Kopterit.net

Kuvagalleria => MyFleet => Aiheen aloitti: Jussi. - 16 Heinäkuu, 2009, 23:12:55

Otsikko: Keken RJX X-90EP
Kirjoitti: Jussi. - 16 Heinäkuu, 2009, 23:12:55
Posti tiputtelee osia melkein päivittäin... kivaa.
Jotain puuttuu tosin vielä. Esim. kopteri.
Otsikko: Vs: Keken RJX X-90EP
Kirjoitti: 1m4s0_ - 16 Heinäkuu, 2009, 23:32:55
Heh, samaa ongelmaa täälä osa viellä postin kynsissä jossain päin maailmaa
250 alkaa oleen sähköt kondiksessa, kuhan sen kitin sais
(7kpl akkuja, vastari,gyro+servot :D )
Otsikko: Vs: Keken RJX X-90EP
Kirjoitti: Vispilä - 17 Heinäkuu, 2009, 12:20:15
Turnigyn lipot taitaa olla Zippyjä vai kuinka?


-op-
Otsikko: Vs: Keken RJX X-90EP
Kirjoitti: Jussi. - 17 Heinäkuu, 2009, 12:41:29
Turnigyn lipot taitaa olla Zippyjä vai kuinka?

Molemmat on hobbykingin omia tuotteita, mutta minusta kun HK vaihtoi akkutoimittajaa vaihtui nimi zippy/flightmaxista Turnigyyn. Eli eri tehtaan tuotoksia ovat.
On ihan pakko kokeilla, kun tuommoiselle 12s parille tulee hintaa kuljetuksineen 145€ (tai 176€) ja 2650mAh 6s akut ovat ainakin toimineet loistavasti.

Tuloillaan on myös 20-30C versiot:  http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9176
siinä 12s pakalle tulee hintaa 108€ tai 132€

Kattoo sitten toimiiko jompikumpi  riittävästi ja läjä tilaukseen.

Otsikko: Vs: Keken RJX X-90EP
Kirjoitti: Vispilä - 17 Heinäkuu, 2009, 12:44:29
On kyllä niin halvat että vaikea uskoa toimivaksi (tai jos toimii niin miten kauan). Yhden hyperion 5500 akun hinnalla 4 paria 5000mAh akkuja  :o.


-op-
Otsikko: Vs: Keken RJX X-90EP
Kirjoitti: Jussi. - 17 Heinäkuu, 2009, 12:50:27
Juu, "liian hyvää ollakseen totta" faktori on aika kova :)
Mutta jonkun täytyy kokeilla. Jos satutaan samalle kentälle niin koklataan ristiin hyvää ja halpaa akkua.

Noista 5500 6s Hyperioneista voi ottaa jatkuvaa virtaa  190A ja piikeissä yli 300A, mä en usko tarvitsevani moisia virtoja. Tuo ja 5C latausmahdollisuus nostaa varmasti hintaa reilusti.

Otsikko: Vs: Keken RJX X-90EP
Kirjoitti: 1m4s0_ - 17 Heinäkuu, 2009, 12:59:13
Ite mietin että mikä nuissa hyperioineissa tekee tuon suuren latausmahdollisuuden, onhan nuita palon vanhempiakin akkuja porukka lataillut isommilla virroilla kuin 1C eivätkä ole tulleet miksikään... Itsekkin tuolta tilasin 7 akkua 250, saa nähdä minkälaista.. ei kyllä paljon häviä kun hintaa oli se 7-8usd/kpl :D
Otsikko: Vs: Keken RJX X-90EP
Kirjoitti: Vispilä - 17 Heinäkuu, 2009, 14:47:44
Lainaus
mikä nuissa hyperioineissa tekee tuon suuren latausmahdollisuuden

Uusi akkukemia, ei ne ole täysin samanlaisia kuin vanhat akut.

-op-
Otsikko: Vs: Keken RJX X-90EP
Kirjoitti: masu - 17 Heinäkuu, 2009, 14:54:32
2650mAh 6s akut ovat ainakin toimineet loistavasti.
Onko sulla siis ollu näitä: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9268?

