Kopterit.net
Tekniikka => Teoria => Aiheen aloitti: floodi - 12 Huhtikuu, 2010, 21:51:21
-
Tuli hommattua T-Rex 600N LE ja kasailen sitä aina iltasella kun on aikaa. Sain just kytkimen kasaan ja aloin miettimään kuinka se oikein toimii. En vaan käsittänyt ;D Kiekkojen noustessa se jostain syystä ottaa kiinni... Voisiko joku vääntää rautalankaa.
-
Kierrosten noustessa se kytkinpaketti "aukeaa" ja ottaa kelloon kiinni. Näin ainakin itse kuvittelin :)
-
Niinkait sen luulis toimivan, eli kun kierrokset nousee, alkaa ne kytkinlevyt keskipakoisvoiman myötä avautumaan kunnes pääsevät kytkimen "reunoille" ja koko pakka lähtee pyörimään..
Simppeliä ja toimivaa ::)
E: Pikasella googlauksella:
"Kytkinpaloissa on jouset mitkä pitävät palat kasassa kun kierrokset ovat pienet. Kierroksia nostettaessa tarpeeksi, ne ottavat kiinni kytkinkelloon ja "veto" lähtee päälle."
Ja linkkiä tuohon "kilpailevalla" foorumilla olevalle ketjulle: http://www.rc-harrastus.com/ForumsPro/viewtopic/p=97560.html
-
Aah, no niinpä tietysti! Höh, olishan tuo pitänyt itsekkin tajuta...
-
Kopterin kytkimessä vain ei ole jousia :)
-
Jaaaa.. enpä ole ikinä pitänytkään kädessä kopterin moottoria. Sellassii sotkusiii aina epäsäädöissä olevii kummajaisia metelin pitäjiä. :)
Mutta en mää silti kauas arvannu! Vaikkei ikinä ole nitrokonetta mulla missään ollutkaan!
-
Joo periaate sama ja jos vanhat merkit pitää paikkansa niin 99% harrastajista käy tämän nitronkin läpi, joten nyt ostelet pikkuhiljaa starttereita+yms tavaroita varastoon ja säilytät huonot akut edellämäinitun käynistyslaitteen energian lähteeksi ;)
-
Nooh, saas nyt nähdä. Onhan niissä toki ne omat kivat juttunsa :)
-
Juu täytyy kylllä sanoa, että kyllähän noi nitrot aika nastoja on. Minulle 700N hankinta kyllä avasi uuden ulottuvuuden tässä hienossa lajissa. Toki molemmissa puolensa ;)
-Rane