Kopterit.net

Helikopterit => Kopterivalmistajat => E-Sky Sähkökopterit => Aiheen aloitti: potkuri kalle - 09 Maaliskuu, 2010, 11:27:55

Otsikko: belt cp v2 radio!
Kirjoitti: potkuri kalle - 09 Maaliskuu, 2010, 11:27:55
no kun mä oon tämmönen tollo aloittelia niin voikos kukaan sanoo et missä asennossa niiden ail ele thr ja rud pitää olla kun lentää sillä kopulla ja missä sillon kun lentää simulla ?       Ja sitten ois vielä toinen kysymys: kun olin eilen leijuttelemassa niin kopteri ei ottanu kierroksia tarpeeksi se ei edes noussut ilmaan mikähän siinä vois olla vikana  ??? ???     
Otsikko: Vs: belt cp v2 radio!
Kirjoitti: 1m4s0_ - 09 Maaliskuu, 2010, 13:34:02
Lainaus
kun olin eilen leijuttelemassa niin kopteri ei ottanu kierroksia tarpeeksi se ei edes noussut ilmaan mikähän siinä vois olla vikana
Akku tyhjä/huono?
Otsikko: Vs: belt cp v2 radio!
Kirjoitti: potkuri kalle - 09 Maaliskuu, 2010, 13:36:39
ei se ehkä akusta johdu koska akulla on lennetty ehkä kahdesti..
Otsikko: Vs: belt cp v2 radio!
Kirjoitti: puisto_kemisti - 09 Maaliskuu, 2010, 13:54:53
ei se ehkä akusta johdu koska akulla on lennetty ehkä kahdesti..

Niin no kai sie nyt honasit sen että ne akut ladataan aina lennätyksen jälkeen. :D
Eipä noissa muuta voi olla ku akku sökönä / tyhjä. Eikä mikää thottle holdi ollut päällä?
Siulla mitään pyöritettävää kaasun trimmikytkintä? eihän se ole vahingossa menny hurjasti miinukselle?
Otsikko: Vs: belt cp v2 radio!
Kirjoitti: potkuri kalle - 09 Maaliskuu, 2010, 14:42:24
kyl mä sen latasin ja oon (aina ladannu) akun kun se on ollu tyhjä .. :D
Otsikko: Vs: belt cp v2 radio!
Kirjoitti: Hermis - 09 Maaliskuu, 2010, 14:44:35
Onhan sulla varmasti kaasu nollassa ja trimmi alhaalla kun kytket akun? Jotkut nopeudensäätimet saattaa kalibroida itsensä päin mäntyä jos kaasutikku on väärässä asennossa, etkä saa kuin osan kaasun alueesta käyttöön. En tosin tunne tarkemmin Eskyn kalibrointimanööverejä.. .
Otsikko: Vs: belt cp v2 radio!
Kirjoitti: potkuri kalle - 09 Maaliskuu, 2010, 14:46:41
kiitti sulle hermis tuo pitää ruveta ottamaan huomioon  :D KIITOS!

Otsikko: Vs: belt cp v2 radio!
Kirjoitti: potkuri kalle - 09 Maaliskuu, 2010, 15:05:56
tietäiskö kukaan et missä asennossa eskyn vakio radiossa niitten ail ele thr rud pitää olla kun lentää sillä kopulla ? KIITOS sille joka vastaa !!
Otsikko: Vs: belt cp v2 radio!
Kirjoitti: Rity - 09 Maaliskuu, 2010, 15:09:17
tietäiskö kukaan et missä asennossa eskyn vakio radiossa niitten ail ele thr rud pitää olla kun lentää sillä kopulla ? KIITOS sille joka vastaa !!

Ne oli vuorotellen ylös-alas, tarkista nyt kuitenkin manuaalista?

Turvallisinta lienee että otat päärattaan pois ettei moottori pyöräytä lapoja ja sitten kokeilet toimiiko kaikki oikein?
Otsikko: Vs: belt cp v2 radio!
Kirjoitti: jpietari - 09 Maaliskuu, 2010, 15:12:39
kyl mä sen latasin ja oon (aina ladannu) akun kun se on ollu tyhjä .. :D
Ethän ole purkanut akkua liian tyhjäksi? LiPot eivät siedä tyhjäksi ajamista - jos kierrokset/teho alkaa jo havaittavasti pudota on akku todennäköisesti jo purettu liian tyhjäksi. Parasta on käyttää lennätyksessä ajastinta ja akun lataamiseen laturia jolla näkee akkuun menevän kapasiteetin jonka perusteella voi säätää lentoaikaa.