Noita saa kolme yhden Hyperionin tai Outragen hinnalla ja väittää olevansa 30C... jos nuo toimii riittävästi, niin aika vaikea varmaan perustella itselle jonkun "laatuakun" ostamista. Ne pelätyt sähköhärvelin tontitkaan ei tunnu niin pahoilta, kun menee vähemmän euroja kaivoon. Jos nuo ei kestä hyvänä yhtä kauan ku vaikka Hyperion niin niissä on se hyvä puoli, että voi ostaa vaikka joka kesäks uuden setin eikä tartte miettiä talvisäilytyksen huonoa vaikutusta :).

Edit: Painavia nuo on kyllä... yli 60 grammaa painavampia kuin Hyperion tai Outrage vastaava. Eli jos etsiin äääääärimmäistä suorituskykyä, niin noilla akuilla teho-painosuhde kärsii.

Edit: Hieman laskin väärin noiden hintaa... 35C Hyperionin hinnalla saa 2,2 Turnigyä ja 30C Outragen hinnalla 2,75 Turnigyä.
Otsikko: Vs: Keken RJX X-90EP
Kirjoitti: Jussi. - 17 Heinäkuu, 2009, 16:18:15
Lainaus
Onko sulla siis ollu näitä: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9268?
Ei kun näitä: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8914
eli 20C versio. Nyt on 5 keikkaa takana noilla ja ihan hyvin toimii, mutta tarttee logata virrat jossain kohtaa.

Näitä löytyy 3kpl  http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8914
Ja ne ainakin antoivat piikeissä protokseen 1200W sähkötehon

Otsikko: Vs: Keken RJX X-90EP
Kirjoitti: Jyri - 20 Heinäkuu, 2009, 00:51:01
Mulla on sekä Hyperioneita että Turnigyn akkuja ja toistaiseksi ainakin Turnigyt ovat ihan eri luokkaa, siis parempia, toki noissa on hieman eri speksit eli: Hyperion  6S 3200 mAh 20C j aTurnigy 2650mAh 20-30C, mutta noi Hyperionit lämpenee ihan eri tavalla kuin Turnigyt ja loggerin mukaan kumpiakaan ei ole rääkätty maksiimiinsa, eli vaikuttaa siltä että uutena noi Turnigyt antaa minkä lupaa ja Hyperionit ei. Onko nuo Hyperionit sitten seisseet kauan varastossa, sitä en tiedä, mutta tilasin ne suoraan Hyperion EUsta, Turnigyt eivät ainakaan ole seisseet kauaa varastossa, sattuneesta syystä, on meinaan sen verran kova menekki niillä ;)
Otsikko: Vs: Keken RJX X-90EP
Kirjoitti: Jussi. - 06 Elokuu, 2009, 19:18:13
Noniin.. ihan aito X90EP sieltä sitten loppupeleissä sitten tupsahti eikä X50E 90 nupilla ja putkella kuten aiemmin meinasin.

Nyt on aika ryhtyä kätilöksi uuden kopterin synnytyksessä. Menee varmaan sunnuntaille ennenkuin tämä on ilmassa.

Kiva hetki. Kaikki osat ovat paikalla, mitään ei ole vielä rikottu...
Otsikko: Vs: Keken RJX X-90EP
Kirjoitti: 1m4s0_ - 06 Elokuu, 2009, 20:11:54
Siellähän on kaikkein oleellisinkin takavasemmalla, itse varaisin muutaman lisää niin tulee parempaa jälkeä :)
Otsikko: Vs: Keken RJX X-90EP
Kirjoitti: Maikko - 06 Elokuu, 2009, 20:16:14
Siellähän on kaikkein oleellisinkin takavasemmalla, itse varaisin muutaman lisää niin tulee parempaa jälkeä :)

Epäilen kanssa että riittääkö tohon ainoastaan 3 kennoinen karhu. Ton kokoluokan kopteri vaatii vähintään sen 12 kennoa Karhua!  ;D

-
Otsikko: Vs: Keken RJX X-90EP
Kirjoitti: SJo1 - 06 Elokuu, 2009, 21:41:47
Eikö olekkin kivan näköisiä palikoita tuossa Xtremen mekaniikassa:)

