Kopterit.net

Tekniikka => Asetukset, säädöt ja vinkit => Aiheen aloitti: Arto - 26 Joulukuu, 2009, 13:51:22

Otsikko: Belt CP V2 lapaprobleema
Kirjoitti: Arto - 26 Joulukuu, 2009, 13:51:22
Terve! Olen pari päivää leijunut tuolla Beltin CP V2. Kun maassa yrittää pitää konetta paikallaan ja kallistaa taaksepäin, niin lavat ovat pari kertaa ottaneet peräputkeen kiinni. Tai oikeastaa vain toinen lapa. Molemmilla kerroilla siis sama lapa ja samasta kohtaa osunut peräputkeen(osuma n. 0,5 cm lavan päästä). Onko tämä "ominaisuus" vai onko joillakin säädöillä korjattavissa? Lapakulmat ovat säädettu 50 %, mahtaisiko tällä olla vaikutusta? Lavat ovat kokoa 315*32*4,5mm .
Otsikko: Vs: Belt CP V2 lapaprobleema
Kirjoitti: Mikka - 26 Joulukuu, 2009, 14:03:26
Ei tuo nyt kovin terveeltä vaikuta tuommoinen...

Kannattaa tarkistaa lepatusakselin suoruus, irrottamalla lavat, pyörittämällä kuusikoloavaimella toisen lavanpitimen puolelta ja katsomalla miten pyörii toiselta puolelta. Jos on ok, niin tarkastamaan lapaura, eli menevätkö lavat samassa tasossa, kun sivulta (tarpeeksi kaukaa) katsoo. Katso kopteri-wikistä tai kopterioppaasta (http://wiki.kopterit.net/tiki-index.php?page=kopteriopas (http://wiki.kopterit.net/tiki-index.php?page=kopteriopas)) lisätietoa.

Edit. Äh, olisi pitänyt lukea alkuperäinen viesti tarkemmin, että se oli maassa, jotenkin tuntuikin oudolta, että miten sitä nyt noin voi tehdä...
Otsikko: Vs: Belt CP V2 lapaprobleema
Kirjoitti: Jerkku - 26 Joulukuu, 2009, 14:07:26
Eipä kannata maassa paljoa kallistella, pieniä liikkeitä voi toki tehdä, mutta jos vedät cyclicit tappiin taaksepäin kopterin ollessa maassa on lopputulos selvä, koska kopteri ei pääse kallistumaan mutta lapakehä kyllä kallistuu. Mihin tahansa muuhun suuntaan kallistettaessa kopteri luultavasti kaatuu. Syy miksi vain toinen lapa osuu on luultavasti ns. blade trackingissä, eli lavat ovat keskenään hieman eri kulmassa, tästä selviää säätämällä. Peräpuomi ja lavat alkavat pysyä ehjempänä kun nostat kopterin ilmaan ;)
Otsikko: Vs: Belt CP V2 lapaprobleema
Kirjoitti: Arto - 26 Joulukuu, 2009, 18:02:38
Kiitos tiedosta! Eli kyseessä on ominaisuus  :D Sellasta vielä kysyisin, että mistä tietää milloin kopterin akku on loppumassa (siis jos ilmassa lentää)? Itse olen ymmärtänyt, että sen näkee lähettimessä olevista ledeista, mutta miten niitä kuuluu tulkita? Itsellä palaa täydellä akulla 1 punainen, 1 keltainen ja 2 vihreätä. Jossain vaiheessa 1 vihreä sammuu ja siittä vaihtelevan ajan jälkeen akku loppuu.
Otsikko: Vs: Belt CP V2 lapaprobleema
Kirjoitti: 1m4s0_ - 26 Joulukuu, 2009, 18:52:10
Lähettimen ledit näyttää sen lähettimen virran...  ;D
 Kopterin virta pitää arvata tai  eskyn vehkeillä roiskia vaan että tehot loppuu... akut ei kestä niin pitkään kun purkaa liian tyhjäksi.
Jos omistat KUNNON laturin niin "oikea"oppista on katsoa paljonko menee mAh akkuun latauksesta ja sen mukaan mitoittaa lentoaijat 2200mAh akusta on purkaa MAX ~1700mAh ja 1000mAh akusta 800mAh.. sellainen 80% kapasiteetista ohje.

Vilkaise tämä:
http://www.kopterit.net/index.php?topic=1275.0 (http://www.kopterit.net/index.php?topic=1275.0)
Otsikko: Vs: Belt CP V2 lapaprobleema
Kirjoitti: Arto - 26 Joulukuu, 2009, 19:09:20
No se selvittää paljon :) Kiitos tiedosta!
Otsikko: Vs: Belt CP V2 lapaprobleema
Kirjoitti: JCA - 28 Joulukuu, 2009, 13:25:26
Eipä kannata maassa paljoa kallistella, pieniä liikkeitä voi toki tehdä, mutta jos vedät cyclicit tappiin taaksepäin kopterin ollessa maassa on lopputulos selvä, koska kopteri ei pääse kallistumaan mutta lapakehä kyllä kallistuu. Mihin tahansa muuhun suuntaan kallistettaessa kopteri luultavasti kaatuu.

Jooppajoo, ei pysty "walking the dogia" tekeen takaperin.. Arto tietennii tätä yritit?  ;D

Kattoo 3:00 etiäppäin  8)

http://www.youtube.com/watch?v=lK8YkCpJ2sM (http://www.youtube.com/watch?v=lK8YkCpJ2sM)