Kopterit.net
Helikopterit => Thunder Tiger => Kopterivalmistajat => Thunder Tiger Nitro => Aiheen aloitti: JJA - 09 Elokuu, 2009, 19:11:25
-
Onko näissä rapun kytkimien välyksissä ollut jotain heittoa?
Mun 50 rapun alkuperäinen kytkin toimi ihan ok, tosin se nappasi kiinni aika herkästi-välys olisi saanut olla inan suurempi.
Nyt sitten torpin jälkeen tilasin uuden kytkimen ja kellon, joissa tuntui olevan liian suuri välys, en muista montako kymppiä se oli. Mutta huomasin ongelman olevan todellisen kun menin kentälle, käynnistin koneen ja aloin leijuttelemaan. Kone jaksoi suurinpiirtein leijua vaikka huusi kuin tapettava sika. Kytkimen heikko toiminta oli kokeiltavissa myös pitämällä lavasta kiinni-vetoa ei ollut.
Seuraavaksi piti liimata uusi kitkapinta ja sen taakse laitoin sopivan paksuista paperia, jotta välys asettui jonnekin 0.15mm huitteille. Nyt toimi taas niinkuin piti ja potkua riitti kuin pienessä kylässä.
-
Noissa kytkinnauhoissa (clutch liner) tuntuu olevan todella paljon laatuvaihtelua. En ole varman vielä että oliko alkuperäinen V1 nauha erilainen kuin uudemmat V2 ja Titan, mutta ostin uuden paketin ja nauha oli liian lyhyt ja leveä. Toinen paketti olikin sitten passeli. ???
Kytkinkengissä on sitten kanssa eroja, joiden kanssa pitää olla tarkkana. Osa on pienempiä kuin toiset (V1 vs V2?). Saben listoilta oli vaikeaa löytää juuri se oikea kytkinkenkä. Kandee ostaa HT:n joku Super Heavy Duty kytkinkenkä. Nimestään huolimatta toimivin kenkä Raptoriin. Se jopa oikein irrottikin otteensa.
-
-
Mun titanin kytkin oli ainakin aikoinaan niin herkkä että roottori pyöri vähän jo tyhjäkäynnilläkin. Toki parempi niin, mutta oli aika ärsyttävä ominaisuus.
Kyllä tuo kuulostaa jo siltä että kello-kytkinpala-combo on jotenkin vääränlainen.
Joku ulkomaanelävä oli aikoinaan ostanut käytetyn 50:n joka olikin osoittautunut Raptor 30:ksi johon oli vaihdettu peräputki ja jotain muuta krääsää...
Toki ei tässä tapauksessa ole näin mutta kumminkin.
-
Joku ulkomaanelävä oli aikoinaan ostanut käytetyn 50:n joka olikin osoittautunut Raptor 30:ksi johon oli vaihdettu peräputki ja jotain muuta krääsää...
...eikös tuo 30 ja 50 rapukka ole sama kapistus jossa on eroavaisuuksia
1. Peräputken ja -tukien pituudessa
2. Välityksissä
3. Moottoripukissa
4. Jäähdytysppuhaltimessa
Täältä esimerkiksi saa kilkkeet jolla 30 rapukan saa päivitettyä 50-kokoiseksi: http://www.heliproz.com/prodinfo.asp?number=888147. Päivityksen jälkeen ei voi sanoa onko kopteri alunperin ollut 30 vai 50
-
Joo taitaa niissä olla sama kytkytinkin, ainakin V2:ssa.
-
Mun titanin kytkin oli ainakin aikoinaan niin herkkä että roottori pyöri vähän jo tyhjäkäynnilläkin. Toki parempi niin, mutta oli aika ärsyttävä ominaisuus.
Mulla toimii nyt vastaavalla tavalla.
Onhan se kytkinkenkä metallisena aika jämäkkä, joten jos välystä on kolme- neljäkin kymppiä, niin eihän se voi toimia oikein.
Kyllä mä tilasin ihan manuaalin numeroiden mukaan ja kytkinkengästä sain vielä tarkistettua että halkaisija on millilleen sama. ;D
Mauserilla viiden satkun sisällä sama halkaisija.