Kopterit.net
Tekniikka => Polttomoottorit, turbiinit, äänenvaimentimet ja polttoaineet => Aiheen aloitti: puisto_kemisti - 24 Syyskuu, 2009, 10:01:43
-
Kun on olemassa nitromoottori, oli se sitten YSsi, OSsi tai pässi.
Niin yleensä kun siinä nitromoottorissa on se kampiakselin pää missä on ne kierteet.
Niin yleensä tähän näihin kierteisiin tulee kytkin kiertämällä.
Ja sitten kun sylkäistään itse asiaan niin ovatko nämä kierteet standardeja, jos puhutaan samasta kokoluokasta.
En tietenkään tarkoita, että .30 koko luokan nitrokoneessa olisi sama kierre kuin jossai .90-luokan tuplaturbovehkeessä mikä kiertää ku hullun mulk*u mielettömän persiissä. :)
Elikkä jos haluaa vaihtaa moottorin ja helpoiten onnistuisi samalla kytkimellä koko homma, ja kytkin on kiinni kierteissä, jotka ovatr kampiakselin päässä, niin nämä kierteet, ovatkohan ne standardi ?
-
YS koneissa kierteet ovat Metric standard ja OS koneissa UNF.
-Samppa
-
YS koneissa kierteet ovat Metric standard ja OS koneissa UNF.
-Samppa
Näin taitaa valitettavasti olla, eli joutuu poraamaan kytkinmountista kierteet että saa toimimaan kummallakin.
-op-