Kopterit.net
Tekniikka => Sähkömoottorit, noparit, akut, laturit ja becit => Aiheen aloitti: Kaapo - 09 Toukokuu, 2009, 20:16:27
-
Eli otsikon mukaisia akkuja olen hankkimassa.
Sopiikos nämä t-rex 450gf kopukkaan?
Linkki akkuihin.http://www.verticalhobby.com/kauppa/product_info.php?cPath=51_1&products_id=1354 (http://www.verticalhobby.com/kauppa/product_info.php?cPath=51_1&products_id=1354)
En siis vielä tilannut kun en ole varma sopiikos mutta arvon akku spesialistit kertokaas joku :D
-
Onhan tuossa Verticalin sivuilla mitat annettu. Minulla on neljä tuollaista 450 SEv2:ta varten. Ovat painavampia ja paksumpia kuin Align vakioakut ja DualSky 25C akut. 35C akut pitää sijoittaa lähimmäs nuppia ja Align akku taas huomattavasti lähemmäs nokkaa että kopterin saa tasapainoon. 35C pakoista yksi ei alunperin ollut tasapainossa mutta ensimmäisen latauksen jälkeen ovat pysyneet kaikki kennot 10 mV:n sisällä samassa jännitteessä.
Minun lentotaidoillani en huomaa eroa akkujen välillä, mutta saahan noita ladata 2C:llä ;)
-
Hmmm.. En nyt tarkoittanut kyllä mittoja vaan sitä että onko se liian tehokas vakio noparille ja saanko lisää lentoaikaa verratuna 20/25c akuun? :-[
-
Siis se noparihan ottaa just sen verran ku motti pyytä elikkä noparin pitäs kestää.
Mun käsittääkseni ei vaikuta mitenkään lento aikaan. ;)
-
Eihän akku voi olla liian tehokas,se kun ei anna virtaa pihalle enempää kun sieltä revitään.
Tuskin lentoaikaankaan suurta merkitystä isommalla C-arvolla.
Saattavat olla vain hieman pidempi-ikäisiä.
-
Siis se noparihan ottaa just sen verran ku motti pyytä elikkä noparin pitäs kestää.
Mun käsittääkseni ei vaikuta mitenkään lento aikaan. ;)
Tässä ollaan oikealla linjalla. Akku antaa virtaa sen mitä pyydetään, jos pystyy. Tässä tulee sitten tuo C luku vastaan eli isommalla purkuvirralla varustettu akku ei sitten kyykkää, kun sitä virtaa pyydetään. Minä olen saanut sen kuvan, että nuo Dualsky akut ovat sieltä paremmasta päästä akkuja. Itsekin sijoitin niihin vastarin akkuna. Teoriassa lentoaikaan ei vaikuta kuin akun kapasiteetti (ainakin olettaen, että se pystyy luovuttamaan jatkuvasti moottorin vaatiman virran).
Edit: Tuosta lentoajasta vielä... ehkä parempi akku pystyy pitämään jännitteen korkeammalla ja siten tietyn tehon tuottamiseksi joutuisi käyttämään vähemmän virtaa, joka pidentäisi lentoaikaa...?
-
Noniin nyt alkaa taas valjeta nää asiat taas olen viisaampi ;D ;D
Ny lähtee niitä sitten tilaukseen 5kpl :D
-
Edit: Tuosta lentoajasta vielä... ehkä parempi akku pystyy pitämään jännitteen korkeammalla ja siten tietyn tehon tuottamiseksi joutuisi käyttämään vähemmän virtaa, joka pidentäisi lentoaikaa...?
Näin minäkin ajattelisin, korkeampi C-arvo tarkoittanee pienempää sisäistä vastusta, jolloin teho menee lentämiseen eikä kaikkeen muuhun...