Kopterit.net

Yleiset => Yleinen keskustelu => Yleinen keskustelu polttiskoptereista => Aiheen aloitti: masu - 04 Helmikuu, 2009, 16:16:42

Otsikko: OS Bubbleless clunk & klonkkuletkun vaihto
Kirjoitti: masu - 04 Helmikuu, 2009, 16:16:42
Hommasin huvikseen vaikka käytän headeria tommosen OS Bubbleless clunkin, kun se on niin kivan näkönen härveli. Se on kikkare, jossa on todella, todella monta pientä reikää, joista se imee polttoaineen. Ilmeisesti ilman kuplia... :)

Tein kopteriin muutakin yleistä huoltoa ja samalla sitten rupesin vaihtamaan tuota uutta klunkkia. Vanhaa letkua pois ottaessa klunkki otti hieman tankin reiän reunaan ja tippui siitä voimasta tankin pohjalle. Oli sitten vähän päässy haperoitumaan, mutta vain noiden liitosten luota (kuten kuva näyttää). Oon lukenu juttuja, joissa jengi on aika paranoidia noiden kanssa ja tarkistaa letkun gallonan välein. Mä nyt oon päästäny tuolla ehkä sen 7 gallonaa ja tohon tilaan se on menny... ens kerralla varmaan tarkistan vähän nopeammin. Porukka sanoo, että pakokaasupaineistettu järjestelmä syö enemmän noita klunkkiletkuja, mutta johtuuko tosiaan siitä? Eikö noita joudu sitten reguloiduissa vaihtamaan?

Tosi ohutseinämäistä ja notkeeta on tuo klunkkiletku, ei taida tavallinen letku kelvata. Mitä olette käyttäny?

Edit: Olihan se ihan haperoa muualtakin... :P
Otsikko: Vs: OS Bubbleless clunk & klonkkuletkun vaihto
Kirjoitti: jippo - 04 Helmikuu, 2009, 18:19:07
Noin 15 gallonaa/puoli vuotta olen lennellyt Yssillä, eikä letkuissa ole toistaiseksi mitään vikaa. Jospa niistä kaasuista on jotain haittaa letkujen kestoon.
Otsikko: Vs: OS Bubbleless clunk & klonkkuletkun vaihto
Kirjoitti: masu - 04 Helmikuu, 2009, 20:34:24
Noin 15 gallonaa/puoli vuotta olen lennellyt Yssillä, eikä letkuissa ole toistaiseksi mitään vikaa. Jospa niistä kaasuista on jotain haittaa letkujen kestoon.
Jep, aika ilmeistä tuo sitten on. Noh, eipä tuo suuri ylimääräinen kustannus ole tuota letkun pätkää uusia sillon tällön. Pitää kuitenkin muistaa, ettei tule turhan äkkinäisiä rotaatioita.
Otsikko: Vs: OS Bubbleless clunk & klonkkuletkun vaihto
Kirjoitti: Vispilä - 05 Helmikuu, 2009, 10:41:15
Tuntuu kyllä nitro koneessa menevän nopeasti klunkkiletkut.. Suunnilleen 4 galloonan välein on joutunut vaihtamaan jos nyt oikein muistan.


-op-
Otsikko: Vs: OS Bubbleless clunk & klonkkuletkun vaihto
Kirjoitti: 4D - 05 Helmikuu, 2009, 13:16:41
Tuntuu kyllä nitro koneessa menevän nopeasti klunkkiletkut.. Suunnilleen 4 galloonan välein on joutunut vaihtamaan jos nyt oikein muistan.

