Kopterit.net
Yleiset => Yleinen keskustelu => Yleinen keskustelu polttiskoptereista => Aiheen aloitti: mrsaila - 19 Elokuu, 2009, 18:51:53
-
se tiedetään, että toisessa on musta ja toisessa punainen sylinterinkansi ;D
Ja SR on tilavuudeltaan hieman isompi. Mutta mikä ero on käytännössä? Onko suorituskyvyssä huomattavaa eroa?
-
SR onpi pitkäiskuisempi....
-
Ja ei niissä nyt huimaa eroa ole, SR taitaa olla vähän vääntävämpi mutta olen joltain viisaalta kuullut, että vaatis 30% nitroa että toimii kunnolla.
-
sotkin jo itsekin alkuperäisessä viestissä SR ja ST:n
Siis:
-SR = Long Stroke (mutta vaatii 30% nitroa)
-ST = tilavuudeltaan suurempi mutta hieman lussumpi
Ottaa nyt näistä selvää, nämä speksit on www.keinmod.com sivuilta:
SR:
New Stroke design for superior operation and more power
New carburetor design for easier adjustment
Factory preset fuel regulator
New rear bearing for longevity
Balanced crankshaft for a smoother run
Pressurized and regulated fuel injection system
Same physical size as 61ST-2, 80ST, 91ST making it easy to add more power to your helicopter
INCLUDES:
YS91 SR Helicopter Engine
Check Valve
Needle Valve
English Operator's manual
SPECS:
Displacement: 14.89 cc
Bore: 27 mm
Stroke: 26 mm
Practical RPM Range: 2000-17,000
Weight Without Muffler: 533g
-ST
The YS 91 ST Heli Engine is the latest in helicopter engine technology from YS. It is one of the best 91 Class Heli Engines that manufactured by Yamada Mfg Co Ltd in Japan. It is a bored and stroked version of YS popular YS61ST2 which has been optimized to provide the ultimate in reliable horsepower for your helicopter. It is consistent, easy to tune. The pressurized fuel system makes throttle response superior and is unaffected by tank level. YS 91 ST brings you even higher performance to flying in 90 class helicopter than ever before.
FEATURES:
Regulated and pressurized fuel system
Large Bore Cylinder design for superior operation
Same physical size as 61ST2 or 80ST making it easy to upgrade and add more power to your helicopter
INCLUDES:
YS91 ST Helicopter Engine
Check Valve
Needle Valve
English Operator's manual
SPECS:
Displacement: 0.912 cu in (14.95 cc)
Bore: 1.091" (27.7mm)
Stroke: 0.976" (24.8mm)
Practical RPM Range: 2000-17,000
Weight Without Muffler: 540g