Kopterit.net
Yleiset => Yleinen keskustelu => Yleinen keskustelu polttiskoptereista => Aiheen aloitti: Maikko - 30 Tammikuu, 2010, 19:45:17
-
Moro,
ElyQ:lla tuli kesällä harjoiteltua rotaatioita ja aina silloin tällöin piti tehdä bail out kun tuli esim. joku puu tielle tai sitten lavat meinasi flipatessa pysähtyä. Taisi olla mukana yksi hot starttikin. Tämän seurauksena kytkin pääsi kulahtamaan ja kenkäkin oli mennyt palasiksi edellisellä lennätyskerralla.
Mites mä saan ton vanhan kytkinnauhan pois tuosta kytkinkellosta? Sorvia ei ole käytössä ja puukolla jyystäminen ei tuntunut kovin pro touhulta. Ilmeisesti joku alkoholissa liuottaminen on vaihtoehto. Laitoin summissa sen nyt tärpättiin lilluun, mutta en ole vakuuttunut pureeko se 5min epoksiin. Onko ideoita? ???
-
-
Itselläni nitroliemi (ihan optifuel) liuotti epoxia... en mene takuuseen toimiiko, voi olla että oma epoxisotkussa oli jotenkin huonosti eikä ollut kovettunut kunnolla.
Puukolla olen itse rapannut pois (terävä) :)
-
Ei muuten Im4s0 lähe se mun liimaama millään nitroliemellä... ainakaan ne liimat ;)
-
Hot startti, kopterin kanssa pieni paini ja kytkinnauha on poissa ;D. Kokemusta on. Tosin sitä vihreää pölyä on kaikkialla >:(
Vitsi vitsi älkää todellakaan kokeilko. Itekkin piti kahtoa sen painin jälkeen et kaikki nakit on tallella.
-
I used a carpet knife. It wasn't as difficult as it first looked, since it came away easily.
Then, two rounds of duct tape around the clutch bell, stick the new tape into place with epoxy, and insert the clutch bell to keep it in place.
At least with the Raptor it was quite painless. Compared to taking the clutch out :-)
-
Nyt löytyi voittaja keino. Kuumailmapuhaltimella lämmitys ja mattoveitti väliin. Lähtee todella iisistä ja siististi!
-
-
Hot startti, kopterin kanssa pieni paini ja kytkinnauha on poissa ;D. Kokemusta on. Tosin sitä vihreää pölyä on kaikkialla >:(
Vitsi vitsi älkää todellakaan kokeilko. Itekkin piti kahtoa sen painin jälkeen et kaikki nakit on tallella.
mitä se tuo hot startti meinaaa??
-
mitä se tuo hot startti meinaaa??
Polttis kopun käynnistämistä kaasu täysillä tai sen verran päällä että kytkin ottaa kiinni jo roottori lähtee pyörimään.
-
mitä se tuo hot startti meinaaa??
Sitä että starttaat polttiskopterin tyhjäkäytiasennon sijasta kaasu pohjassa, jolloin moottori koittaa kerätä parhaansa mukaan kierrokset halutulle tasolle. Kytkin luistaa ja tuo mainittu vihreä pöly irtoaa kytkinkellon kitkapinnasta kytkimen luisytellessa kitkapintaa vasten samalla kun iloinen kopteristi pitää lavanpitimestä kiinni ja tekee parhaansa saadakseen moottorin sammumaan tai ainakin tyhjäkäynnille.
Niin voi käydä jos esimerkiksi unohtaa kytkeä kopteriin virran päälle ennen starttaamista, jää radiosta tarkistamatta kaasutikun asento ja lentotila tai jokin inhimillinen tai tekninen erehdys on päässyt käymään.
tulikin jo vastaus, laitan kuitenkin uusinnan kun paljon kirjoitin
-
joo no on itellekkin käynyt kerran nuin mutta sillon kyllä kytkin kello pärähti halaki/murusiksi.
jotenki olin onnistunut kääntään reservit väärin ja tikku alhaalla olikin täyskaasu
-
Itse otin tavaksi tarkistaa kaasuvivun asento swashin ja perän toiminnan testauksen jälkeen ennen starttaamista.
Ylimääräistä aikaa tuohon kuluu muutama sekunti.
-
Itse otin tavaksi tarkistaa kaasuvivun asento swashin ja perän toiminnan testauksen jälkeen ennen starttaamista.
Ylimääräistä aikaa tuohon kuluu muutama sekunti.
onhan tuota tullu sen jälkeen katottua miten päin kaasu toimii.
-
Kun on kerran saatu kytkin nauha siistiti pois niin millä laitetaan kiinni.
-
Epoksilla.
Otat kytkinkengän ja laitat siihen pari rinkiä sähköteippiä ympärille. Laitat nauhan kelloon kiinni ja sitten kengän perään joka säätää sitten etäisyyden kuntoon ja pitää puristuksessa liimauksen.
-
-
Kiitos vinkistä!