Voidaan vähän tehdä vertailua, mitä uutta ja hienoa Frank on tuohon sun kopuun tunkenut:)

Oliko sulla hihna vai tt versio?
Jos tt, niin pidä kivaa rattaiden välysten kanssa, on meinaa aikaa vievää jos aikoo saada ne viimeisen päälle:)

-Samppa
Otsikko: Vs: Keken RJX X-90EP
Kirjoitti: kaardian - 07 Elokuu, 2009, 08:18:01
Siellähän on kaikkein oleellisinkin takavasemmalla, itse varaisin muutaman lisää niin tulee parempaa jälkeä :)

Epäilen kanssa että riittääkö tohon ainoastaan 3 kennoinen karhu. Ton kokoluokan kopteri vaatii vähintään sen 12 kennoa Karhua!  ;D


Kaupasta kyseleen et "onko niillä lasisia 12S III ?"
Otsikko: Vs: Keken RJX X-90EP
Kirjoitti: Jussi. - 07 Elokuu, 2009, 08:35:24
 ;D

Noi oli kyllä pintin, eli melkein 6Ah:n akkuja, eikä perinteisiä 3.33 ampeerisia. Tulee enemmän "lentoaikaa".  Yhden olin jo lentänytkin mutta eihän se tosiaan riitä.
Toisaalta, voihan kai näitä kasata ihan ilman eväitäkin. Tarttis kokeilla joskus.

Vakavasti ottaen, tämä on kuitenkin aika  hidasta touhua kun ei ole kyseisestä kopterista kokemusta. Joutuu vähän miettimään että joutuuko miettimään. Paljoa ei kyllä vielä ole joutunut miettimään. Pinjonista vedin yhden kiinnitysruuvin sileäksi, mutta siinä on kolme niitä joten ei liene syy ostaa uutta.. ehkä.

Nyt joutuu lavastamaan työtilanteen päiväksi, mutta illalla jatkuu.
Otsikko: Vs: Keken RJX X-90EP
Kirjoitti: Jussi. - 19 Elokuu, 2009, 23:23:07
Pikku päivitystä... kopteri ollut jonkin aikaa jo läjässä, ja aika mukava oli kyllä kasata.
Aino virhe osissa oli, että perän ensimmäinen tönäri oli liian pitkä. En omista sopivaa jengapakkaa niin laitoin linkit 3mm hiilitankoon epoksilla ja tuli ihan nussakka.

Linkit on pirun jäykät, eikä löytynyt sopivaa herkistystyökalua mutta jotenkuten toimii kun lämmittelin ja puristelin pihdeillä linkkejä. Pari sain rikkikin, mutta mitä ei Sjo1:llä ole, sitä ei tarvita.

Varsinainen ensilento tuli oikeastaan tänäaamuna, viimeviikolla 2x2m alueella nostin 10s ilmaan mutta sitä ei nyt lasketa.

Aamupäivällä toimi leijussa ja pienessä kaartelussa loistavasti, mutta kun vähän kokeilin paljonkos sitä tehoa on tarjolla... alkoi pinjoni luistaa moottorin akselilla. En tajunnut ensin mitä tapahtui ja napsautin holdin päälle. Seurannut autorotaatio meni mallikkaasti, tuntui että lavoista ei lopu liike ikinä.

Viilasin moottorinakseliin kunnon loven ja pinjoni kovaa kiinni. Kokeillessa toimi taas hienosti, taivaalla lentelin ja leijuttelin. Sitten tuli taas  aika kyykyttää kopteria kunnolla.  Käsittämättömän kovaa tämä poistuu taivaalle kun vaan lyö kepin ylös.

Mutta sitten kävi jotain ja veto katosi mottorilta täysin. Olin niin ekstaasissa kiihtyvyydestä etten taaskaan tajunnut mitä tapahtuu joten pidin täyttä positiivista hieman liian pitkään ja autorotaatiosta tuli niin kova ,että toinen landari meni poikki.

Otin noparista sähköt pois ja laitoin takaisin, ei herännyt. Sitten buuttasin kaikki sähköt ja kas.. taas pyörittää. Tuolla landarilla ei voi lentää (tai nousta/laskeutua) joten taukoa tulee taas mutta nyt alkoi mietityttää onkohan kyseessä kuitenkin tuo kontronikin ylivirta-cut jota ulkomaanfoorumeilla paljon parjataan. Jos tuo on ominaisuus, en näe muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa noparia.


