Kopterit.net

Kuvagalleria => Kuvia torppauksista ja vahingoista => Aiheen aloitti: MJPilot - 22 Syyskuu, 2007, 14:23:28

Otsikko: Lohja 22.9.07
Kirjoitti: MJPilot - 22 Syyskuu, 2007, 14:23:28
Noniin,
Taas on yksi ylösalas lento kokeilu tehty, otin joku 10m korkeutta ja eikun idleuppia kehiin.
Vedin kopterin oikean kyljen kautta ympäri ja tähän asti kaikki meni ihan ok, kait.
No siinä kopteri nyt oli väärinpäin pari sekunttia ja ajattelin että vetäsempä sen perä edellä oikein päin takas... kääännnnyyy rämps vittuuu, ei kääntynyt.
Kääntäminen kesti pienen ikuisuuden ja sain hukattua kaiken korkeuden johonkin.
Ideoita moiseen, miksi kääntyminen kesti niin helvetin kauan, ei se niin sekunnissa mennyt kyljen kauttakaan ympäri.
D/R 100% ja kopteri on kyllä vaaka lennossa ja muutenkin todella herkkä, mutta ei mene ympäri oikeen millään.
Saldoa:
Lavat
Lepatusakseli
Lavan pidikkeet
Flybar
Puomi
Puomin pidikkeet
Takaservo
Aileron servon rattaat
Pää akseli
Pääratas
Puomin pidike rungossa
Kuomuun tartee lisää epoxia
Vaakaevän pidike
Perän työntötanko
Antenni ja sen putki
edit: jaahas, näyttää olevan myöskin perä roottorin akseli vainaa...
Taitaa olla kopu maassa (taas) aika kauan, kun ei noita osia sorvata taas ihan hetkessä.... kele
Niin ja kuvia ei ole kun toi kamera (puhelin) söi ne jotenkin.
MJP

Otsikko: Vs: Lohja 22.9.07
Kirjoitti: Hermis - 22 Syyskuu, 2007, 18:46:08
Olikos miten paljon pitchiä kun kiskaisit ympäri? Nimittäin sillon kun pitch on suuri, ei cyclic suuntaan riitä lapakulmia enää nopeeta käännöstä varten. Cyclic on nopein välillä 0~ +-4 astetta.

Eli flipeissä suunnilleen: nopee potkaisu isoilla kulmilla, tikku keskemmälle, käännös ja leijuntakulmat.

Jos sulla on simulaattori niin koita käännös täydellä pitchillä ja 0-kulmilla. Tarvittavan korkeuden ero on huima....