Kopterit.net
Yleiset => Yleinen keskustelu => Yleinen keskustelu polttiskoptereista => Aiheen aloitti: mikakoivikko - 08 Tammikuu, 2008, 19:01:27
-
En saanut tyydytystä aiemmista foorumin keskusteluista eri merkkien/mallien välisistä eroista. Omaan aloituskokoluokkaani löysin kuitenkin foorumilta jo "vastauksen". Se tulee olemaan minulle 50. Aloittelijalle eri kopterit näyttävät kovin tasaveroisilta valintaa tehdessä. Liikkeiden myyntimainokset mainostavat jokaista näistä parhaaksi kokoluokassaan, mutta miten oikeasti homma menee? Tarkoituksena olisi siis laittaa yksi hyvä 50-kokoluokan polttiskopteri. Miten kopterin ja siten myös varaosien saatavuus Suomesta vai ulkomailta?
Align T-REX 600 Nitro Pro
Hirobo Sceadu (mikä malli?)
Thunder Tiger Raptor 50 (SE vai Titanium?)
Muuten settiini olen pähkäillyt jo seuraavat osat:
4xDS821 (Spektrum DX-7:n mukana tulevat)
GY401+S9254/S9257
Antakaas nyt neuvoja valintaan, kun vaimo on tuon budjetinkin jo hyväksynyt, että ei vaan ehdi perumaan sitä :)
-
Align T-REX 600 Nitro Pro = Ei taida saada suomesta, hiiltä ja metallia löytyy, eikä jää varmasti pieneksi moneen vuoteen.
Hirobo Sceadu (EVO50?) = Sabe myy konetta ja osaa, ei ole kokemusta, kyllä kai se toimii...
Thunder Tiger Raptor 50 (SE vai Titanium?) = Hieno vekotin, itse lennän Titanilla. Tosin siitä on poistettu titan mallin peräputki ja laitettu SE mallin nuppi... Ehdottaisin että jos ostaa Rapukan, hommaa Titanin ja päivittää myöhemmin alunupin, koska markkinoilla on parempiakin nuppeja kuin TT:n oma (joka siis sisältyy SE:hen)
Entäpä: Knight 50 = Rapid-rc:n edustama. Edullinen ja kuulemma kyvykäs laite.
Yhteenveto: Ilmeisesti saatavuus koto suomesta on tärkeää? 600N tippuu silloin pois. Kun joskus torppaat kopterisi, Knightin kanssa selviää puolet halvemmalla kuin muiden. Kuitenkin kaikki koneet on niin hyviä, että osta se, jota myyvä kauppa on lähimpänä, tai josta saat parhaan tarjouksen.
Muut osat näyttää ihan hyviltä, kohta joku tulee kertomaan JR:n 770:sta, Solid-G:stä tai Nonslideass gyroista, mutta nuo käy ihan hyvin alkuun ja riittää pitkälle.
Huonon sään harjoituksiin PhoenixRC simulaattori ;D
-
Asustelen ns. hieman sivummalla :), joten on aivan sama mistä sen ja ne varaosat sitten tilaa. Toki suomalaisia nettikauppoja suositaan 10-15% hinnanerokipurajaan asti.
-
Juuri oikean kokoluokan valitsit ja hyviä vaihtoehtoja ovat kaikki. Kummiskin, jos parasta laatua rahalle haluat ja osien tilaaminen ulkomailta (toivottavasti ihan pian Suomesta) ei ole ongelma, on iso rexä ehdoton valinta, se vaan toimii, ilman mitään turhia jurinoita. Ja onhan siitä se Sport versiokin jos Pro ylittää budjettia. Myös Knight 50 taitaa olla pitkälle kehitetty ja vapaa turhista ongelmista.
Jos valmiista osalistasta on apua, niin tässä mitä minä laittaisin.. Kohta tulee joku sanomaan että nyt etsittiin aloittelijan pakettia, mutta tartteeko aloittelijalle aina olla halpaa ja perinteistä? ::)
- OS Hyper (YS on ihan yhtä hyvä ja kun ei viilata pilkkua tehon tarpeessa, kumpikin käy loistavasti)
- MP5 (uusin CYE piippu 50 motille, enemmän tehoa yläkierroksilla, itsellä tällä hetkelä MP2)
- s9252's (toimivaksi todistetut melko nopeat digiservot muovirattailla, vaihtoehtona metallirattainen s9452)
- Align 2in1 (toimiva regulaattori, kevyet akut, helppo hehkutus, toimii aina. Akuksi esim. Dualsky 2s2200GT, 120g)
- Sab 600mm (näitä ei saa hajalle millään, vakaa leijutus, nopea syklic rexässä jopa vakio stabbareilla! )
- Radix 95mm (gyron paras kaveri, Curtis Youngbloodin kevyet 3d perälavat, halvat)
- AR7000 (laadukas, toimiva, täyden kantaman 2.4 giganen vastari, joka tulee dx7:n mukana.)
