Kopterit.net
Helikopterit => Kopterivalmistajat => E-Sky Sähkökopterit => Aiheen aloitti: tope - 27 Elokuu, 2009, 20:55:18
-
EK5-0000 Alloy Metal Upgrade Rotor Head Kit
eli tilasin tälläsen paketin kopteriini ja sain ähellettyä osat paikalle.se oli ookoo homma.
mut ny si ku aloin kokeilleen lentoo ni nousi maasta 5cm!!!
onko kellään vinkkejä mitä voisin tarkistaa.oon tunnin yrittäny säätää ja pähkäillä....
-
Katoppa tuliko lavat oikeinpäin paikalleen.... Yksikin lapa väärinpäin, niin ei jaksa nousta!
-
laitoin A lavat ylimmäks ja B lavat alhaalla
-
Pyöriikö molemmat lavat ja Onko virtaa tarpeeksi?
-
kummatkin lavat pyörii normaalisti ja akun otin just laturista!kopteri toimi ennen noiden osien vaihtoo.
-
Itse vaihdoin kopteriini lavat ja jotenkin sain yhden lavan väärinpäin :-[
Lavat pyöri kyllä normaalisi, mutta kone ei jaksanut nousta.
Itselläni samantapainen päivitys sarja Biglamaan
-
just löysin juttuja noista osista.kyllä ne muilla toimii kopterissa.en oikein ymmärrä miten saisin lavat väärinpäin kiinni.pystyiskö se pitkä akseli päästä pyöriin liian helposti rattaan sisällä?sen kiinnitys oli vaan ihan erilainen kun se orkkis oli.
-
Todennäköistä on että toinen "lapapari" ei pyöri kunnolla :-\
-
Todennäköistä on että toinen "lapapari" ei pyöri kunnolla :-\
Silloinhan tässä kopterissa tapahtuisi kiertoa jompaankumpaan suuntaan, koska kopterin pyörittäminen tapahtuu aina tosita lapakehää hidastamalla...
Eli jos toinen ei pyöri tarpeeksi lujaa niin kopteri pyörisi akselinsa ympäri..
Jos kopteri pysyy suorassa niin voi olla että molemmat kehat pyörii hitaanpaa, onko äänessä eroa aikaisempaan?
Tuon metallipäivityksen kanssa on ollut muillaki lamailijoilla ongelmia, jos ei vastaavia niin jotain muuta.
-
Tosiaan pyörimäänhän se lähtee, mutta pienillä kierroksilla tuota ei huomaa!
-
Oliko sisemmän akselin saanti toisen sisään tiukilla? Mulla oli äärimmäisen kireät akselit, enkä ensimmäistä muistaakseni edes saanut kunnolla menemään läpi. Olis pitäny ohentaa sitä kunnolla. Toinenkin akseli oli hyvin tiukka, mutta pienen hionnan jälkeen sen sai menemään. Luulisin, että toi kireys ainakin mun lamassa aiheuttaa pientä kääntymishalukkuutta. En oo tosin lennättänyt pitkään aikaan, mutta periaatteesta pitäis joskus laittaa timmiin kuntoon.
Kovin monessa paikassa ei toi sun vikas voi olla, tarkista vain että mikään paikka ei kinnaa liikaa. Lapojen oikeellisuuden näkee, kun katsot mihin suuntaan käynnistettäessa ne alkavat pyörimään ja että lavan kulma on siihen nähden oikea.
-
elikäs ny vaihdoin orkkis muoviset lavan pitimet ni lähti pelittään normaalisti.ny ei järki riitä miks en saa noita alu pitimiä toimii...
-
se on eskyn laama :)
Etkä ole ainut... se vaan pitää hyväksyä että sitä ei päivitellä alulla? ::)
-
Jep itse totesin,semmoisen homman kun
päivitti alu osiin,ei lama lentänyt enään
mihinkään,sitten takaisin muovi osiin,ja
taas pelittää.
-
Hö, kyllä täällä laama lentää aluosillakin sillon kun sitä viitsii lennättää.
Viimeksi tänään parin muumilimun jälkeen koiraa sillä kiusasin.
-
oiskohan mahollista että noita osia valmistais monta eri buljua?säätämälläkään en saa sitä lentää,taas meinaan yritin!mikä olis seuraava hyppy kopteri harrastuksessa????haaveilen jotain mitä vois ulkona käyttää.
-
Moi! no muistuttasin vielä että tämä ei ole halpa harrastus, ja jos nyt itse hommaisin kopterin ni se olis Knight 50 Sport Hirobo Sceadu Evo 50 mutta Freyan jalaksilla tai Raptor 50 ja sitten taitaa löytyä Alignilta toi 50 T-REX eli jotain tommosta ni voi ajaa tuulella...
