Kopterit.net
Kuvagalleria => MyFleet => Aiheen aloitti: ropellihattu - 11 Tammikuu, 2010, 18:12:24
-
Tehdään nyt tällainen aihe vaikka niin vanhat voi unohtaa.
Uusin tulokas, T-Rex 500 esp ja uusi palttoo, kolmas Sepon pesueesta minulle eksynyt Align. Vasta. ;D
-
Ei ollenkaan paskemman näköinen kabiini ;)
- 4D -
-
Todella hieno !
Mut....älä osta kaikkia Sepon kopuja ;)
Osta häneltä vaikka "auto" ???
-
Todella hieno !
Mut....älä osta kaikkia Sepon kopuja ;)
Osta häneltä vaikka "auto" ???
Heh, joo. Jäi sille vielä 450-kokoisia ainakin pari????
Autoja en tartte enempää kun on jo ihan liikaakin...
Kauheesti tekis mieli blingailla tuota nyt kun ulkokelit on vielä ainakin valon osalta erittäin rajalliset. Noh, jos nyt malttais kuitenkin. Paitsi että, alumiini pohjaa vähä tekis mieli, ja sitte... :D
-
Sulla on väärän väriset landarit ;) ja lapoihin pitäisi Helidirektistä tilata hienot teipit jotka kimaltelevat taivaalla.
EDIT: http://www.helidirect.com/65279aluminum-bell-crank-blue-trex-500-p-8624.hdx
http://www.helidirect.com/align-upgrade-parts-assemblygreen-h5007683-trex-500-p-7051.hdx (http://www.helidirect.com/align-upgrade-parts-assemblygreen-h5007683-trex-500-p-7051.hdx)
-
Mitäs tällainen aihe vielä täällä tekee?!? Wanha ku taivas... ;D
Noh, jottei mene taivasteluksi niin laitetaas yks uus kuva.
Leevi ja Gaui 550.
-
Täräytin skeidan tänään käyntiin. Hyvinhän tuo kävi kun ensin olin melkein polttanut kytkimen. Unohdin sitten kattoo kaasun suunnan... ::)
Ainakin käynnistysakselin pää kärysi lahjakkaasti ja starttitangon kulmat meni melko pyöreeksi... :D
Noh, tekevälle sattuu ja vierivä lintu madon nappaa.
-
Täräytin skeidan tänään käyntiin. Hyvinhän tuo kävi kun ensin olin melkein polttanut kytkimen. Unohdin sitten kattoo kaasun suunnan... ::)
Ainakin käynnistysakselin pää kärysi lahjakkaasti ja starttitangon kulmat meni melko pyöreeksi... :D
Noh, tekevälle sattuu ja vierivä lintu madon nappaa.
Kannattaa vaihtaa tohon Sceaduun Freyan landarit, on paljon kestävämmät.
-
joo mä aattelin sellasia yybermatalia.
-
Gaui kävi läpi laitteistomuutoksia. Kun ei kerran lähes ilmaiseksi kenellekään kelvannut... ;)
Nopariksi tuli Turnigyn 80A malli: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__10331__Turnigy_Brushless_ESC_85A_w_5A_SBEC.html (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__10331__Turnigy_Brushless_ESC_85A_w_5A_SBEC.html)
Gyroksi vaihtui aito ja alkuperäinen Futaba GY401 ASSanin GA250 tilalle. ASSan menee varmaan frisbeehen tai jotain.
Servot nyt kokivat tavallaan downgreidauksen, JR ES539. Analogiset muovirattailla mutta kaipa ne tuossa CCCP-nupissa menee kunnes palavat tai torppaan. No, on niissä yks kuulalaakeri ainakin... ;D
Kaipa tuosta soiva peli nyt tuli. Akkuja ei ole mutta säätöihin luulis saavan 450 reksin akuillakin.
-
Nykyinen kalusto. Kaikki muut paitsi tuo Gaui lentävät, ja siitäkin puuttuu yks servopyörä. Niin ja akut toki.
-
Totesin, että tuo orkkis skedun änkkäri on melko surkea esitys...
Joten, Sabesta Funtechia kehiin! Yyyyyybercool Type X! :D
Kyllä sillä vaikutusta oli kummasti tehoihin.
-
Kyllästyin Sceadun vanhaan ossiin ja ostin YS56SR:n.
Jo sisäänajosäädöillä oli huomattavasti puhdikkaampi kuin vanha kone.