- Solid G+8900G (Curtisin älylaatikko joka kopterin perälle. Eipähän tartte ihmetellä kun ei perä pidä)
- Wildcat 20% ainetta. (Alussa on tosin ihan sama mitä litkua sen motin läpi työntää ja kannattaa valita hinnan mukaan,
villikissa on melko tyyristä, mutta takaa puhtaan, tasaisen käynnin, viileän moottorin + xtra tehoa)
Muut osat näyttää ihan hyviltä, kohta joku tulee kertomaan JR:n 770:sta, Solid-G:stä tai Nonslideass gyroista, mutta nuo käy ihan hyvin alkuun ja riittää pitkälle.
Minäminäminä!!
Gy 401 on hyvä gyro. Itelläkin pelannut jo pitkään. Mutta.. Ei se ole paras. Eikä tänä päivänä oikeassa hintaluokassa ominaisuuksiinsa nähden, ellei halua maksaa pelkästään helpposäätöisyydestä.
;D
or is it just me..
-op-
-
Rapukoihin nyt ei tarvii ainakaan mitään vaimeninta ja pää- sekä perälapoja ostaa erikseen, vaan ne tulee mukana ja niillä kyllä pärjää alkuun aivan mainiosti!!!!
-
http://www.themodelhelistore.com/rc-helicopter-kits/align-rc-helicopter-kits/t-rex-600n-nitro-kits/align-t-rex-600-nitro-pro-kit-white-gf-canopy-kx0160npa.html
Katsos tuonne.
Ja myyjänä on aika palveluhenkinen kaveri.
-
dodii. Johan sitä sai pähkäiltyä aloittelijapaketin. Tässäpä paketti suurinpiirtein. Osa osista vielä matkalla, osa tilaamatta ja osa jo lennossa.
Trex 600N Pro
Sab carbon fiber 600 (sab330)
OS 50 SX-H Hyper (putki vielä auki...)
Align T-Rex 600N - 2 In 1 Voltage Regulator
Solid G+8900G(+GView)
kaasu DS821
3xDS821
DualSky 2200mAh 2s1p
+ varaosaa jonnin verran, akseleita, lapoja, pääratas,hihna,...
ja tietenkin Align Repair Towel :)
Bantam E-Station BC6
Sullivan Dynatron
+muita tilpehöörejä
DX-7, Phoenix
rahaa--;
konkurssi();
;D
-
Jes vihdoin joku ymmärsi millä osilla kannattaa alottaa :) Mistä tilasit Solid G:n?
-op-
-
rchover.com ja nyt jo kaduttaa :(
Eivät vieläkään olleet saaneet pakettia solid+view+8900 lähetettyä.
Seli seli postia vaan tullu. Mutta noilla osilla ei niin kiire ole ennen kuin on saanut muuten kopun kasattua. Kasauspöytäkin pitäs käydä hakemassa. Ymmärsin, että tuo vaatii jo hieman pöytätilaakin. Keittiöön tuota ei kuulemma viedä :)
helidirect.com, readyheli.com ja themodelhelistore.com toimivat todella nopeasti tilauksen jätön jälkeen verrattuna rchoverin toimintaan.
-
Themodelhelistoresta on kyllä jäänyt tosi hyvä kuva, ainakin nopeus on oikeaa luokkaa, tilattiin kaverille trex 500 iltapäivällä ja jo parin tunnin päästä tuli viesti että kone on lähtenyt postin matkaan.
-op-
-
Hommaa suoraan 90 ei tarvii päivittää ja välittää tuulesta. jos 50 haluat ni sitte knight 50 sportti. Tai jos raha ei este ni hommaa freya evo tai knight 3d tai jos jostain saat sen knight 90 nyt olen puhunut. ;D
-
tai jos jostain saat sen knight 90 nyt olen puhunut. ;D
Ei kaukana tuokaan mahdollisuus ::) Hintakaan ei pitäis järkyttää, vaikka puhutaankin 90:stä kopterista.