Otsikko: Vs: Keken RJX X-90EP
Kirjoitti: Jyri - 20 Elokuu, 2009, 00:10:53
Mites lujille tuo nopari joutuu, siis speksit suhteessa todellisuus, tai onko sulla mitään faktaa ehtinyt kertymään paljonko imee virtaa tuo sun makkina parhaillaan?
Otsikko: Vs: Keken RJX X-90EP
Kirjoitti: Vispilä - 20 Elokuu, 2009, 09:07:28
Kontronikki on speksattu minimissään 80A, pitäisi kestää kaksinkertaisesti hyvin jäähdytettynä. Miten se virtojen katkeaminen voisi säätimestä johtua, mulla on toiminut sama combo (paitsi 560kv motti) ihan hyvin eikä oo ikinä katkassut virtaa. Ei edes säädin ole ikinä kuumentunut kättä lämpimämmäksi. Kuumeniko akut? Voisi nimittäin johtua cutoff siitä että akut kyykkää.


-op-
Otsikko: Vs: Keken RJX X-90EP
Kirjoitti: Jussi. - 20 Elokuu, 2009, 18:44:42
Lainaus
Kuumeniko akut? Voisi nimittäin johtua cutoff siitä että akut kyykkää.
Hyvä pointti. Mikään ei varsinaisesti tuntunut kuumalta, nopari oli aivan kylmä, akut on niin hyvin jemmassa tuolla rungossa etten kovin paljon tunnustellut.
Mutta ehkä on ihan mahdollista että jännite laskee niin alas, että noparin elektroniikka kokee brownoutin. Akut on noita halpiksia ja kontronik tarjosi testissä varmasti niin paljon löylyä kuin mahdollista.  

Sunnuntaina vasta pääsen  kokeilemaan loggerilla kuinka alas akun jännitteet hyökkää.
Otsikko: Vs: Keken RJX X-90EP
Kirjoitti: jukka - 20 Elokuu, 2009, 21:26:55
Tilasin noita akkuja kaverille, suurin osa kennoista toimii mutta yhdessä oli selvästi alhaisempi jännite ja purkautuu itsestään. Kannattanee ajon jälkeen katsoa yleismittarilla kennojännitteet, voi cut off johtua siitä että yksi kenno kyykkää. Minkälaisia virtoja muuten te otatte näistä laitteista, O-P ainakin lienee mittaillut?
Otsikko: Vs: Keken RJX X-90EP
Kirjoitti: Vispilä - 21 Elokuu, 2009, 17:25:23
Lainaus
O-P ainakin lienee mittaillut?

En oo ikinä mittaillut, kuitenkin sen verran että 25C 4200 akut ei riittänyt (105A jatkuvaa)


-op-
Otsikko: Vs: Keken RJX X-90EP
Kirjoitti: Juho - 21 Elokuu, 2009, 18:55:55
Lainaus
O-P ainakin lienee mittaillut?

En oo ikinä mittaillut, kuitenkin sen verran että 25C 4200 akut ei riittänyt (105A jatkuvaa)


-op-

Aika mielenkiintoista. Voiko setup olla oikea tollasilla virroilla? Suora vastaus omaan kysymykseen: EI TODELLAKAAN VOI. Seuraavaksi poltat koko laitteen. Ei ihme että akut ei kestä. Ootko omasta hatusta vetäissyt moottorin, säätimen, välitykset, akut ja lapakulma-alueen? Siltä meinaan vähän vaikuttaa.
Otsikko: Vs: Keken RJX X-90EP
Kirjoitti: Vispilä - 21 Elokuu, 2009, 19:30:19
Jos ottaisit asiasta selvää ennen kommentointia niin huomaisit, että setuppi on ihan sama kuin monella muulla harrastajalla ja jos vähän otat vielä vähän enemmän selvää setupin tiedoista ja nettiä lukemalla ja lasket välitykset niin ovat sopivat ja mietitty sellaisen tyypin kanssa joka on useita 90 kokoisia sähkökoneita rakentanu. Säädin ei lämpene kättä lämpimämmäksi ja moottori ei lämpene polttavaksi asti. Selvästi hatusta vetäisty siis. Koneen lentoajat vastaa muidenkin harrastajien koneita samalla setupilla ja nupin kierroksilla (ja samalla lentopainolla, mun kone saisi olla kevyempikin).

