Kopterit.net

Tekniikka => Polttomoottorit, turbiinit, äänenvaimentimet ja polttoaineet => Aiheen aloitti: Timo Huhtamäki - 13 Maaliskuu, 2009, 13:16:15

Otsikko: YS 91 SR3C
Kirjoitti: Timo Huhtamäki - 13 Maaliskuu, 2009, 13:16:15
Tässäkö Yamadan vastaus F3C:n öljyn rajoittamiseen ??


http://www.probuild-uk.co.uk/products/product.php?prodID=2391&manID=&keyword=&catID=11&subCatID=340 (http://www.probuild-uk.co.uk/products/product.php?prodID=2391&manID=&keyword=&catID=11&subCatID=340)
Otsikko: Vs: YS 91 SR3C
Kirjoitti: Anssi - 13 Maaliskuu, 2009, 13:43:00
Sitä tällä haetaan kun uusissa säännöissä tullaan vahentämään öljyn määrää. Viime vuonna oli puhetta että suunnitteilla on isompi moottori jo kokoluokassa 120 joka tulisi sallituksi. Päätöksiä uusista säännöistä tulee varmaan kuun lopussa.
Otsikko: Vs: YS 91 SR3C
Kirjoitti: Vispilä - 13 Maaliskuu, 2009, 13:45:42
Mikäköhän syynä öljyn vähentämiseen?


-op-
Otsikko: Vs: YS 91 SR3C
Kirjoitti: ropellihattu - 13 Maaliskuu, 2009, 13:47:59
Ympäristö kaiketi. Mikä muukaan. Samaan aikaan joku kiina puskee sekunnissa ilmoille saman määrän saasteita mikä kopuista tulee 10 vuodessa pihalle maailmanlaajuisesti.
Otsikko: Vs: YS 91 SR3C
Kirjoitti: JariN - 13 Maaliskuu, 2009, 14:32:58
Mikäköhän syynä öljyn vähentämiseen?


-op-

Tuomarien viihtyvyys, ei välttämättä ole nautinto istua nitron/öljyn käryssä päiväkausia isoissa kisoissa.
Otsikko: Vs: YS 91 SR3C
Kirjoitti: Anssi - 13 Maaliskuu, 2009, 17:15:52
Isojen kisojen yhteydessä on puhuttu jo useampana vuotena savun aiheuttamasta haitasta etenkin näille tuomareille. He kun joutuvat pahimmillaan tuulen ollessa kohti, istumaan siinä käryssä 10h päivässä. Toinen seikka on lajin tai harrastuksen yleinen imago jota halutaan ylläpitää. Viherpiipertäjien silmissä ei kauhean hyvältä näytä se sininen pilvi mikä jää kentän päälle leijumaan tyynenä päivänä. Ja ne ruskeat läikät nurmessa... Niinku monta monessa.
Otsikko: Vs: YS 91 SR3C
Kirjoitti: Sami - 13 Maaliskuu, 2009, 17:32:51
Minkähänlaista keittoo tuolle YSsille pitäisi tarjoilla? Morganin sivuilla oli jotakin MV sekoituksia, missä nitroa 15% ja öljyä 18%. Byronilla Rotor Rage, jossa myös litkut pitäisi olla vähemmän savuttavia.
Samppa
Otsikko: Vs: YS 91 SR3C
Kirjoitti: Timo Huhtamäki - 25 Maaliskuu, 2009, 14:05:52
Sisäpiirin tieto kertoo että eräs Webra kuski ois kääntäny kelkkansa ja parinviikon sisällä rantautuisi kotimaahan yksi kpl YS91SR3C moottoria... Jahka se saapuu nii tiedetään mitä Mr. Yamada suosittelee polttoaineeksi, tällä hetkellä tiedetään vain että toimii varmasti 20-30 nitrolla, voi olla että pelaa vähemmälläkin.
Otsikko: Vs: YS 91 SR3C
Kirjoitti: MJPilot - 26 Maaliskuu, 2009, 17:30:57
Kaikki ne toimii ilman nitroa 100% varmasti, jos ylipäänsä pysyy käynnissä. Jos ei toimi niin itse en koskisi kolme metrisellä kepilläkään!
MJP
Otsikko: Vs: YS 91 SR3C
Kirjoitti: SJo1 - 26 Maaliskuu, 2009, 18:07:07
Näyttää olevan YS91SR padoissakin eroa

Sylinteri holkissa ja mosan rungossa mulla on reviisiot H ja J

J mallin kanavat ovat laajemmat koko pituudelta, kun H mallin vain yläpäästään 8mm

Vastaavasti J mallin sylinteriputken reijitys on erikokoinen tuon H mallin vastaaviin.

J mallin kannen työstö näyttäs olevan pari mikrometriä alempana, kun H mallin.

Kannet vaikuttaa samoilta, kuin myös kaasaritkin ulkoisesti.

Pitäis tehdä mikrometri mittaus palikoille.

Reviisio kirjain löytyy moottori pukista pohjan puolelta.
-Samppa