-
TRex 600N kotiutui
torstaina keskiviikkona ja nyt tässä laittanut hissuskellen sitä kasaan. On kyllä ollut nautinnollista kasailla, kun osat ovat todella mittatarkkoja. En muistanutkaan kuinka kivaa pienoismallin kasaaminen olikaan. On edellisestä kasaamisesta hieman aikaa :). Ohjeet ovat hyvät, tosin jotain yleistä asiaa voisi tuossa vihkosessa olla, mutta kyllähän netistä löytyy tietoa.
gyro+servo vielä jossain Suomen postin varastossa :(
YS50ST tulossa. Tähän sopivat pakoputki vielä auki. Suosituksia otetaan vastaan.
Muutenpa osat alkaa oleenkin jo tuossa pöydällä. Jotain nippeliä vielä tilaamatta.
Tuli sitten tilattua varahihna tuossa kopterin mukana. Laitetaanko sillä kopteri katosta roikkumaan säilytykseen? :D
-
On kyllä ollut nautinnollista kasailla, kun osat ovat todella mittatarkkoja.
OT: Oliskos sulla ongelmaa sen elevaattori/aileron tangon kanssa mikä tulee rungon laakereista läpi, vai menikö ilman hiomista?
Laita putkeksi esim. MP5.
-op-
-
On kyllä ollut nautinnollista kasailla, kun osat ovat todella mittatarkkoja.
OT: Oliskos sulla ongelmaa sen elevaattori/aileron tangon kanssa mikä tulee rungon laakereista läpi, vai menikö ilman hiomista?
Laita putkeksi esim. MP5.
Tuossa tangossa ei ole mitään vikaa. Elevator vivun lukituskierteiden reunoihin oli jäänyt työstöstä jäystettä. Nekun vain siivosi Husqvarnan 4,8mm pyöreällä viilalla pois, niin meni nätisti. Jossain toisessakin paikkaa oli jäänyt kierteiden työstöstä jäystettä, mutta nyt en enään kyllä muista missä :)
MP5 on yksi vaihtoehto, Funtech myös. Onko kenelläkään kokemuksia Alignin putkesta? Ulkomaisilla foorumeilla sitä ovat kehuneet. Noi kaikkihan maksaa noin saman verran.
-
Se Align putki on kuulemma erittäin hiljainen ja antaa hyvin tehoa. En ole koskaan nähnyt livenä. Aika outoa että se tanko meni sulla läpi ilman ongelmia, ainakin mun ja JHYppösen kittien tankoja piti hioa ennen kuin mahtu laakereista läpi.
-op-
-
Se Align putki on kuulemma erittäin hiljainen ja antaa hyvin tehoa. En ole koskaan nähnyt livenä. Aika outoa että se tanko meni sulla läpi ilman ongelmia, ainakin mun ja JHYppösen kittien tankoja piti hioa ennen kuin mahtu laakereista läpi.
Ja voima ei kuulu tapoihini :). Toki ei siinä kyllä ylimääräistä välystä ollu yhtään, mutta ilman sen kummempia voimia se kyllä meni.
-
Minunkin 600N kitissä tuo tanko meni ihan sujuvasti paikalleen. Ainoa paikka missä joutui modaamaan, oli syklisten servojen ja peräservon kolot, jotka oli liian matalat (20,5mm). JR:n servot on 21mm korkeat. Eli hiukan jyystin koloista dremelillä pois.
Mulla on tuo alignin putki paikallaan, en ole tosin vielä tohtinut laittaa konetta käymään. Lämpimämpiä ilmoja odotellessa.. Jossain toisessa säikeessä joku taas sanoi alignin putkea äänekkääksi, saas nähä, toivottavasti on hiljainen :)
-
Mua ei äänet haittaa kuhan tehoo löytyy... ;)
-
Minäkin alan pikku hiljaa kallistua 50 kokoon mutta painin saman kysymyksen parissa - Align vai Hirobo vai TT.