Ja sähköä en suosittele kun en tiedä niistä mitään ??? ja en ole omistanu ainoatakaan kunnon sähkökopteria. Joo tiedän että sähkö puolella... mutta kun kysyttiin kunnon tuulessa ajamista. Ja tämä siis oma mielipide ;) että ei turhaan ala rönsyilemään tämä aihe.
Oho aikamoinen hyppäys tohon Lamaan verrattuna :-[
-
Tuulella lentää, tuskin nyt myrskyllä kuitenkaan:
Trex 450,500,600E(sähkö),600N(nitro)
+Egen mainitsemat
+Minititan e325
+Blade400
Radioita suositeltu:
Spektrum DX6,6i,7
Futaba 7C
Nämä kaikki mainitut on sitte melko eri planeetalta kuin tuo laama, kokeile hakua ja selata foorumia muiden aloittajien ketjuja joissa käsitellään harrastuksen aloittamista niin löytyy kalustosta tietoa ja vinkkejä yllin kyllin, lukaista samalla kopteri wikiä niin tulee homma sieltä päin tutuksi.
Itse olen päätynyt tuohon Align trex leiriin kun on nopea ja hyvä varaosa saanti suomestakin.
Raptorin ja minititan osia saanee myös suomesta hyvin sabesta??
Rahaahan se tosiaan vaatii kuten ege mainitsi...
Myydään osiossa on kaikenlaista, sitten on kaikkea pienempää vekotinta joka lentää pienessä tuulen vireessä ja pihalla... esim trex 250, gaui, quark mitä näitä on?
-
Täällä laama lentää alu-osilla, mutta on hirveän raskas, ja kiikkerä lennätettävä. Suosittelen kokeilemista vaikka osa kerrallaan takaisin - systeemillä kyseistä häkkyrää.
-
kyllä laman saa lentämään hyvillä alu osilla aluksi oli lähinnä omaa hölmöyttä etti kirinyt lukitusliiman kanssa ruuveja joita lenteli sen jälkeen pitkin tonttia ja sittenhän se lenteli miten sattui ;D
hyvähän se on vertailla 100€ lamaa ja1000€ tai jotain polttaria varmaan pikkuisen eri mailmoista
-
Verrataan 100€ Lama V3 ja 100€ Blade mcX.
Aivan eri maailmoista, eikä e-skyn eduksi.
Muutama syy:
MCX on 2.4Ghz DSM2, joten sen saa bindattua suoraan Spektrum ja JR lähettimiin.
Kestävä kun mikä, monta sataa kertaa pöydän kulmaan/kattoon/seinään ja tarvinnut vaihtaa yks ylempiä lapoja pyörittävä akseli, kun sen pää halkes. Lamassa mikään osa ei oo alkuperäinen, vaikka sitä on torpittu paljon vähemmän.
Hiljainen, voi lentää kun pikkuveli on päikkäreillä, sopivan kokoinen sisälle.
LUOTETTAVA! Itsellä lama alkanut tehdä aivan omiaan, mutta mcx, jolla on lennetty n.100 lentoo enemmän toimii moitteettomasti.
Lama on omien kokemuksieni mukaan liian kovaääninen sisällä lennettäväksi ja hieman liian iso. Ulos taas liian pieni.
Tässä muutama oma kokemus molemmat omistaneena.
-
Jos nyt kuitenkaan ei käännettäisi keskustelua siihen suuntaan, että "mikä kopteri threadin aloittajan olisi pitänyt ostaa", vaan sensijaan yrittää saada ongelmaan kyseisen kopterin kanssa joku ratkaisu.
Itselläni on Lamassa Hobbypeople.com:n myymä alusetti, ja toimii paremmin mitä alkuperäiset muoviosat. Se valitettavasti ei muuta sitä asiaa, että olen aloittelija enkä hallitse vielä kopteria.
Tiedän kuitenkin asiat. Aluosien asennuksessa joutuu hyvin todennäköisesti säätämään linkkien pituuksia.
Trimmit keskelle virrat päällä ja sen jälkeen hyvä lähtökohta on säätää se servojen kallistelema levy niin, että se on vaakasuorassa joka suunnasta, silloin kun trimmit ovat keskellä. Toinen tärkeä juttu on katsoa, että kun stabilisaattoritanko on vaakasuorassa, myös sen ohjaama roottori on täysin samansuuntaisesti vaakasuorassa.
Jos nousu ei onnistu, niin jotenkin käy mielessä sekin vaihtoehto, että jos akku on vikaantunut.
Varoituksen sana lipo-akuista, että niiden suhteen on ihan perusteltua että koko lataustapahtuman ajan akku on syytä olla näköetäisyydellä. Muuten voi lennätyksen sijaan olla edessä tilanne, että palomiesten kanssa ihmetellään mihin se kämppä hävisi.