Outrage akkujen eliniäksi sanotaan keskimäärin 40 hyvää cycliä. Mulla hieman pullistuu ja lämpenee 25C Outraget Ravessakin 70-80% kapasiteestista lentäessä, luultavasti siinäkin on sitten täysin väärä setuppi.

Edit: Eipä näytä sullakaan olevan kovin hyvää tuuria setuppiin mitotetun säätimen kanssa.


-op-
Otsikko: Vs: Keken RJX X-90EP
Kirjoitti: Jussi. - 24 Elokuu, 2009, 20:57:36
Pari logattua lentoa eiliseltä.

Nyt lentelin suht rauhallisesti ettei vaan käy kuten viimeksi. Isot kuubalaiset oli rajuinta mitä tein.

Aika runsaastihan tämä tätä sähköä syö.. Leijussa mennään 1200W tietämissä ja jotain piikkejä oli 100A päälle.
Ensimmäinen käppyrä  on enempi protokseen sopivista 4000mah 20C 6S akuista, ja on kyllä selvää että näillä akkumulaattoreilla ei tee tässä kopussa leijuttelun lisäksi mitään. Tuli ajettua 3.3v per kenno, lämpöiset oli.

Toinen käppyrä on 5000mah 25C-35C turnigyillä, jotka siis ilmeisesti kyykkäsivät täysin noilla ensilennoilla. Parempi kuin ensimmäiset, mutta kyllähä se jännite vähän sukeltaa noissa piikkivirroissa.
Näillä tuntuma oli sellainen että taivasajelu sujuu mutta en tiedä miten sitten käy kun pumpataan..

Nyt on tulossa vielä Rhinon 25-37C näkemys 6s akuista, mutta vähän alkaa vaikuttamaan siltä että, yllätys yllätys, näin isoja sähkökoptereita ei voi täysipainoisesti lentää ihan halvimmilla akuilla.

Annetaan Rhinoille kuitenkin mahdollisuus vielä.. palaan asiaan.
Otsikko: Vs: Keken RJX X-90EP
Kirjoitti: ropellihattu - 24 Elokuu, 2009, 21:13:53
Missä kuvat itse koneesta on???

Mä tollasia käppyröitä jaksa kattella!!!!! ;)
Otsikko: Vs: Keken RJX X-90EP
Kirjoitti: masu - 24 Elokuu, 2009, 21:21:47
Nyt on tulossa vielä Rhinon 25-37C näkemys 6s akuista, mutta vähän alkaa vaikuttamaan siltä että, yllätys yllätys, näin isoja sähkökoptereita ei voi täysipainoisesti lentää ihan halvimmilla akuilla.
Tai voiko millään nykyisillä akuilla...? Ainakaan kovin montaa sykliä. Mulla on semmonen mutu, että nuo jatkuvat kovat purkuvirrat syö niitä akun syklejä hyvään tahtiin ja parhaat mehut puristetaan nopeasti ulos. Tehokas lentoaika lyhenee sitten melko nopeasti. Se on eri asia jollain Curtissilla ja kavereilla lentää sähköllä, kun voi 20 syklin jälkeen nakata lipot olan yli ongelmajätteeseen ja tuupata uusia tilalle. Toivottavasti olen pahasti väärässä ja esim. kovasti sähköistynyt Suomen kopterimaajoukkue ei tee konkurssia ensi kesän harjoituksia ajaessa ja kuudetta kierrosta akkuja ostaessa :).