Tältä foorumilta ei vaan juuri saa muuta kun "T-Rex on paras kommentteja" kun kytkökset tietyllä tavalla Hobbylinnaan :)
Mutta jos täältä nyt löytyisi joku joka ei ole myyjä eikä saa omaa kalustoaan ilmaiseksi jostain kaupasta niin voisi antaa vähän vähemmän puolueettomia kommentteja. Sanoisin minäkin Volvoa autoksi jos sen ilmaiseksi saisin :)
Tällä hetkellä listallani on Raptor 50SE vs. T-Rex600N Pro mutta kumman valitsee, joten toivottavasti täällä on pilotteja joilla todellista kokemusta molemmista. Yksi 3D pilotti Belgiasta suositteli Raptoria sen agressiivisemman luonteen takia - edusti molempia merkkejä joten ei ehkä niin puolueellinen. Rexissä taas on hiiltä ja muuta bling bling osaa...
Hihna perään vs. kardaani.. Onko mitään merkitystä?
CCPM vs. mikä tämä 90 asteen viritys sitten onkaan... Onko toinen toista parempi ja miksi?
Mitäs muuta merkittävää eroa noissa on? Toinen on uudempi design ei riitä perusteeksi.
-Nega-
-
No raptori on kyllä ihan toimiva laite ja sabesta löytyy varaosat hyllystä. Mutta se vois olla se uus HIROBO sceadu evo mikä on tulossa ni hyvä. yhden sellasen vanhemman oon kasannu ja säätäny ja kyllä se toimi. siihenkin taitaa sabesta saada varaosat hyllystä.
-
Mulla on Rapukka 50 v2.Ostin,sen käytettynä olen ollut tosi
tyytyväinen,on pelannut tosi hyvin.
-
Keppi vs. hihna: Hihna pitää säätää uusiksi joka kerran kun lämpötila vaihtuu, hintaeroista en tiedä.
CCPM vs. perinteinen: CCPM hyödyntää kaikkien servojen voiman, joten halvoillakin servoilla saa tarpeeksi voimaa nuppiin, toisaalta perinteinen miksaus on helpompi säätää. Raptoriin saa CCPM-muunnossarjaa mutta Rekkuun ei saa perinteistä miksausta. Hah! ::)
Itse tykkään Rapukasta, koska se toimii hyvin, mutta ei ole vielä "valmis", ja siihen saa/pitää hommata aina virityksiä. On masentavaa hommata kone, kun tietää että mikään lisäosa ei käytännössä paranna sitä. Enkä edes kehtaisi tunkea Reksän kiiltävään hiilirunkoon niitä kamoja joilla olen Rapukkani kalustanut... ::)
Vispilä1:hän se tuntee molemmat koneet, mutta taitaa olla tällähetkellä sen verran Rexän lumoissa eikä aika ole vielä kullannut tuon varaosalaatikossani lojuvan raadon muistoa että suositukset voi olla reksän suuntaan... ;D ;D
Vai Raptori aggressiivisempi... Jännä että joku sanoo noin päin...
-
No, järkätään sitten JKokkalalle kunnon röhönaurut...
Ajan 35MHz laitteilla 50:stä Rapukkaa jossa on NiCd akku, ja OSsin mosa jota hehkutan erillisellä hehkulla...
-
Vai että ei aika ole vielä kullannut rapukan muistoa ;D
No joo.. Mielestäni rapukka on erittäin hyvä kone osien laadun ja toimivuuden takia. Oikeasti. Mutta ei siitä ole haastamaan yhtään nykyaikaisempaa kopteria jos vaaditaan enemmän. Kylhän senkin saa viritettyä loistavaksi 3d koneeksi mutta sitten joutuu vaihtamaan joka ikisen osan. Rapukan huonoja puolia on turhan kiinteä rakenne rungossa mikä vaikeuttaa korjausta ja lisää painoa. Sen runko on kumminkin järkevästi suunniteltu, ja aloittelijan on helppo säätää se toimivaksi. Rexän runko on kestävämpi vaikka painoa on vähemmän.
Rexän valtti on se ettei tartte päivittää yhtään ainutta osaa peruskitistä vaan se on suoraan ehkä markkinoiden paras kopu ominaisuuksiltaan tällä hetkellä, ja sanon nyt suoraan; en pidä sitä parhaana sen takia että saan niitä vähän edullisemmin vaan jos mun mielestä vaikka Knight olis parempi niin ei mulla olis rexiä tällä hetkellä. Jos löydän jotain parempaa niin vaihdan siihen :). Mullakin on vähän sellanen olo että en viittis laittaa rexään ihan mitä tahansa sähköjä kiinni, tavaroiden pitää olla kitin toimivuuden mukaisia :).
