Kopterit.net
Tekniikka => Polttomoottorit, turbiinit, äänenvaimentimet ja polttoaineet => Aiheen aloitti: 1m4s0_ - 01 Heinäkuu, 2009, 22:57:49
-
Morop,
Eli, rupesin tuossa ihmettelemään... kun kävin tankillisen leikkimässä tänään.
käytin koneen tyhjäksi ja päästelin paineet poois... ajoin kotiin tyhjensin loput menovedet tankista.
Huomasin siinä että putki pyörii kiinnikkeesään, ei mahda olla normaalia? öljyä mennyt tiivisteiden väliin ja saavat tuon pyörimään. joskus vaihdoin tuohon nuo "o-renkaat" joita tuossa on 2kpl... laitoin tavallisia jotain "sopivan" kokoisia siihen tilalle... silloin oli jees timmi eikä "valskannut"... olisiko tuo menovesi saanut nuo tiivisteet menemään kutistumaan että öljy pääse väliin?
Vaikuttaakohan tuo miten suorituskykyyn, tosin alkup tiivisteilläkin jotka tuossa oli niin putki pyöri.. tosin ei ihan näin liukkaasti.
Jos pitää vaihdella niin millaisia suositellaan?
Polttoaineena on tällähetkellä byroni 20% nitro sabesta tuli joskus ostettua
KTS viimeinen kommentti
-
No nyt ei ainakaan mun tyhmään päähän mene, miten ja mistä se putki voi päästä pyörimään...ethän vaan ole oleillut auringossa liian kauan?
-
siis tuo itse putki on läpi tuosta kappaleesta joka sitten kiinnitetään pakoaukkoon. Putki on tiivistetty siihen sitten O-renkailla.
kuva havainnoillastamassa..
Eli tuossa putki pyörii, on vain tiivisteiden varassa muutenkin kiinni. putken saa irti kun avaa ruuvin, ottaa tiivisteet ja vetää pois tuosta kiinnityskappaleesta.
Ja ei, en ole ollut liian kauan auringossa.
-
Vaihda uudet tiivisteet vaan suosiolla. Niin ja jos oot sattunut löytämään jostain rautakaupasta tms niitä tiivisteitä niin ne on iha paskoja. Ei kestä tarpeeksi lämpöä ja parin gallonan jälkeen jo kuluvat. Orggis Funtechin tiivisteet on kestänyt isommissa noi pienet kumit kauden-kaksi, nuo suuremmat sitten vähän pidempäänkin.
-
Vaihda uudet tiivisteet vaan suosiolla. Niin ja jos oot sattunut löytämään jostain rautakaupasta tms niitä tiivisteitä niin ne on iha paskoja. Ei kestä tarpeeksi lämpöä ja parin gallonan jälkeen jo kuluvat. Orggis Funtechin tiivisteet on kestänyt isommissa noi pienet kumit kauden-kaksi, nuo suuremmat sitten vähän pidempäänkin.
Osaatko heittää jotain liikettä joka nuita myis, saako suomesta?
-
No nyt ehkä mäkin ymmärrän kun näin kuvan...mulla kun on noita isoja (90) Funtech:ejä vaan, niissä on eri sydeemi.
Onkos se tosiaan vaan o-renkaiden varassa, ei oo mitään lukitusta tms. estämässä pyörimistä?
Orggis O-renkaita vois olla Sabessa, laakerikaupoista tms. saa myös, ainakin tilaamalla.
Pyydä Viton- O-renkaita. Viton on siis materiaali. Kestää kuumaa enempi.
-
Onkos se tosiaan vaan o-renkaiden varassa, ei oo mitään lukitusta tms. estämässä pyörimistä?
Jep, pitänee avata ja katsoa miten renkaat on muuttuneet.. ottaa sabeen yhteyttä ja selvitellä josko nuita jostain löytyis.
Edit:
Kävin isännän mopotallista penkomassa, löysin suht sopivat renkaat... laitoin paikoilleen niin hyvin istuu nyt, pitää parin lennon jälkeen katsoa kuinka se pyörii. Ei kyllä nuissa vanhoissakaan mitään merkkejä olisi kuumuuden tms aiheuttamasta viasta.
-
Joo, tässä tuli pieni rahatilanteen parannus niin voisi yssin korjata...
Tällaista olen jo ajatellun, jotain lisättävää/ tarkistettavaa?
Ongemanahan on tällähetkellä naarmiutunut mäntä+sylinteriputki.
Kaasuttimen ja moottorin rungon välinen "eriste" se punainen on kiristysruuvin kulmasta haljennut, niitä ei tuolla kaupassa ole varastossa...YS 50 ST Carburetor Insulator nimella tuolla.
http://www.probuild-uk.co.uk/products/store.php?catID=10 (http://www.probuild-uk.co.uk/products/store.php?catID=10)
Kaupanlinkki, kukaan käyttänyt koskaan?
