Kopterit.net
Helikopterit => Kopterivalmistajat => E-Sky Sähkökopterit => Aiheen aloitti: vatu - 05 Elokuu, 2009, 14:01:02
-
Hei!
Torppauksen jälkeen, jouduin vaihtamaan osia jonkun verran. Esim. lavat,rattaat,akselit.
Nyt ongelmana on se, että ilmeisesti nostetta ei muodostu tarpeeksi, jotta kopteri nousisi ilmaan.
onko kyseessä vaan väärät lapakulmat vai mikä?
Luulisi, että jos säädöt olisikin pielessä kopteri sentään nousisi ilmaan. ???
-
Tuliko lavat oikeinpäin? Mille lapakulmat näyttää, ovat edes lähelle samat alueet kummassakin lavassa? Mille lapaura näyttää? Ravistaako pahasti?
-
Jos ei ole tarpeeksi kierroksia nosteen aikaan saamiseksi?
Tai max lapakulmat ovat liian pienet?
-
Lavat on oikein päin, varmistin sen vielä 'youtuben' videoista. kopteri pysyy paikallaan eikä liiemmin ravista.
Oman mielipiteeni mukaan lavat kyllä pyörii riittävällä vaudilla. En omista lapakulma mittaria, joten sellainen täytyy varmaan hankkia.
-
ei se lapakulma mittari niin tärkeä ole, kunhan silmällä näyttää että on tarpeeksi kulmaa ja suurinpiirtein sama molemmissa, sitten voi hakea lapaauran kohdalleen linkeistä.
-
Tossa kun testailin ja otin moottorin virtajohdot irti, niin huomasin että mitä enemmän laittaa kaasua, sitä enemmän lavan etureuna kallistuu alaspäin. Onko tämä normaalia? vai olenko koonnut jotain väärin?
-
Tossa kun testailin ja otin moottorin virtajohdot irti, niin huomasin että mitä enemmän laittaa kaasua, sitä enemmän lavan etureuna kallistuu alaspäin. Onko tämä normaalia? vai olenko koonnut jotain väärin?
Pitäisi tehdä toisinpäin, eli etureunan pitää nousta.
Nyt tulee lisää miinuskulmia niin ei varmasti nouse ilmaan :D
Veikkaisin että swaahplate liikkuuväärin, eli laskee kun pitäisi nousta tai toisinpäin..
Eskyssä normaalista swashplate laskee kun lisää kaasua?
Align = swash nousee tulee lisää + kulmia
Esky hb cp2 = swash laskee tulee lisää + kulmia (sama beltissä?)
-
Ettet vaan olisi tehnyt gripflippiä, eli kasannut lavanpitimiä väärinpäin. Aiheuttaa juuri tuollaisen ilmiön. Tarkista nuppi ohjekirjan kanssa, tai etsi jos löytäisit lähettimestä kytkimen joka kääntää tuon toiminnan toisinpäin. Pitch reverse = pit rev, tms?
Mutta hyvä ettei noste ole kadonnut minnekkään: sitä tulee vain väärään suuntaan ;D
-
Nythän siihen vaan pitää lisätä laskutelineet toiselle puolelle ja lentää väärinpäin ;D ;D
-
Oonkin miettinyt tässä vajaan vuoden verran tekisikö noilla inverted-harjoitusjalaksilla (näkyy tuossa mun avatarissa) oikeasti jotakin, vai menisikö reilut 10 euroa hukkaan (tähän mennessä olen pitänyt niitä turhakkeena). ::)
-
Nythän siihen vaan pitää lisätä laskutelineet toiselle puolelle ja lentää väärinpäin ;D ;D
toi mullakin kävi mielessä! ;D
Kun vääntää tehot täysille, niin huomaa ilmavirran painavan kopteria maata vasten.
Sain vaihdettua tuota swashplaten liikkumissuuntaa, mutta ilmeisesti lapakulmat ovat vielä liian pienet, koska kopteri ei nouse.
kokeilin myöskin tuota vipua (alkup. radiossa vasemmalla yläreunassa), josta moottori ottaa täydet kierrokset ja koteri nousi ilmaan. (piti nopeasti kytkeä pois).
-
Tarkista tosiaan että nuppi on nyt oikein kasattu, ei pitäisi vaihtua pitchin liikesuunta jos radioon ei tee mitään muutoksia. Etsi netistä kuva kopterin nupista ja katso että sulla on kaikki linkit samalla tavalla. Seesawn jos laittaa vahingossa väärinpäin niin sitten tulee helposti kasattua loputkin osat väärinpäin.
-op-
-
Niinhän siinä oli tosiaan käynyt, että olin koonnut tuon nupin yläpään väärin. :(
Aina pitäis ottaa valokuvia ennen purkamista, eikä kaivella lähimuistia. ???
kiitokset kaikille vastanneille. :D :D