Hihna vs torque tube; Hihna on halvempi, helpompi saada värinättömäksi ja toimii ihan yhtä hyvin peruslennossa kuin tuupikin. Tube on kitkattomampi, kalliimpi, mutta kestää enemmän. Se ei hidasta lapoja autorotaatiossa, ja se on aivan über tzyber hyvä koska ei tartte uhrata ajatustakaan säätämiselle kun lämpötila vaihtuu!! :o. Ite en enää vaihtas hihnaan kun on käyttänyt tuubia jonkun aikaa.
Tällä 3D pilotilla Belgiasta mahtaa olla paljon kokemuksia toimivasta rexästä ;D. On tainnut nähdä sellaisen juu tubessa..
-op-
-
Vai että ei aika ole vielä kullannut rapukan muistoa ;D
No joo.. Mielestäni rapukka on erittäin hyvä kone osien laadun ja toimivuuden takia. Oikeasti. Mutta ei siitä ole haastamaan yhtään nykyaikaisempaa kopteria jos vaaditaan enemmän. Kylhän senkin saa viritettyä loistavaksi 3d koneeksi mutta sitten joutuu vaihtamaan joka ikisen osan. ..
Mitkä ne pakolliset päivitykset on että rapukasta tulee hardcore- 3D kone?
Mitkä temput ei onnistu ilman päivitystä?
T: Rapukkakuski
P.S. Mullakin on hehkutikku :) Vastariakkuna tosin 2S A123 ja rationa dx7.
-
Itse aiheesta poiketen on pakko kysyä mahdollisesta sensuurista näissä keskusteluissa. Nettisensuuri kun on muutenkin päivän polttavia aiheita.
Vastasin Kokkalan mainospuheeseen että "Tästä puuttuu enää vain "Sponsored by Hobbylinna" ja kävin katsomassa että se ketjusta löytyi. Nyt tätä viestiä ei ole missään, joten ei kai vaan administraattori JKokkala mukauta keskusteluja poistamalla itselleen epäedullisia viestejä?
Mahtaako nyt käydä niin että minut postetaan kokonaan kun avasin suuni sensuurista ;)
-Nega-
-
Jep,Jep Kokkalle kunnon naurut.Eipä ole tarvinnut mitään vaihtaa,ja pelittää
oikeen nätisti.Kunnon 35MHZ laitteilla,toiminut aina ei koskaan ollut
mitään vikaa.Et silleen. >:(
-
Vai että ei aika ole vielä kullannut rapukan muistoa ;D
No joo.. Mielestäni rapukka on erittäin hyvä kone osien laadun ja toimivuuden takia. Oikeasti. Mutta ei siitä ole haastamaan yhtään nykyaikaisempaa kopteria jos vaaditaan enemmän. Kylhän senkin saa viritettyä loistavaksi 3d koneeksi mutta sitten joutuu vaihtamaan joka ikisen osan. ..
Mitkä ne pakolliset päivitykset on että rapukasta tulee hardcore- 3D kone?
Mitkä temput ei onnistu ilman päivitystä?
Hyvä kysymys,
Luulet että seuraavilla osilla on positiivinen vaikutus; eli nupiksi esim Kasama nuppi + kovemmat dampparit, rungoksi kevyempi kahden levyn hiilarirunko, linkistö ccpm:ksi herkkyyden takia, perän vaihto joksikin alusetiksi (lähinnä tarkkuuden takia, loistava gyro jos on niin sitten muoviperäkin kyllä toimii jos ei ihanh tikkua revitä), kevyemmät stabbarit, ja sit vielä toi 2s lipo tsydeemi ja hyvät servot + kevyet päälavat niin rapukkakin alkaa kääntyä kun tikkuun koskee :). Nyt perusosilla siinä on varmaan painoa sen verran paljon ja kun perusnupilla liikealueet on niin rajoittuneet niin kääntyminen on laiskaa ja mottikaan ei anna tarpeeks poweria että sais tehtyä nopeita käännöksiä.
http://www.runryder.com/helicopter/gallery/43551/Raptor_50.jpg Tuossa on rapukka jollaisen omistaisin mielelläni ja olisin ylpeä ;D
Kaikki temputhan onnistuu ehdottomasti ilman päivityksiä, siitä ei ole kysymys. Eri asia on miten terävästi ja nopeasti ne voi tehdä. Kaikki olemassa olevat temputhan voi tehdä vaikka Hornet CP:llä jos sen saa toimimaan hyvin ja on tarpeeks hyvä kuski puikoissa. Mitä vähemmän painoa, sitä nopeammin kone kääntyy, ja esim tictoceista tulee agressiivisemmat ja crack temput ei vie tolkuttoman paljon tehoa..