Tällaista listaa olen jo katsellut koriin:
S7144 YS Check Valve (Heli) 4560105735086 In Stock £6.95 £6.95
YS 50 ST Head Gasket S1003 In Stock £1.78 £1.78
YS.50ST 'O' Ring Set S1047 In Stock £9.83 £9.83
YS.50ST Gasket Set S1046 In Stock £3.95 £3.95
YS.50ST Piston/Liner/Ring Set S1005S In Stock £44.71 £44.71
YS.50ST Wrist Pin Retainers S1009 In Stock £2.95 £2.95
Total: £70.17
Vihjeitä, lisättävää?
-
Kiertokanki kannattaa uusia samalla, ei tainnut olla tuossa listalla. Tai minun silmään ei tarttunut..
-
Joo ei ole, tuntuu hassulta että mitä siinä olisi mennyt kun ei kuitenkaan niin pahasti ole nirhaillut.. :S
-
Laakerin liukupinta ottaa vähän aina kipeetä kun lämmöt pomppaa.
-
Laakerin liukupinta ottaa vähän aina kipeetä kun lämmöt pomppaa.
Onko tämä todettavissa visuualisesti jos purkaa atomeihin tuon?
-
Siihen liukupinnalle tulee vähän sellaista sinertävää väriä kun kun päässy käymään kuumana ja voitelu on jäänyt niukanlaiseksi. Siis minä ainakin vaihtaisin kun on koneremppa meneillään, Sabessa mm. kanki maksaa 10€ niin ei hirveesti tee siihen lisäkustannusta.
-
aijaa, halvempi sitten se tilata sieltä kun tuolta... perästä, katsoa nyt
-
Regulaatorin kalvo kannattee vaihtaa melkeinpä joka kesäksi uusi... Ihan vain vaikka varmuuden vuoksi ja tulee samalla tsekattua ettei siell'ä oo mitään roskia yms...
-
Niin tämä?
http://www.probuild-uk.co.uk/products/product.php?prodID=1913&manID=&keyword=&catID=10&subCatID=292 (http://www.probuild-uk.co.uk/products/product.php?prodID=1913&manID=&keyword=&catID=10&subCatID=292)
Jos tuon sais toimimaan ku saa hankittua nuo osat... peräki vois asettua ku kone käy kunnolla.
-
Just just...
Tuli sitte huomattua että ei ole korttia millä maksaa tuolta tilausta... kukaan tiedä jotain halpaa mestaa saada noita yssi osia?
näyttää olevan monessa out of stock.. tai sitte vajavainen tarjonta.
-
Just just...
Tuli sitte huomattua että ei ole korttia millä maksaa tuolta tilausta...
Minkäslainen kortti löytyy? Itselläni oli Pisa Erektion, vaihdoin sen Visa debittiin, sillä voi maksaa kaikkialla missä vain on verified by Visa logo, testasin ensimmäistä kertaa viimeviikolla fast-ladille. Toimii kaiketi ihan niinkö Visan luottokortti, saldo vain ei mene miinukselle. :)
Vinkkinä vain..
-
Just just...
Tuli sitte huomattua että ei ole korttia millä maksaa tuolta tilausta...
Minkäslainen kortti löytyy? Itselläni oli Pisa Erektion, vaihdoin sen Visa debittiin, sillä voi maksaa kaikkialla missä vain on verified by Visa logo, testasin ensimmäistä kertaa viimeviikolla fast-ladille. Toimii kaiketi ihan niinkö Visan luottokortti, saldo vain ei mene miinukselle. :)
Vinkkinä vain..
Elektroidi on mullakin, tottunut paypalia käyttämään ja sinne tuo korttikin on sidottu... mutta tuolla on vaan luottokorttimaksu mahdollisuus..joku brittifirman varmistama maksu..
-
Ei hittolainen... googlella koittaa niin OUT OF STOCK joka paikassa liner & piston set... tai sitte pyydetään törkeitä hintoja.
-
No ne osat on kalliita, ei voi mitään. Ei parane hajotella ;D.
-op-
-
Nooh, nyt on sitte osat tilattu... heliproz toimittaa, eli odottelemaan... sabesta vielä kanki tilata :)
edit: Nyt on kankiki tilattu... eikun odottelemaan.
Joku heittää tähän että miten tämmönen härdelli pitää sisään ajella sem jälkeen kunhan saa tuon koottua(väärin ^^)?
-
Sikarikkaalla about puol galloonaa ensin normitilassa leijuttelua/ympyrän ajoa ja sitten voi silloin tällöin käyttää idlessä ja alkaa kiristellä neuloja.
-op-
-
Aaasia kunnossa, tänään tuli sabesta kanki.. menikö 24h toimituksessa :D
Loput lähti eilen ryömimään heliprozilta tännepäin, toivottavasti olisi jo ensi viikolla täällä... saa sisäänajettua ennen ku tulee lunta ja joulupukki :-X
-
Regulaatorin kalvo kannattee vaihtaa melkeinpä joka kesäksi uusi... Ihan vain vaikka varmuuden vuoksi ja tulee samalla tsekattua ettei siell'ä oo mitään roskia yms...
Nyt tulee kyllä tyhmienkysymysten kärki. Mikä on regulaattorin kalvo? ja missä se sijaitsee?