Hyvät vs huonot akut on nyt kokemusta Protoksesta lyhyeltä ajalta Zippy 20C vs Hyperion 35C ja suurin ero on huomattava kierrosten lasku Zippyillä lennon loppua kohti. Kierroksia on Hyperioneilla alkuunkin enemmän eli jännite ei siis pysy Zippyissä yhtä ylhäällä edes alkukuormalla. Kuitenkin Hyperionillakin huomaa kierrosten tippuvan. Oikeastaan aika ärsyttävää, että kopteri tuntuu lussummalta lennon loppua kohti. Siihen on tottunu, että polttis on tehokkaimmillaan lopputankissa koneen ollessa keveimmillään.
Otsikko: Vs: Keken RJX X-90EP
Kirjoitti: SJo1 - 24 Elokuu, 2009, 21:50:21
Niin yks mikä pienentää sun virrankulutusta on se että herkistät ne kaikki vi... linkit sun kopterista;)

Jos et vielä ole saanut siä linkki avarrinta, niin sovitaan tällit huomiselle taas vaikka pitskuun, otan sen mukaan niin saat lainaks.

-Samppa

Otsikko: Vs: Keken RJX X-90EP
Kirjoitti: Jussi. - 24 Elokuu, 2009, 21:55:20
Lainaus
virrankulutusta on se että herkistät ne kaikki vi... linkit sun kopterista;)
Rauha rauha... sain eilen lainaan Tossulta sopivan herkistimen ja nyt on aika kivat. Nuo on lennetty tosiaan aika tiukoilla linkeillä. Voihan siinä ampeeri tai puoli säästyä.
Otsikko: Vs: Keken RJX X-90EP
Kirjoitti: SJo1 - 24 Elokuu, 2009, 22:46:48
Heh, No hyvä että se puoli kulutuksesta on nyt hoidettu ;D

-Samppa
Otsikko: Vs: Keken RJX X-90EP
Kirjoitti: Anssi - 24 Elokuu, 2009, 23:08:10
Mulla on nyt ollut kesä käytössä PolyQuestin 6000mAh 10S 25C paketteja ja niiden kanssa on lennetty nyt kohtuullisen paljon. Keväällä ensimmäisenä hankittu paketti tuli tiensä päähän nyt viikko sitten reilun sadan syklin jälkeen. Ajettu varsin säälimättä ja muutaman kerran vahingossa lipocutiin asti. Mitään pullistumis ongelmia ei ole tullut. Tuon ensimmäisen paketin yksi kenno menetti tehonsa siten että latautuu vielä hyvin mutta tehojen alla kyykkää 5min lennon jälkeen. Noilla paketeilla on lennot noin 10min kerralla niin että mukana leijuntaa ja taivasajoa. Siis käytännössä F3C ohjelman ajoa. Virtapiikkejä on keväällä mittailtu ja siinä 100A nurkilla satunnaisesti. MM-kisoissa Youngblood ja muut Jenkit lensivät Phonexin 80HV säätimillä joten lienee virrat samoissa kuin meidänkin kokemuksissa jos säätimen perusteella voidaan arvioida sitä.

Tähän mennessä akut ei ole ollut ongelma enkä usko jatkossakaan olevan. Laskeskelin että lentokustannukset ovat nitroon verrattuna noin kolmasosan pienemmät. Ensimmäinen kesä noiden kanssa kyllä vakuutti ettei enään polttomoottoria mulle tule.
Otsikko: Vs: Keken RJX X-90EP
Kirjoitti: Maikko - 25 Elokuu, 2009, 09:21:22
Anssi, onko teillä kentällä agregaatti kun latailette noita pakkoja? Vai miten hoitelette latauksen?

-
Otsikko: Vs: Keken RJX X-90EP
Kirjoitti: Jyri - 25 Elokuu, 2009, 09:28:51
Ei taida ainakaan auton akusta hoitua :), ellei sitten tyhjäkäynnillä
Otsikko: Vs: Keken RJX X-90EP
Kirjoitti: Anssi - 25 Elokuu, 2009, 10:38:24
Mulla on aggregaatti kentällä jos on takoitus lentää enemmän. Sillä sitten latailen käytännössä niin että akut menee suoraan laturiin. Ei siis mitään pitkällä juoksulla järkevää tapaa käyttää niitä. Lataus aika noin 50min-1h kun 5,3A latailen. Ei tosiaan auton akku kestäisi kuin yhden kerran turvallisesti ladata jos aikoo samalla autolla vielä kotiin lähteä  ;)
Otsikko: Vs: Keken RJX X-90EP
Kirjoitti: Jussi. - 12 Syyskuu, 2009, 18:37:39
Tänään olin nummelan kentällä kokeilemassa kahta uutta akkusetupia.
Rhino 4900mAh 25-35C 6S ja Vispilältä haalatut Hyperion G3 5000mAh 35C

