Kopterit.net
Yleiset => Yleinen keskustelu => Yleinen keskustelu sähkökoptereista => Aiheen aloitti: ViLU - 18 Marraskuu, 2009, 18:24:04
-
Jeespoks, napsahti eilen Kiinasta kotiin SJM 180 CF. Pitäis jossain välissä väkertää kasaan ja ottaa lisää kuvia.
Tilasin kopterin kasaamattomana, mutta sitä oli kuitenkin "kasattu". Perä, nuppi ja runko "kasattu", eli kaikki saa ite avata uudestaan ja kiristellä kierrelukitteen kera.
Pistin pakettiin myös moottorin ja noparin. Nopari taitaa tulla samalta tehtaalta kuin HK:ssa myytävät Turnigyn noparit. Ainakin kyseisen SJM:n noparin sai ohjelmoitua
Turnigyn ohjelmointilankulla...
Paketti by Kiina:
(http://www.v1lu.com/albums/uploads/SJM%20180%20CF/normal_Nikon_S710_00958.JPG)
Paketin sisältöä:
(http://www.v1lu.com/albums/uploads/SJM%20180%20CF/normal_Nikon_S710_00960.JPG)
Kuin kaksi marjaa:
(http://www.v1lu.com/albums/uploads/Muut/normal_Nikon_S710_00962.JPG)
(http://www.v1lu.com/albums/uploads/Muut/normal_Nikon_S710_00963.JPG)
-
Juu hobbywing whatever nopari. laitas sitten yhteiskuvaa hk250n ja pixyzapin kera kunhan saat kazaan
-
Vähän on kiirettä pitänyt, mutta silti olen saanut kopterin lähes kasaan. Täysin kasaan kopteria en tule saamaan lähiaikoina, kun muutama tärkeä osa puuttui paketista. Tässä ja SJM 400 kopussa on aikas paljon samoja osia, mutta ei tietenkään niitä mitkä puuttuu.
Tarvii pistää puuttuvien osien lisäksi hieman varaosia tilaukseen, kun sain kasausvaiheessa yhden päärattaan jo palasiksi. Pitää myös jostain tilailla SJM 400:sen hiilari peräputki, jos siitä yrittäis tähän pikkuseen viritellä hiilari peräputken.
Tässä hieman kuvaa kolmesta pikkukopterista, Fire Fox EP100, HK-250GT ja SJM 180CF.
(http://www.v1lu.com/albums/uploads/Muut/normal_Nikon_S710_00990.JPG)
Enemmän kuvia mun kotisivuilla. Kopterien yhteiskuvia Muut-kansiossa.
-
Dodii, pikkukopteri on vihdoin kasassa. Sähköjen mahduttaminen vaati hieman pään raapimista, mutta kyllä ne sinne jotenkin mahtui.
Pitää vielä vähän viilailla lavanpitimiä ja sit ois kopukka täysin valmis.
Kopun setup:
-SJM nopari ja moottori
-HK 401B Gyro
-Peräservo MKS DS480 ja loput servot MKS DS470
(http://www.v1lu.com/albums/uploads/SJM%20180%20CF/normal_Nikon_S710_00999.JPG)
(http://www.v1lu.com/albums/uploads/SJM%20180%20CF/normal_Nikon_S710_00998.JPG)
-
Seuraavalla kertaa voisi laittaa ehkä jonkin oluttölkin samaan kuvaan vähän mittakaavaa antamaan? :)
-
Hoituu jo ehkä tämän illan aikana ;)
-
Kelpaako tommonen:
(http://www.v1lu.com/albums/uploads/SJM%20180%20CF/normal_Nikon_S710_01010.JPG)
Edit: Toi on sit toisenvärinen koppa, ei johdu kamerasta ;D
-
No juu, piti vähän kelata onko se 0,5 l vai 0,33 l. Päädyin 0,5 litraan...
-
0,5 litraahan se on :D Kopukka on vähän samaa kokoa, kun Trex250. Lyhkäsempi, tuhdimmat osat ja läskimpi, lentopaino nyt karvan alle 450g. 2s-lipotin painaa jotain 80g, pitää vielä ostaa 3s-lipotin joka painaa about 120g...
-
Tänään yritettiin lentää 2s-lipottimella, mutta eihän se mihinkään jaksanut nousta. Ei vaan ollu tarpeeksi kierroksia.
Jospa 3s-lipottimella olis vähän parempi :P
-
Päivitetään vähän tätäkin. Kopukka on kertaalleen tontattu ja kasattu uudelleen.
Moottori vaihdettu Turnigyn 2627-3800kV, nopari Turnigy Plush 30A ja nyt pitäis askarrella Spartan ds760 gyro paikoilleen.
HK:n halpis gyrolla (Gyrd), kopukka leijui ihan kiitettävästi, mutta aina pitää kokeilla jotain uutta :P
Vanhalla moottorilla kaasukäyrä oli kokoajan 90-100%, mutta tolla uudella motilla se on vaan 60-100%. Eli kierroksia piisaa ;D
Pikkukopteri herää henkiin pikkuhiljaa, kun se saa lisää jenkaa ja uutta gyroa...
-
Eikö vanha motti jaksanut vääntää isommalla pinionilla kun uusi motti piti laittaa etta sai kierroksia?
-
Ei tossa setissä ollu muuta ku 10 ja 12 pinionit. 12 ollu alusta saakka kiinni ja ei se sillä oikeen jaksanu ihan niinku
mä oisin halunnu ;) Vanha mosa oli kait 3000kV. Ne SJM:n alkuperäisen koneen ja noparin piuhat oli niin ohkasta tavaraa, että
oikeen hirvitti.
Spartani istu hyvin kopuun ja asetuksetkin onnistu helposti Spartanin ohjelmointikikkaralla. Kattoo sit huomenna kuinka perä toimii ;D
-
Muutamat akulliset vedetty spartanilla. Ihan pätevä gyro, asetukset vielä kuitenkin hakusessa, mutta kyyllä se tästä pikkuhiljaa.
Huomenna taas koittamaan muutamat akulliset... ;)
-
Pientä päivitystä, Turnigyn 1300mAh akut meni hyllylle ja tilalle Hyperionin 850mAh 3s lipottimet.
Lentopaino nykyään 440g. Turnigyn akulla lentopaino oli jotain yli 500g.