Tämän lisäksi cyclic-servoiksi on tulossa JR DS8717:t. 0,07 sekuntia kuudella voltilla, riittää just mun lennätyksiin...:D
Alkaa tämäkin budjettikone olemaan taas melko tasokkaasti varustettu.
Virtapuoli pitäis vielä vähän päivittää joko LiFe tai LiPo tekniikkaan. Olis yks ylimääräinen 7,5A UBEC jonka vois määrätä tähän tehtävään. Yhden vanhan cyclic-servon laitan kaasuservoksi.
Setup siis päivitysten jälkeen:
- YS56SR, Enya #3
- Funtech Type X
- 3 x JR DS8717
- Futaba GY520
- Futaba S9254
- AR7000
- Neanderthal Nitro 20% ;)
-
Herra siunaa, kun on nopiat servot!
Coreless on poikaa nopeuden suhteen, vaikkeivät "bushlessit" olekaan.
Siirryin takaisin normi etähehkuun, sattuneesta syystä. 6V vastarinakku tuli samalla laitettua kun ei tuo 4,8V ole oikein mistään kotoisin.
Ai niin, skedu sai myös delrin pää-, ja perävedon rattaat. Jos loppuis ulina. Jos ei, niin pitää hakea ne peltorit oikeasti.
Eli nyt on alkuperäisestä budjettikoneesta jäljellä ite hylsy ja peräservo. :D Kaikki muu on vaihdettu.
-
Herra siunaa, kun on nopiat servot!
Coreless on poikaa nopeuden suhteen, vaikkeivät "bushlessit" olekaan.
Itsekin oon nauttinut nopeista ja bushlesseista, tosin naaraista ku noi lennätykset on ollut snadisti vähissä :D
-
Tere!
No nyt kun vaihdoit moottorin järeämpään, niin seuraavaksi päivittämään yksisuuntalaakeri. 55/56 moottoreilla on ainakin SDX:ssä kulutustavaraa nopeassa tahdissa, mikäli vähänkin rivakampia temppuja vääntelee. Takaisin Sabeen shoppaileen ;D
Samppa
-
Tere!
No nyt kun vaihdoit moottorin järeämpään, niin seuraavaksi päivittämään yksisuuntalaakeri. 55/56 moottoreilla on ainakin SDX:ssä kulutustavaraa nopeassa tahdissa, mikäli vähänkin rivakampia temppuja vääntelee. Takaisin Sabeen shoppaileen ;D
Samppa
"Rivakampi temppu" ei kuulu osaamisalueeseeni...:D
-
On tuo skedu pieni Piperin rinnalla. Kiitti v****sti, Juize... ;)
Tosin sain vaimolta luvan säilyttää konetta saunassa, että melko hyvä saavutus.
-
Katos Juizella kiinteäsiipinen 8) no ainaki oppii käyttää sivarii ton koneen kanssa. Eli melkein sama ku ajais kopteria taivaslennossa.
-
Kattokassinen on tunnetusti senverran perverrssi, että varmaan saunookin lenskan kanssa... :)
-
Niin siis Juizelta tuo Piper tuli mulle. Ja nimenomaan, sivarilla tätä käännetään...
Meinasin torpata koko roskan jo testilennolla ku pelkällä aileronilla kääntelin. Ei tykänny... :D
-
saunookin lenskan kanssa... :)
Vois saada filmit nätisti rypyttömiks. Pitää kokeilla.... ;_)
-
Ahaa no mä tonttasin mun ekan Degthlonin laskukierroksessa ku ajoin liian hiljaa kovassa tuulessa.
-
Ahaa no mä tonttasin mun ekan Degthlonin laskukierroksessa ku ajoin liian hiljaa kovassa tuulessa.
Mä en aja koskaan liian hiljaa, tuulee tai ei. Juha voi kuitata. :)
-
Bushless mcpx sai uuden takin.
Odotin jotain köykäistä mutta tuo on aikast painava, joten saa nähdä mitä vaikuttaa lentoaikaan ja ominaisuuksiin.
Ikään kuin ne jälkimmäiset nyt mun tapauksessa jotain vaikuttais.
EDIT: Sirvati, ku tuli pieni kuva. Isonnettu....
-
En tiijä oliko tää sittenkään hyvä idee.
Normikoppa painaa 2,8 grammaa, tämä painaa 13 grammaa.
No, kuulostaa vähältä, mutta kun koko kopu ilman akkua ja koppaa painaa 45 grammaa niin olisko tuo vähän liikaa.
Muuten tuo on kyllä sikäli kiva, että torpeissa säästää mainboardia varmaan paremmin ku vakio.