Yksi veto molemmilla pareilla joten ihan lopulliseen tuomioon en vielä asetu mutta kyllä se hyperion tiettyä punchia tuo. Varsinkin alkuakussa on ihan sama mitä kulmia on käytössä niin kontronik pitää kierrokset vakiona. Rhinon tapauksessa oli tiettyä löysyyttä mutta löysyys pysyi yhtä löysänä koko akun ajan. Eli hyperion oli tyhjänä samanlainen kuin Rhino oli koko ajan.

Mutta,  Tässä härpättimessä on niin tolkuttomasti tehoa joka tapauksessa, että metukkaveli jäänee jälkeen Rhinoillakin.  Taidan siis ostaa niitä pinon lisää.. Kysehän on siitä maksaako 117€ vai 398€ per 12S

Tänäänkin pääsin kerran vetämään autorotaatiota kun irtosi deansi ilmassa. Täytyy ehkä juotella noi sarjakytkentäpiuhat suoraan noparinpiuhoihin niin on yksi liikkuva osa vähemmän.

Mietittäväksi jää miten helkutissa tätä voi pitää tuon melkein 10 minuuttia ilmassa mikä kestää kisaohjelmassa leijuineen. Nyt lensin jotain 6 minuuttia ja kennojänniteet oli 3.7 lopussa. Ehkä kierroksissa olisi tiputtamisen varaa vielä (en ole mitannut)

Toinen hauska juttu oli, että Eagletreen loggeri ei selkeästi tykkää 12s jännitteistä. Kun kytkee yhden 6s akun, kaikki on ok. Kun kytkee toisen, alkaa loggeri lämpenemään ja OSD näyttö pysyy pimeänä. Otin pois kun ei huvita pitää ampeeripullonkaulassa sähköllä kuumenevaa osaa.


EDIT: Nojuu... hyperioniin meni 3300mAh, joten olishan niillä just sen 10 minuuttia lentänyt hätätilassa.
EIDT2:  1 PC poweri poltettu 6s hyperionin latauksessa
Otsikko: Vs: Keken RJX X-90EP
Kirjoitti: Juho - 12 Syyskuu, 2009, 20:13:25


Mietittäväksi jää miten helkutissa tätä voi pitää tuon melkein 10 minuuttia ilmassa mikä kestää kisaohjelmassa leijuineen. Nyt lensin jotain 6 minuuttia ja kennojänniteet oli 3.7 lopussa. Ehkä kierroksissa olisi tiputtamisen varaa vielä (en ole mitannut)


EDIT: Nojuu... hyperioniin meni 3300mAh, joten olishan niillä just sen 10 minuuttia lentänyt hätätilassa.


Mikä välitys sulla on? Se nimittäin vaikuttaa melko paljon virrankulutukseen. Niin ja vielä se mosa, taitaa olla ekan kuvan perusteella 500kv-malli?

Vielä noista kennojännitteistä. Mulla näyttää 10min lennon jälkeen laturi koko pakalle (10s6000mah) jännitettä noin 36-37V, ja virtaa menee noin 4100mah. Tästä leijuntaa 6min ja loputa taivaalla, kaasukäyrä alhaalla 33% ja taivaalla vajaa 60. Ja kierrokset alhaalla vajaa 1600 ja taivaalla 1900 paikkeilla.

Otsikko: Vs: Keken RJX X-90EP
Kirjoitti: Jussi. - 12 Syyskuu, 2009, 20:28:48
Juu 500kv motti kyseessä. Välitys on 9:1.  12S setup

Lainaus
kaasukäyrä alhaalla 33% ja taivaalla vajaa 60. Ja kierrokset alhaalla vajaa 1600 ja taivaalla 1900 paikkeilla.
Oho.. mulla on leijussa 65% ja taivaalla 75%. idle kolmosessa 100% (jolla en kyllä uskaltanut juuri lentää, kokeilin vaan että hajoaako, ei hajonnut :P ) noparina siis 80 jive kontronikki, govi päällä luonnollisesti.

