Kopterit.net
Kuvagalleria => MyFleet => Aiheen aloitti: tuupola - 13 Huhtikuu, 2009, 21:29:11
-
Valmiiksi tuli viime viikolla. Tänään sain otettua kuvat. Eli Ameriikassa HDX 450 SE V4 myytävä kopu jossa Superframe ja Sonixin uusi nuppi ja perä. Englannissa Sportsmotolla myynnissä nimellä Sonix SX 450 SE. Saksassa nimellä Tomcat V2.
Tämä on siis allekirjoittaneen ensimmäinen oikea kopteri. Takana talvella Lamalla sisätiloissa törmäilyä. Ei aikaisempaa RC kokemusta. Sähköasiat utopiaa (olen koodari, sähkö on jotain joka pitää läppärin käynnissä). Eli paljon on ollut opittavaa.
Ensin oli tarkoitus lyhentää servojohdot. Päädyin pistämään pitkät johdot kolminkerroin 2-6mm nylonsukan sisään. Liittimet täytyy vain ensiksi purkaa jotta ne mahtuvat ohuen nylonsukan sisään. Lopputulos on kuitenkin siisti.
(http://farm4.static.flickr.com/3609/3439084210_df7bcdc66d.jpg)
(http://farm4.static.flickr.com/3650/3439089670_3150e78b15.jpg)
(http://farm4.static.flickr.com/3300/3438288579_e71602b35e.jpg)
Ja loput kuvat Flickerissa jos on kiinnostusta:
http://www.flickr.com/photos/tuupola/ (http://www.flickr.com/photos/tuupola/)
-
Toi on kyllä tosi järkevän näköinen tuo runko. Noinhan se pitää servot asetella.
Ja täytyy myös todeta että on todella siistiä johdotusta, kellosepän tarkkuudella :)
-
Hyvältä näyttää. Gyron voisi vielä siirtää suojaan alemmas.
-
Hyvältä näyttää. Gyron voisi vielä siirtää suojaan alemmas.
Kiitoksia. Tarkoitus on siirtää Gyro puomin alle sitten kun on saanut säädöt tehtyä. Tuossa päällä sitä on varsin helppo säätää. Täytyy tosin väsätä jonkinlainen teline Gyroa varten alapuolelle ensin.
-
http://wiki.kopterit.net/tiki-index.php?page=TRex450SEGyroModi (http://wiki.kopterit.net/tiki-index.php?page=TRex450SEGyroModi)
-
(http://farm4.static.flickr.com/3309/3668713892_b569642890.jpg)
(http://farm4.static.flickr.com/3409/3668716262_8d57194b80.jpg)
Uusi Sportsmoto kabiini. Ei viitsinyt enään lentää edellisessä torpissa haljenneella.
-
Oikein hyvän näköinen koppa ja noista johdotuksista täydet pisteet kanssa, oikein hienoa jälkeä, ilo silmälle!
-
(http://farm4.static.flickr.com/3567/3778524180_ea7a601ab5.jpg)
(http://farm3.static.flickr.com/2439/3777714781_7200fa9a23.jpg)
Ratkaisu Scorpionin lämpöongelmiin. Uusi nopari Hyperionin 35A Titan jossa 4A SBEC. Moottorin johdot olisi voinut olla hieman pidemmät. Nyt en saanut johdotettua niin siististi kuin noissa alussa olevissa kuvissa. Mukana tulleen vastarin virtakytkimen poistin. Katkaisin johdot, kolvasin ne yhteen ja kutistesukka päälle. Throttle johdon vierellä menevä toinen johto kuuluu akun varoitusledille. Ledi on ländärin vieressä kiinni.
-
Siistä jälkeä sulla noiden koptereiden kanssa, olisi hienoa joskus päästä livenä katsomaan...
-
(http://farm4.static.flickr.com/3567/3778524180_ea7a601ab5.jpg)
Ratkaisu Scorpionin lämpöongelmiin. Uusi nopari Hyperionin 35A Titan jossa 4A SBEC.
Nyt tulee offtopicia, mutta on niin samannäkösiä ;D Hintaa on vaan tolla alemmalla n. 1/4. Eipä nuo muutenkaan samalla viivalla ole, mutta komeasti ovat samannäköiseksi tehneet.
(http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/catalog/MY40ASBEC.jpg)
-
Hintaa on vaan tolla alemmalla n. 1/4. Eipä nuo muutenkaan samalla viivalla ole, mutta komeasti ovat samannäköiseksi tehneet.
Onko tuossa erillinen ohjelmointiliitin akkupiuhojen alapuolella? Jos on olisi mielenkiintoista testata voiko Mysterya ohjelmoida E-Meter II:n kanssa.