Kopterit.net
Helikopterit => Kopterivalmistajat => Align Nitrokopterit => Aiheen aloitti: Manu - 02 Tammikuu, 2010, 17:53:00
-
Moro.
Mikä vois olla vialla kun kopterista kuuluu kolinaa kierroksia nostaessa ja kierrosten tasaantuessa kolina lakkaa, tätä ei kuitenkaan tapahdu jokakerta.
Tänään testaillessa teki sen kerran ilmassakin ja samalla koko kopteri nytkähti hieman, kopteri on uusi Trex 600NSP ja ajettu vain 5 tankillista.
Youtubesta löyty video mikä kuvaa ääntä aika hyvin, minulla tosin ei kuulosta vielä näin pahalta ;D mutta samankaltaiselta ja kuuluu vain kierroksia nostettaessa.
http://www.youtube.com/watch?v=GC6oVBWP6pw (http://www.youtube.com/watch?v=GC6oVBWP6pw)
-
Itelläki tulee ekana mielee kytkin... Tosin videossa ei tule vetoa rattaille...
Joku laakeri sielä on sökö?... jos otat osia irti ja pyörittelet laakerit läpi että tuntuuko mikää resulta
Voisko motin laakeriki olla särki?
Samalla kokoa tarkasti kasaan niin muutki klapit voi kadota, kuulostaa myös siltä niinku koko kytkin hässäkkä pääsis koliseen pukissaan tms ;D
Voisko olla yksisuuntalaakeriki jos tulee ilmassa, päästäis välillä lipsumaan niin nykähtelis perä.
-
Kytkimen toinen keskipako limppu murtunut poikki ja kolistelee pesässään ees taas.
-
Tossa videossa vois olla joku semmonen kysessä, mutta minulla se ääni tulee vain kierroksia nostettaessa vähän ennen kuin kopteri nousee ilmaan ja lakkaa hetken päästä, muuten pelaa hyvin.
Laitoin tuon youtube videon vain tarkentamaan miltä se ääni kuulostaa koska videossa on aivan samanlainen ääni ja sitä on hieman hankala kuvailla.
-
No mosa irti ja kato se kytkin jos se on kunnossa ni sit yksuuntalaakeri.
-
Kytkimen toinen keskipako limppu murtunut poikki ja kolistelee pesässään ees taas.
Veikkaisin tuota samaa. Itsellä meni joskus, mutta en muista enää mimmosta ääntä se piti.
-
Onko se ääni tismalleen samanlaista "hidasta" kolinaa kuin videossa, vai voisko se olla mahdollisesti korkeataajuista nakutusta?
-
Ei varmaankaan samaa ole sulla, mutta sanonpa kuitenkin. Itsellä 500 rexissä oli tietyllä kierrosalueella kovaa kolinaa, mutta lensi ihan hyvin..
Vikana oli yksi löysä ruuvi perässä.
Eli oma ehdotukseni: Käy kaikki ruuvit ja liikkuvat osat siitä kopterista läpi. :)
-
En tiedä löytykö varsinainen vika mutta sellanen ainankin kun oireet paheni niin että starttiakseli alkoi jumittamaan. Purettuani moottorin kopterista syyksi selvisi että kytkin oli päässyt irtoamaan kampiakselista ja noussut n.4mm akselinsuuntaan niin että tuuletin otti kiinni koteloonsa sekä kytkin jumitti.
Onko kellään tapahtunut vastaavaa? itse pidän outona sitä että kytkin pääsee irtoamaan kampiakselilta kun kuitenkin pyörimissuunta kiristää lukitusmutteria kokoajan. Mutteri oli kuitenkin lukitteella kiinni sekä kiristetty kunnolla.
-
En tiedä löytykö varsinainen vika mutta sellanen ainankin kun oireet paheni niin että starttiakseli alkoi jumittamaan. Purettuani moottorin kopterista syyksi selvisi että kytkin oli päässyt irtoamaan kampiakselista ja noussut n.4mm akselinsuuntaan niin että tuuletin otti kiinni koteloonsa sekä kytkin jumitti.
Onko kellään tapahtunut vastaavaa? itse pidän outona sitä että kytkin pääsee irtoamaan kampiakselilta kun kuitenkin pyörimissuunta kiristää lukitusmutteria kokoajan. Mutteri oli kuitenkin lukitteella kiinni sekä kiristetty kunnolla.
Pitää olla punasella lukitteella.
-
En tiedä löytykö varsinainen vika mutta sellanen ainankin kun oireet paheni niin että starttiakseli alkoi jumittamaan. Purettuani moottorin kopterista syyksi selvisi että kytkin oli päässyt irtoamaan kampiakselista ja noussut n.4mm akselinsuuntaan niin että tuuletin otti kiinni koteloonsa sekä kytkin jumitti.
Onko kellään tapahtunut vastaavaa? itse pidän outona sitä että kytkin pääsee irtoamaan kampiakselilta kun kuitenkin pyörimissuunta kiristää lukitusmutteria kokoajan. Mutteri oli kuitenkin lukitteella kiinni sekä kiristetty kunnolla.
Erikoinen tapaus... mulla ainakin molemmissa Alikileissä 600N ja 700N tuo fan mount on ollut todella tiukassa. Olisi varmasti pysyny hyvin paikoillaan ilman koko mutteria. Olihan sulla paikallaan ne pultit, jotka kiristää fan mounttia sivuilta päin? Minä olen molemmissa laitteissa joutunut irroittamaan kyseisen osan ja ilman mutteria + kiristyspulttejakin se on ollut työn ja tuskan takana saada irti. Ostin sitä varten ulosvetäjän Biltemasta...
-
Kaikki pultit oli kiinni ja lukitteella, ainoastaan kampiakselin kierteellä oleva mutteri oli löystynyt, muut oli todella tiukassa.
-
En tiedä löytykö varsinainen vika mutta sellanen ainankin kun oireet paheni niin että starttiakseli alkoi jumittamaan. Purettuani moottorin kopterista syyksi selvisi että kytkin oli päässyt irtoamaan kampiakselista ja noussut n.4mm akselinsuuntaan niin että tuuletin otti kiinni koteloonsa sekä kytkin jumitti.
Onko kellään tapahtunut vastaavaa? itse pidän outona sitä että kytkin pääsee irtoamaan kampiakselilta kun kuitenkin pyörimissuunta kiristää lukitusmutteria kokoajan. Mutteri oli kuitenkin lukitteella kiinni sekä kiristetty kunnolla.
Ilmeisesti vika oli siinä että kytkinpaketti oli löysästi kiinni, korjauksen jälkeen ajettu n.gallona eikä mitään ongelmaa