-
ys50st kaasuttimessa ainakin, sen "kuoren" alla mihin tulee fuililetku kiinni... 2 ruuvia irti ja siinä on.
-
Nyt tulee kyllä tyhmienkysymysten kärki. Mikä on regulaattorin kalvo? ja missä se sijaitsee?
Sijaitsee tuossa mustassa laatikossa kaasarin kyljessä, regulaattorihan on paineentasaaja, ja se kalvo toimii siellä eräänlaisena kytkimenä, joka säätelee fuiliventtiiliä.
(http://www.freestyle3d.com/pix/ys50h_b.jpg)
Alla olevassa kuvassa YS91SR:n regulaattori, kalvo on siis tuo läpinäkyvä lautanen.
(http://www.probuild-uk.co.uk/products/image.php?id=2110&max=250)
-
Noniin, nyttenhän se selvisi. Kiitoksia Vispilälle varsin valaisevasta infosta.
-
Ihan vinkkinä,
Probuild UK on ehkä paras paikka Euroopassa hankkia YS varaosia.
Kaikki hyllyssä. (suorat toimitukset Yamadalta)
Esim.
YS91SR piston/liner set 90Eur posteineen. toimitus aika oli viimeksi 4pv.
-Samppa
-
Sillähän sitä katselinkin, tilasinpa kuitenki heliprozilta kun sai käytettyä paypalia.. eikä tullut hirveänpaljo kalliimmaksi. Ei ollut luottokorttia jolla maksaa, ei ollut ukko kotona jolta voisi lainata ::)
Paljoko muuten ottavat postikuluja tuolta?
-
Mikäköhän 50st tuos vispilän laittamassa kuvassa on... ??? ::) Ei mulla ainakaan oo tuossa kampiakselilla tuota kiilauraa...
-
Ei minullakaan ^^
-
Mikäköhän 50st tuos vispilän laittamassa kuvassa on... ??? ::) Ei mulla ainakaan oo tuossa kampiakselilla tuota kiilauraa...
Mulla muistaakseni on tommonen 91:ssä. Nyt voi olla taas tyhmä kysymys, mutta mitä varten se on siinä?
-
Joissaki kopperoissa on joskus muinoin tullu puhaltimen hubi/kytkin limppu tuollasella kiila lukituksella mutterin lisäksi...
-
5 eur tais olla tuolle piston/liner setille postit.
Haribossa tais olla mahdollisuus laittaa kiila lukitteinen fanhub;)
-
Eli sain yssin osat... missä järjestyksessä olette kasanneet tuon...
Sylinteriputki taistellaan paikoilleen, kiertokanki mantään kiinni, kangen toinenpää akselintappiin?(miten ihmeessä?)
Tappi jotenkin irroitettavissa?
Vai ensin kanki, akseliin kiinni ja sen jälkeen äheltää sylinteriputki paikoilleen ja hajottaa männänrenkaat jne?
-
Ensin pistät kiertokangen lohkoon ja sitte se mäntä sieltä yläkautta, laitat kiinni kiertokankeen sen jälkeen pistät sen sylinteri holkin. Lämmitä ni menee helpommin ja kato että se pieni kolo tulee oikeelle kohalle.
-
Ensin kanki mäntineen lohkon sisään ja kanki kampiakselille, sitten sylinteriputki paikoilleen ilman että katkoo männärenkaan..
-
Niinpä teitenki, kuten aluksi sen suunnittelin... tuntuu kinkkiseltä saada se mänt sukeltamaan putkeen, no kylläpä se selviää...kohta.
-
Kyllä se mäntä soljahtaa sylinteriputkeen, laita vähän klotzia putken seinämiin. Rengas katkee sitten todella helposti, nimim: kokemusta on..
-
Noniin, saatiin kasaan... meni ok.. katsotaan miten se käyttäytyy ku koittaa käynnistää ^^
Uutuuden kankeutta vähän :p
-
Ei sais juuri kankeutta olla....vie Huhtamäen Timolle katottavaksi, ennen kun käynnistät.
-
no tääläki jossain oli et kevenee ku saa fuilia sisään "voitelua"?
Eikä tuo enään oo ku käsin pyöräytti pari kertaa niin kankea hyvin lupsahtelee ku laitto kokonaan kasaan, onhan se vähän jämympi ku aikaisemmin. Ei ollut mitään klotseja laittaa kokoamis vaiheessa.
-
No hyvinhän tuo kävi ja 2 tankkia sitä leijuttelin tuossa... tosi rikkaalla.
Tuo putki on vähän huono kun pääsee vuotamaan nuiden o-renkaiden välistä... pitänee survoa nekin tiiviiksi tuolla kuumasilikoonilla... putken sai mottiin hyvin tiiviisti kiinni aluprikka ja kummallekki puolelle silikoonia.
Kone pätkii ja perä vähän nykii sen takia, johtunee siitä kun käytetään niin rikkaalla ?
-
Ööö, miksi sulla on silikonia sen alutiivisteen molemmilla puolilla? En minä ole ainakaan käyttänyt missään vehkeessä mitään silikoneja ja hyvin on pitänyt. Onko putken laippa suora?