-op-

OSsissa ja muissa pakarista paineen ottavissa koneissa niitä kuluu - YSsissä vähemmän ;)

- 4D
Otsikko: Vs: OS Bubbleless clunk & klonkkuletkun vaihto
Kirjoitti: masu - 07 Helmikuu, 2009, 12:31:25
Laitoin nyt tavallista fuililetkua, että pääsis kentällä käymään, mutta ei ole hyvä... alkuperäinen paketin mukana tullu letku oli ulkohalkaisija 4mm, sisähalkaisija 2,5mm eli seinämä vain 0,75mm. Letku oli tosi taipuisaa ja klunkki heilui kevyesti tankissa laidasta laitaan... nyt laittamani tavallinen letku on paljon jäykempää ja klunkki vaan jököttää ja heilahtelee laiskasti.
Otsikko: Vs: OS Bubbleless clunk & klonkkuletkun vaihto
Kirjoitti: Ville Erkkilä - 07 Helmikuu, 2009, 13:29:48
Ostin Hobbylinnasta poistotuotteena Hayesin polttoaineletkua. Ulkomailla ovat kehuneet kovasti ja hyvinhän tuo näyttää toimivan: taipuisaa muttei taitu herkästi.
Otsikko: Vs: OS Bubbleless clunk & klonkkuletkun vaihto
Kirjoitti: MJPilot - 26 Huhtikuu, 2009, 10:30:33
Jättäkää se nitro pois niin ei letkut haperru  :P
nimim: 30 litraa samalla lonkkuletkulla
Otsikko: Vs: OS Bubbleless clunk & klonkkuletkun vaihto
Kirjoitti: jukka - 26 Kesäkuu, 2009, 08:57:54
Hirobolta (Sabe) saa hyvää klunkkiletkua, ohutta mutta kestävää ja taipuisaa. Todella harvoin tulee näitä vaihdeltua, puhutaan kymmenistä gallonista kun ei käytetä pakopaineita.
Otsikko: Vs: OS Bubbleless clunk & klonkkuletkun vaihto
Kirjoitti: Juha Almqvist - 26 Kesäkuu, 2009, 09:53:38
Ostin Hobbylinnasta poistotuotteena Hayesin polttoaineletkua. Ulkomailla ovat kehuneet kovasti ja hyvinhän tuo näyttää toimivan: taipuisaa muttei taitu herkästi.

Mä suosittelen kans tota Hayesin letkua :)
Otsikko: Vs: OS Bubbleless clunk & klonkkuletkun vaihto
Kirjoitti: masu - 26 Kesäkuu, 2009, 11:08:16
Ostin Hobbylinnasta poistotuotteena Hayesin polttoaineletkua. Ulkomailla ovat kehuneet kovasti ja hyvinhän tuo näyttää toimivan: taipuisaa muttei taitu herkästi.

Mä suosittelen kans tota Hayesin letkua :)
Mäkin vihdoin tilasin jenkeistä jotain ja sain mukaan tuupattua paketin tuota kuuluisaa Hayesin letkua, joka juttujen mukaan värjää fuilin ja venyy ;). Kovasti sitä tuolla maailmalla kuitenkin kehutaan.
Otsikko: Vs: OS Bubbleless clunk & klonkkuletkun vaihto
Kirjoitti: koikkis69 - 26 Kesäkuu, 2009, 13:54:14
tana mitä hifistelyä. Mulla on klunkkiletkuna Etolasta hankittua letkua jossa sisähalkaisija on noin 3 mm ja ulkohalkaisija noin 5 mm. On helposti taipuvaa eikä ole tarvinnut vaihdella. Moottorina YS

-koikkis-
Otsikko: Vs: OS Bubbleless clunk & klonkkuletkun vaihto
Kirjoitti: Ege - 26 Kesäkuu, 2009, 16:51:57
tana mitä hifistelyä. Mulla on klunkkiletkuna Etolasta hankittua letkua jossa sisähalkaisija on noin 3 mm ja ulkohalkaisija noin 5 mm. On helposti taipuvaa eikä ole tarvinnut vaihdella. Moottorina YS

-koikkis-
Mulla taitaa olla nyt samaa letkua Freya Evosta  saa nopeesti vedettyä tankin pois ni on helppo tarkistaa sen letkun kunto 4Gallonaa ja sit ite tsekkaan tai sitte kun tulee torppi.