Tänään oli vakaa aikomus katsoa kiekat loggerilla, mutta jäi tekemättä. Pitää skytach tai vastaava ostaa.

Otsikko: Vs: Keken RJX X-90EP
Kirjoitti: Jyri - 12 Syyskuu, 2009, 22:38:10
Oletko huomenna menossa ulkoiluttamaan tuota lentävää laivaa?
Otsikko: Vs: Keken RJX X-90EP
Kirjoitti: Jussi. - 12 Syyskuu, 2009, 22:51:00
Jos on kelejä niin kyllä. Tänään alkoi sade kun kamat oli autossa.

Huomiseksi on luvattu
(http://www.google.fi/images/weather/chance_of_rain.gif)
Otsikko: Vs: Keken RJX X-90EP
Kirjoitti: Jyri - 12 Syyskuu, 2009, 23:01:21
Sormet ristissä että huomenna olsii kelejä, voisin vaikka singahtaa paikalle...
Otsikko: Vs: Keken RJX X-90EP
Kirjoitti: Jussi. - 13 Syyskuu, 2009, 20:10:36
Kohan avustuksella päästiin mittaamaan noita kierroksia, ja 1400 kierrosta löytyy kaasun asennolla 33%
Reilu 1900 kiekkaa tulee kun kaasua on 60% !!!

75 pinnaa on siis ollut yli 2000 kiekkaa! huhhuh. Ilmankos se tuntui niin poskettoman tehokkaalta. En halua edes ajatella mitä on ollut kiekat kun 100% kokeilin. Puolustukseksi täytyy todeta että kokeilin korkealla juuri sen takia että jos hajoaa niin ei lennä lapa päähän.

Nyt kun kierrokset ovat maltillisemmat niin tuo on kyllä tosi makea leijuttaa ja 1900 kiekkaa tuo lentoaikaa taivaalle.

5 minuuttia leijua + 5 minuuttia taivasta ei enää ole ongelma.  Jihuu!! 2010 Eurosportissa nähdään siis ainakin yksi uusi  naama :)


Otsikko: Vs: Keken RJX X-90EP
Kirjoitti: Ege - 13 Syyskuu, 2009, 20:31:50
Noniin niin sitä pitää hienoa saada uusia kilpailijoita tervetuloa vaan joukkoon.  8)
Otsikko: Vs: Keken RJX X-90EP
Kirjoitti: Vispilä - 23 Lokakuu, 2009, 16:56:59
Ootkos keke jo ottanu videoo RJX:stä? Ja onko mun Hyperionit vielä hyvässä iskussa?  :)


-op-
Otsikko: Vs: Keken RJX X-90EP
Kirjoitti: Jussi. - 23 Lokakuu, 2009, 19:59:17
Lainaus
Ootkos keke jo ottanu videoo RJX:stä? Ja onko mun Hyperionit vielä hyvässä iskussa? 
En edes valokuvaa ole saanut aikaiseksi. Videon kuvaamiseen ei ole vermeitä eikä oikeen halujakaan.  Osa foorumista saattaa toistaiseksi luulla että osaan lentää, pidetään se niin.

Hyperionit ovat toimineet hienosti, ei pahaa sanaa. Aika vähän on tässä lennelty, huomenna jotain näytösluontoista lentoa on edessä ennen tumuttamista.
Harmittaa huominen torppi jo etukäteen :)

Otsikko: Vs: Keken RJX X-90EP
Kirjoitti: Affen - 24 Lokakuu, 2009, 01:11:17
RJXä on pakko nähä kyllä livenä asap ja ahvena o nyt kännisä ;D.......
Otsikko: Vs: Keken RJX X-90EP
Kirjoitti: Jussi. - 24 Lokakuu, 2009, 01:38:05
RJXä on pakko nähä kyllä livenä asap ja ahvena o nyt kännisä ;D.......
liiiam selvinpöin vaolleo pöe pööit 5llmäim kämmos vailllei osaajuoda

Huomenta :)