Edit: Itse torppasin rapukan viime kesänä tehdessäni pirotictocia. Olin tehnyt sen monia kertoja aikaisemmin, sillä kerralla päätin vaan tehdä sen extreme tavalla tyyliin "kaikki tai ei mitään". Seurauksena boomstrike, nyt ole alkanut hyväksymään ettei vika välttämättä ollut rapussa vaan mulla oli liian löysät/kuluneet dampparit, mutta siitä jäi silti jotenkin huono maku suuhun.
Eli kopterilla on myös rajansa, pidän niistä koptereista jossa rajoja on vaikea saavuttaa :).
-op-
-
Ok, kiitti infosta.
Paljonko 600N tai Knight muuten painaa lentokunnossa mutta tyhjällä tankilla?
-
Asiasta vähän poiketen ,mitä tarkoittaa monen kopterin nimen jälkeen kirjainyhdistelmä CP ?
-
Asiasta vähän poiketen ,mitä tarkoittaa monen kopterin nimen jälkeen kirjainyhdistelmä CP ?
CP= Collective pitch = muuttuvat lapakulmat
FP= Fixed Pitch = kiinteät lapakulmat
-op-
-
:)No johan on juttua, kumpi on parempi äiti vai tytär :D :D
Ei se raptori kyllä niiiin huono ole mitä täällä julki tuodaan, no onhan x-cell voitettu fai ja 3d kisojakin mutta täysin paska laitte se on ;)
Tekekö se minusta mailman parhaiman fai kuskin kun ostan hirobon :D eihän hirobolla voi ajaa 3d kun se on fai kopteri ;D
No tämöistä se on sitten ;)
-
Kitos tiedosta vispilä !
Ei mennyt tämäkään päivä oppimatta jotain uutta !!
-
Painoista:
Raptor 50 Titan: 3000g
600N PRO: 3200g
Knight 50, muovi: 3550g
Nuo tietysti muuttuu kun kalustaa koneensa eri tavoilla. Reksin +200g Titaniin verrattuna tulee varmasti alunupista...
-
Painoista:
Raptor 50 Titan: 3000g
600N PRO: 3200g
Knight 50, muovi: 3550g
Nuo tietysti muuttuu kun kalustaa koneensa eri tavoilla. Reksin +200g Titaniin verrattuna tulee varmasti alunupista...
Onko titanin lentopaino ilman litkua noin kevyt? Mittaappas sun rapun paino ilman litkua, siinähän on myös alunuppi ym.
kilkettä.
Mun rexä painaa muuten 3.5kg jos vanhaan perunavaakaan on uskominen, kuinkas muilla?
-op-
-
Mun kopu painaa noin 3.5kg.. tyhjällä tankilla.
Punnitus henkilövaa´alla.
Eihän tuo ihan ehta rapukka ole.. HT Evor 50 ennemminkin.
Alunuppi ja alumiiniset perälavan pitimet.
-
Ei kannata hiillestyä !!!!
-
Itse aiheesta poiketen on pakko kysyä mahdollisesta sensuurista näissä keskusteluissa. Nettisensuuri kun on muutenkin päivän polttavia aiheita.
Vastasin Kokkalan mainospuheeseen että "Tästä puuttuu enää vain "Sponsored by Hobbylinna" ja kävin katsomassa että se ketjusta löytyi. Nyt tätä viestiä ei ole missään, joten ei kai vaan administraattori JKokkala mukauta keskusteluja poistamalla itselleen epäedullisia viestejä?
Mahtaako nyt käydä niin että minut postetaan kokonaan kun avasin suuni sensuurista ;)
-Nega-
Koska kommenttisi koski kommentoijaa eikä itse aihetta, niin poistin sen. Ko. viestit kuuluvat yksityisviesteihin.
Seuraavaksi voit osoittaa minulle kohdan viestistä jossa kerron, että Alignin koneet on parempia kuin muut. Odotankin sitä mielenkiinnolla.
