Kopterit.net
Tekniikka => Radio-ohjaimet, servot, gyrot ja lisävarusteet => Aiheen aloitti: tuupola - 29 Maaliskuu, 2010, 10:52:46
-
Olen nyt vihdoin tekemässä loppuun tuota vuoden työnalla ollutta FBL HDX-450:tä. Millaisia servoja teillä on FBL nupissa 450 kokoluokassa. Mietin tällä hetkellä Hitec HS5065 (http://www.fast-lad.co.uk/store/hitec_hs5065mg_digital_hs65mg_servo-p-4386.html) ja Hyperion DS11-SCB (http://www.hyperion-eu.com/products/product/HP-DS11-SCB) välillä. Nuppina on Outrage G5 Flybarless.
-
I've got the 5065 on 5.5 V and also the outrage head.
Performance is a bit underwhelming, though. It flies OK, but the bigger helis are much more accurate.
Or maybe the V-Bar is so much better than Skookum.
-
5065 it is. Will be driving it 6.0V though. Now just waiting for the couries... Thanks for the feedback!
-
Kannattaa noiden 5065:n kanssa olla sitten vaan tarkkana. Mulla ne tykkäsi palaa aina vähän väliä, palaa hyvin pienistä asioista. Mutta jos regun tunget väliin, etkä vääntele lapoja ja torppaile niin luulis toimivan. Mulla oli niitä 450:ssä, tykkäsin kyllä. Nopeita ja sillai, paloivat vaan kaikki. Tosin palamisen syykin voi olla kahdessa viallisessa säätimessä tms.. :)
Mutta sanoinpa nyt kuitenkin kun tollaset on mulla ollut..
-
Tosin palamisen syykin voi olla kahdessa viallisessa säätimessä tms.. :)
Ihan mielenkiinnon vuoksi, mikä ESC:i sulla oli?
-
Alignin oma mikä tulee 450se v2:n mukana, syyllinen saatto olla myös moottori, ei voi tietää. Tuolla mun myfleetin threadin alkupuolella asiasta juttua..
Luulen että noi servot on ihan hyvät, mutta aattelin että mainitsen kuitenkin asiasta :)
Kahdesti meni nupin servot ja säädin..
-
Syynä lienee kuitenkin servot jotka haukkaavat nupissa max 9A ja BEC taas syöttää max 2A.
Hitec HS-5065MG spekseistä poimittuna:
Current Drain (4.8V): 200mA/idle and 2.0 amps at lock/stall
Current Drain (6.0V): 240mA/idle and 3.0 amps at lock/stall
-
Mistä löysit nuo luvut? Pikainen googlettaminen antaa ainoastaan idle arvoja. Servocity...
Hmmh... Mulla antaa säädin ulos 5A. Täytyyköhän vielä varmuuden vuoksi ostaa erillinen BEC. Mnentwig millainen ESC / BEC sulla on?
-
Melkeen kannattaa varmuudeksi ostaa erillinen BEC, se on kuitenkin kohtuu halpa hinta homman varmistamiseksi :)
-
YGE 60 (5.5 V, 3 amps continuous, 5 peak)
-
Melkeen kannattaa varmuudeksi ostaa erillinen BEC, se on kuitenkin kohtuu halpa hinta homman varmistamiseksi :)
Mä olen siisti-johdotus-natsi joten en halua ylimääräisia osia jos ei ole ihan pakko :) Jos Mnentwigilla kestää 3A niin luulisi mulla kestävän 5A. Olen kuitenkin monta tasoa huonompi pilotti. Jos jokin kärähtää sanon sitten et olisi pitänyt uskoa Johnya...
-
don't know, the current consumption can be high in flybarless. I'd trust the 3A YGE BEC more than the "10" A BEC from CC.
Otherwise, my 60 amps ESC is ridiculously overspecced for that heli (on 4s). At least overtemperature won't be a problem...
-
Lähetti toi Gyrobotin. Täytyy sanoa että ulkoisella arvioinnilla olen kyllä hieman pettynyt. Gyrobot ei anna itsestään laatutuotteen kuvaa. Muoviset kuoret jossa valujätöksiä. Logot liimattu pintaan huonolaatuisilla tarroilla sekä bottiin että programming boxiin. Manuaali ihan käsittämättömän huonoa englantia. Noh toivottavasti lentää paremmin.
Yksi asia mikä myös yllätti on koko. Ei mene heittämällä Superframen sisään...
Mnentwig, sulla oli tuo HDX:ssa (Superframe) kiinni? Mihin sijoitit ja jouduitko modaamaan runkoa? Onko kuvia olemassa? :)
-
here you go... Finland's ugliest 450.
PS I pushed the loose pin back in.
-
Ok eli samassa paikassa kun mulla tavallisessa HDX:ssa gyro. Taidan itse laittaa Gyrobotin rungon sisään ja ehkä vastarin tuohon rungon päälle.
Mutta mikä sulla on tuolla Gyrobotin alapuolella? Eikun sori sulla onkin V-Bar eikä Gyrobot.
-
LOL gyro-what?
No, this is a Skookum SK-"Skunk" 360.
-
Häiritsee tuossa Outragen nupissa se että swashdriver on epäsymmetrinen. Ainakin alhaisilla kierroksilla aiheuttaa tärinää. Mnentwig aiheuttiko tuo sinulla ongelmia?
Mikadon swashdriver (http://www.fast-lad.co.uk/store/mik4337_mikado_flybarless_swashplate_driver_size_helicopter-p-9269.html) olisi symmetrinen...
-
Yksi asia mikä myös yllätti on koko. Ei mene heittämällä Superframen sisään...
Kuinka ahdas runko tuo on, jos kerran Gyrobotin saa nätisti Gaui 200:sen sisällekin??
-
Leveys on sama kuin Gauissa eli noin millimetrin liian vähän. On kaksi mahdollisuutta. Voi ottaa Gyrobotin kohdalta kylkilevyistä palat pois. Tämä kuitenkin heikentää runkoa. Itse ratkaisin asian tekemällä runkon sisään pienen korotuspalan ja asentamalla gyrobotin sen päälle. Otan ehtiessäni tuosta valokuvan.
-
Häiritsee tuossa Outragen nupissa se että swashdriver on epäsymmetrinen. Ainakin alhaisilla kierroksilla aiheuttaa tärinää. Mnentwig aiheuttiko tuo sinulla ongelmia?
I don't think it caused problems, but I'd prefer a symmetrical swash driver.
-
Mä olen siisti-johdotus-natsi joten en halua ylimääräisia osia jos ei ole ihan pakko :) Jos Mnentwigilla kestää 3A niin luulisi mulla kestävän 5A. Olen kuitenkin monta tasoa huonompi pilotti. Jos jokin kärähtää sanon sitten et olisi pitänyt uskoa Johnya...
Mjaa, tuntuu että olisi pitänyt uskoa Johnya... Sama servo josta katkesi servo armi lennossa tuntuu olevan pimeänä. Täytyy vielä avata ja katsoa jos jotain vikaa rattaissa.