Jos esim. 5 min lennätyksen jälkeen 1800 mAh akkuun menee 900 mAh käyttää 5 min lennätystä puolet akun kapasiteetista. Akusta voi käyttää n. 80% nimelliskapasiteetista, jolloin esimerkin tapauksessa lentoaikaa voi kasvattaa vielä 3 min (kokonaislentoaika = 0,8 * (1800 mAh / 900 mAh) * 5 min).

Ensimmäiseen kysymykseesi en valitettavasti osaa vastata.
Otsikko: Vs: belt cp v2 radio!
Kirjoitti: GaLaXy - 22 Huhtikuu, 2010, 00:04:52
Beltin napukat menee "AIL" alkaen nor, rev, nor, rev.

Pika-apu ilmaan saamisessa lähettimen vasemmassa olkapäässä  HOV. PIT. potikka. Sen pitäisi olla puolessa välissä. Se säätää swashin korkeutta ja sitä myöden käytössä olevia lapakulmia.

Nopeudensäätimessä on mm. seuraavat ominaisuudet
- Ei anna moottorin käynnistyä mikäli kaasu ei ole akkua kytkettäessä pois
- ei luonnollisestikaan jos idle up -kytkin on päällä
- ei anna ajaa akkua liian tyhjäksi. Siinä on pieni pykälä ennen virransyötön alasajoa moottorille (joutuu lisäämään kaasua), ennen kuin minimijännite saavutetaan

Itse olen ajanut 4kk aikana amig ja e_sky 1800mAh akkuja lukemattomia kertoja tälle rajalle, eivätkä ne ole moksiskaan. Siin on mulle ajastinta tarpeeksi, maisemia ei kerkeä katsella, mutta laitteen saa maahan nätisti ilman autorotaation tekemistä

Onhan sitä akkua ladattu niin kauan ettei laturin valo vilku? Itse huomasin ettei vakiolaturin väitetty 800mA latausvirta riitä lataamaan 1800mAh akkua  ohjeen väittämässä n 3h ajassa. E_Sky:llä on tarjolla parempi laturi 1800mA latausvirralla aika tarkkaan se tunti menee lataillessa. Saa tilata vaikkapa leluja.net osoitteesta.

Ei ole järkeä irroittaa rattaita kokeillaksesi kuinka sähköt toimii. Nopeudensäätimestä moottorille menee kolme johdinta. Siinä välissä jokaisessa johdossa on apiko-tyyliset liittimet. Niistä kun irroittaa punaisen ja sinisen, ei moottori inahda. Muistathan toki ohjekirjan väitteen nopudensäätimen välittömästä tuhoutumisesta jos renailet johtoja akun ollessa kiinni?
Otsikko: Vs: belt cp v2 radio!
Kirjoitti: B12 - 22 Huhtikuu, 2010, 12:09:54
Kokemuksen mukaan eskyn orkkislaturi lataa n. 5h 1800mAh akkua tyhjästä täyteen. Laturi on hidas, mutta ilmeisesti balansoi ihan hyvin ja muutenkin luotettavaa laatua.

Dealextremellä on imax b6 virtalähteellä kohtuuhintaan. Semmonen on tällä hetkellä käytössä. http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.35190 (http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.35190)

Tuollaisen akkuhälyttimen tilasin myös. Nettijuttujen perusteella ilmeisesti melko äänekäs. http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.35609 (http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.35609)

Itellä myös eskyn ja amigin 1800mAh akut. Amig lämpenee ajossa reilusti kädenlämpöiseksi, mutta esky tuskin lainkaan perusleijuttelussa/haparoinnissa.

Ite olen säätänyt swashin korkeuden perusoppien mukaan ja hov pit puolivälissä, mutta ajossa pitänyt hov pittiä vähän alle puolivälin. Silloin saa vähän negatiivisia kulmia maahanvetoon ja nuppiin enemmän varvia normaaliajoon. Akuu, motti ja nopari lämpenevät vähemmän myös. Sitten kun alkaa idle up tulla ajankohtaiseksi, voi pistää hov pitin puoliväliin noususta, jolloin symmetriset lapakulmat.
Otsikko: Vs: belt cp v2 radio!
Kirjoitti: FaTFoX - 25 Huhtikuu, 2010, 00:32:53
Vähintään sen 5h ottaa esky orkkislaturi 1800mAh akulla, lähemäks 6h melkein.
Itselläni kanssa jännitehälytin, alkaa huutamaan jossain 3,6v paikkeilla. Kyllä sen leijuttaessa kuulee, mutta en sitten tiedä kunnon lentelystä kun en ole niin pitkälle päässyt :D