vielä :o (tästä puuttuu se kumarteleva hymiö mikä joiltain voorumeilta löytyy! ;) )
-
Ihan Hyvin meni muuten, paitsi en itse ikinä laskeudu kun kopteri liikkuu taaksepäin. Hiljakseen eteen tai suoraan alas.
Olen kyllä joskus laskeutunut nokka edellä 45 asteen kulmassa 50km/h maahan asti ;D
Samaisella (t-rex450) kopterilla tein myös kärrynpyöriä erinäisen silpun lentäessä ympäriinsä.
-
Tuohon löytyy ratkaisu onneksi valmiinakin, ettei tarvitse itse tuota virittää. ;D
(http://farm5.static.flickr.com/4021/4489620965_3a56015f3b_o.jpg)
http://www.fast-lad.co.uk/store/fusuno_neon_yellow_fiberglass_horiz/vert_fins_-trex_xl-fup-016-p-8288.html (http://www.fast-lad.co.uk/store/fusuno_neon_yellow_fiberglass_horiz/vert_fins_-trex_xl-fup-016-p-8288.html)
Suosittelen tuota oikein lämpimästi, näkyvyys on erinomainen.
Pistetäänpäs tähän kuva vielä etuosastakin kun toissapäivänä ekaa kertaa tätä olin lennättämässä, ja vielä jäi ehjäksi :D. Okei, otin niin varovasti kuin voi, oli koelento. Kaikki näyttäisi toimivan ok, myös Alignin 3G FBL, vaikka tuota onkin parjattu kovasti netissä. Mikä teho tässä kopterissa! Paljon kovempi on lentämään kuin 450 PRO, mikä minulla on myös, ja mikä on myös erinomainen.
(http://farm3.static.flickr.com/2696/4490263786_0624e3b937_o.jpg)
-
Itselläni sama setti 450 Prossa... + KBDD:n neon keltaiset stabbarit, näkyy kyllä todella hyvin... hämärässäkin kirkkaat.
-
No kohta minullakin on pidempi Alumiininen peräevä ;) En ole kyl vielä päättänyt maalaanko vai mitä teen värityksen suhteen vai teenkö mitään :D