Minulla ei ole tarvetta osoittaa mitään tiettyä kohtaa mistään tekstistä. Kommentti koski kommentoijaa koska... Pyysin alkuperäisessä kysymyksessäni kommentteja niiltä joilla ei kytköksiä mihinkään RC liikkeeseen. Sinun nimesi on esiintynyt Hobbylinnan sivuilla aikanaan ja he ovat minutkin käännyttäneet monesti puoleesi kun jotain olen kysynyt, joten siuna olisin jäävännyt itseni vastaajien joukosta. Sanotaan näin, että sinun mielipiteesi asiasta tiesin ajat sitten ennen kysymykseni liittämistä tänne.
Kommenteissasi on vaan niin paha mainostamisen maku, että herää kysymys paljonko saat jokaisesta "myymästäsi" Rexästä. Joo, suurin osa tavarasta hankitaan ulkomailta, joten provikkaa ei tule ;)
Älä ota tätä henk.koht. koska tämä on vain minun saamani kuva tyylistäsi esittää asioita. Ei olla koskaan livenä tavattu joten voit sä ihan hyvä jätkä olla ja varmaan oletkin ;D
Kopterin valinta on selkeästi henkimaailman asioita sillä tuskinpa mikään on pakasta vedettynä se maailman paras ja ainoa, joka poistaa nälänhädän Afrikasta... Jokaisella pärjää varmasti pitkään ja kaikkia pitää päivittää kun osaamista karttuu. Ja täällä kylmässä pohjolassa meitä kopteristeja on niin vähän että yhteispelillä ja yhteisymmärryksessä pitiäs yrittää mennä. Yritetään ymmärtää toinen toisiamme ja olla jyräämättä ne eriävät mielipiteet.
Mun kopterin valinta on edelleen tekemättä vaikka hetki sitten vielä otti sensuroinnit päähän niin, että Rapukka oli lähes tilattu.
-Nega-
-
IsoNega, tervetuloa kopumiitteihin mihin Pervoserät osallistuu niin opit sinäki oikean lähestymistavan asiaan ku asiaan..... (Röch)
Eivaan noinnniiku yleensä on hyvä että kauppias kehoittaa ottamaan yhteyttä tuotteiden käyttäjiin jotka melko varmasti tietävät eri tuotteiden käytännön niksit, huonot ja hyvät puolet jopa paremmin ku kauppias itse...
-
:)No se laakereitten vaihto, olen tottunut joo väääntämään meiselin kanssa useitta tunteja joten ranteet ovat vahvassa kunnossa ;) ;).
No se kieltämättä on totta että joutuu runkon purkamaan että saa ne laakerit pois, pikku homma jos meisseli pysyy kädessä. ;) ;) Tai käyttä konetta jos ei ranteet kestä ;) :D
-
Painoista:
Raptor 50 Titan: 3000g
600N PRO: 3200g
Knight 50, muovi: 3550g
Nuo tietysti muuttuu kun kalustaa koneensa eri tavoilla. Reksin +200g Titaniin verrattuna tulee varmasti alunupista...
Hei,
Minun kopujen painoja, tankit tyhjinä, muuten lentovalmiina.
T-Rex 600N Pro 3400g
R50 3600g (NiCD akku)
R50 3430g (Alignin B6T)
Molemmissa Rapukoissa metallinupit hiilariperäputket yms...
- Jari
-
Osta se kopu mikä kivalta tuntuu, kaikilla noilla mainitsemillasi pääset melko pitkälle. Siteen kun esim. Rapukan ominaisuudet ei sulle enää riitä niin eka polttiskopusi on luultavasti ollut päreinä niin monta kertaa ettei siitä enää mitään jäljellä ole.
Ja uusia laitteita, jotka "on pakko saada" , tulee markkinoille joka vuosi, ei kopteriostoksen kannattavuutta voi vuosia eteenpäin ajatella. Eikä kopterin sähköjäkään kannata ostaa silmälläpitäen mahdollista isomman hankkimista, nekään kun eivät valitettavasti ole ikuisia.
Oma mielipiteeni on että gyroksi 401/9254 -servolla, motiksi YS , noilla pääset treenaamaan sitä lennättämistä kun ei tarvi perehtyä pahemmin gyron ja motin säätämiseen. Sitten kun puuha on hallussa niin ostele hienompia gyroja ja motteja halusi mukaan ja opettele säätämään niitä.
Ja niihin vehkeisiin pitää perehtyä itse, pyydät vaan ennen ensilentoa jonkun kokeneemman katsomaan laitteesi läpi, sitten vasta kun se omasta mielestäsi on lentokunnossa. Ja ottamaan ehkä koneesi ilmaan ja säätämään jos et itse koe siihen olevasi valmis.
Mä olen ainakin niin letku, että en kenenkään kopteria alusta saakka lentokuntoon laita enkä asioita alusta asti ala neuvomaan, kyllä niihin pitää itse omatoimisesti perehtyä niin paljon kun mahdollista.
-offtopic-
Eikä Afrikastakaan nälänhätä ikinä poistu kun ne paikalliset on niin laiskoja etteivät viitsi asian hyväksi mitään tehdä.Kannettu vesikään kun ei kaivossa pysy.....enkä mä ole rasisti, mulla ei itse asiassa ole mitään alempirotuisia vastaan ;)
-
.enkä mä ole rasisti, mulla ei itse asiassa ole mitään alempirotuisia vastaan ;)
Jaa me ollaan siis vielä väleissä?
Tuota 401sen järkevyyttä voisin hiukan kyseenalaistaa, mutta mä en oo koskaan semmoseen viittiny rahojani tuhlata, niin en tiedä ;D
Muoks: ^Unohtakaa. En viitsi poistaa kun OP ehti jo lainata ja on pointissaan ihan oikeassa.
-
Tuota 401sen järkevyyttä voisin hiukan kyseenalaistaa, mutta mä en oo koskaan semmoseen viittiny rahojani tuhlata, niin en tiedä ;D
Gy401 on erittäin hyvä gyro ja helpposäätöinen ja se pitää kunhan sen saa säätöihin. Se helpposäätöisyys tekee siitä hyvän gyron vasta-alkajalle, ainut mikä siinä on syvältä on hinta, jos mä möisin noita niin hinta olis 70€ servon kanssa.
-op-
-
Ja niihin vehkeisiin pitää perehtyä itse, pyydät vaan ennen ensilentoa jonkun kokeneemman katsomaan laitteesi läpi, sitten vasta kun se omasta mielestäsi on lentokunnossa. Ja ottamaan ehkä koneesi ilmaan ja säätämään jos et itse koe siihen olevasi valmis.
Juuri näin! Itse noi säädöt pitää tehdä ja sisäistää. Toki ekan kopterin kohdalla olisi jonkun kokeneemman hyvä katsoa asetukset/säädöt läpi.
Tuo kopteriopas on hyvä lähtökohta oman kopterin ja radion säätöön. Reippaasti vaan lukemaan jo ennen kopterin hankintaa ko. opas.
-
Jees, tätä lähinnä tarkoitin, että joku asian osaava katsoo läpi mitä minä olen viritellyt ja korjaa virheet hyvien perustelujen kera niin ei tule ensi lennot niin kalliiksi. 450 Rexi nyt jotenkin menee säätöihin, kun sen minulle Marevuo aikanaan opetti, mutta uutta ja isompaa kun taivaalle yrittää niin parempi turvautua taas ammattilaisiin.
Aikanaan lennokkipuolella lähdin asenteella, että ohjeita ei tarvita ja kokeilemalla kaikki onnistuu osoittautui melko kalliiksi. Eli voidaan todeta, että jotain olen oppinut :)
-Nega-
-
Ei se vanha rapukka mikään huono 3D kone ole jos sitä osaa lentää, tuokin melkein perus osilla, pari aluosaa nupissa!
http://runryder.tv/helicopter/rrTV-Photo/funflies/LasVegas2008/rrVegas08Fri-18-Colin-Bell.wmv
-op-
-
Onkos Thunder Tiger moottorina minkälainen?
-
Vanhat TT:n mosat, oli enemmän tai vähemmän verkonpainoja, uusi Redline on muuten onnistunut ja tehokas motti paitsi pilattu jumittuvalla kaasarilla (kokemusta on). RR:ssä on threadi jossa neuvotaan miten vaihdetaan Redlineen ossin kaasari, toimii kuulemma paljon paremmin ja teho on uskomaton. Mut jos kaasarin vaihto ei huokuta niin push pull linkistö on enemmän kuin suositeltava modaus.
-op-