Kopterit.net
Kilpailutoiminta => F3C FAI => Aiheen aloitti: TeroS - 16 Heinäkuu, 2022, 13:40:18
-
RC-Kopterit ry järjestää F3C eli radio-ohjattavien helikoptereiden taitolennon Suomen mestaruus ja Suomen cup 2022 kilpailut.
Aika: PERUTTU
Kesto: jokaista luokkaa ajetaan 4 kierrosta
Paikka: Espoon RC-ilmailukenttä (https://rc.ilmailukentta.fi/)
Kilpailuluokat: F3C FAI, F3C Sport, F3C Popular
Säännöt: voimassa oleva FAI Sporting Code: https://www.fai.org/sites/default/files/sc4_vol_f3_helicopter_22_v2.0.pdf
Osallistumismaksu: Ilmainen
Ilmoittautuminen: Ensisijaisesti ennakkoon tähän ketjuun, myös yv tai s-posti kilpailun johtajalle.
Kilpailupäivänä ilmoittautuminen vain paikanpäällä kilpailunjohtajalle ennen klo 10.00.
Ilmoittautuessasi kilpailuun hyväksyt että nimesi julkaistaan lähtö- ja tuloslistalla ja lisäksi lähtö- ja tulostietoja voidaan luovuttaa esimerkiksi median käyttöön ja tilastointiin. Tietoja voidaan julkaista vapaasti, julkaisijoina ovat esimerkiksi kilpailun järjestäjä, Suomen Ilmailuliitto ja kansainvälinen Ilmailuliitto FAI sekä Suomen Olympiakomitea.
Ilmoittautuneilla on oikeus rajoittaa tietojensa käyttöä ja kilpailijaa pyydetään ilmoittamaan mahdollisista henkilötietoihinsa liittyvistä rajoituksista ilmoittautumisen yhteydessä. Tietojen rajoittaminen voi estää pääsyn kilpailuihin.
Kilpailun johtaja: Tero Salminen (tero.salminen@kopterit.net)
Ohjelmat ja osallistumis vaatimukset luokittain:
F3C Popular (SC)
- kansallinen ohjelma: täältä (https://www.kopterit.net/index.php?topic=33389.0)
- drone rekisterin rekisteröityminen ja koe pitää olla suoritettu, todistus tarkastetaan ennen kilpailua
infoa tuolta: https://www.droneinfo.fi/fi/
- harrastuksen ja kilpailuun osallistumisen kattava vakuutus, pyydettäessä todistettava
F3C Sport (SC)
- kansallinen ohjelma: täältä (https://www.kopterit.net/index.php?topic=33388.0)
- drone rekisterin rekisteröityminen ja koe pitää olla suoritettu, todistus tarkastetaan ennen kilpailua
infoa tuolta: https://www.droneinfo.fi/fi/
- harrastuksen ja kilpailuun osallisumisen kattava vakuutus, pyydettäessä todistettava
F3C FAI (SM)
- ohjelma FAI Sporting Code sivut 15-21 täältä (https://www.fai.org/sites/default/files/ciam/sc4_vol_f3_helicopter_21.pdf)
- ilmailuliiton voimassa oleva jäsenyys ja FAI-kilpailulisenssi: https://www.ilmailuliitto.fi/ilmailuliitto/jasenasiat/fai-kilpailulisenssi/
- kilpailulisenssin voimassaolo tarkastetaan ennen kilpailua, muistathamn ottaa korttisi tai vastaavan todisteen mukaan!
- drone rekisterin rekisteröityminen ja koe pitää olla suoritettu, todistus tarkastetaan ennen kilpailua
infoa tuolta: https://www.droneinfo.fi/fi/
- lajiryhmä käyttää sarjan tulosta Suomen maajoukkueen muodostamiseen seuraavan vuoden EM tai MM kilpailuihin
Tuomareita tarvitaan kisoihin ja siihen on saatavilla opastusta. Ilmoitelkaa minulle tulemisesta.
Ennakkoilmoittautuminen on toivottavaa kilpailujen järjestelyjen vuoksi (tuomari pistelaput yms.).
Ilmoittautumisjärjestys ei ole kilpailujärjestys, kilpailujärjestys arvotaan ennen kilpailua.
FAI
-
-
-
-
Eurosport
-
-
-
-
Popular
-
-
-
-
-
FAI
- Anselmo
-
-
-
Eurosport
-
-
-
-
Popular
-
-
-
-
-
Kisat peruttu tuomari- ja osallistujapuutteen vuoksi.
-
Harmi tuo kisojen peruuntuminen. Ajatus oli lähteä edes katsomaan, kun ei tällä kokemuksella saati osaamisella vielä ole ajanut edes puolikasta "poppiksen" sarjaa läpi...
Toisaalta tuota välimatkaakin on, viissataa kilsaa edestakainen, ja varautuminen toiseenkin päivään. Nämä polttoaineen hinnat, ja muun pesueen kanssa olemiset, on vähän enemmän kuin vähän rajoittavia tekijöitä...
Oli kyllä yksi ihan oikeakin syy, vakuutuksen oletettu olemattomuus. Pisti silmään semmoisen vaatimus, mutta mistään oikein en ole saanut selville sen vaatimuksia, eikä ainakaan toistaiseksi ole kotivakuutusyhtiö osannut sanoa mitään kysymykseen aiheesta. Minkälainen on riittävä vakuutus, riittääkö ihan perus kotivakuutuksen oikeusturvaosuus, harrastukseen vissiin riittää mutta "lappu rinnassa" -tilanne muuttaa osin tuota..?
Muutenkin mennyt maku vakuutuslaitoksiin, tarjotaan vaikkei korvata, kärppänä ollaan ottamassa rahaa vastaan mutta sen palautuminen on vähintään käräjäkeikka. Perustan väitteeni omaan 18 vuotta kestäneeseen kesken olevaan saagaan Pohjolan kanssa, yksinkertainen pieni kopaus vapaa-ajalla mikroautolla, ekat kaksi kuukautta korvattiin kaikki ja sitten ollaan oltu siitä eteenpäin sitä mieltä ettei vahingossa tullutkaan vammoja, ja tätä on jo muutama vuosi selvitetty käräjillä eikä vaan selvittelytkään etene kun haraavat vastaan... Sen ainoan kerran tähän elämään mennessä kun olisi jotain vaateita ollut, sitten vakuutusyhtiö tekee kaikkensa luistaakseen lupauksistaan...
-
Taitaa olla Suomen Ilmailuliiton (SIL) jäsenyys aikalailla pakollinen jos haluaa kilpailla. Sieltä tulee kilpailulisenssit ja vakuutukset samalla kertaa kaikki. Itse hommasin sieltä alkujaan jäsenyyden lähinnä vakuutuksen takia, vaikkakin nykyään eniten iloa on tuonut Ilmailulehti mistä on ollut mukava lukea ilmailuaiheisia artikkeleita.
Kotivakuutuksista en tiedä miten hyvin ne soveltuu harrastelijoille. Ainakin takavuosina näissä oli kirjavia käytäntöjä sen suhteen mitä ne loppujen lopuksi korvasivat, eteenkin jos varsinaisen lennätyksen aikana tuli vahinkoja.
-
Ajateltiin anselmon kanssa että vaikka kisat peruuntuikin niin voisi pitää vapaamman kisa mielisen lennätys päivän. Jos aihe kiinnostaa niin nyt olisi hyvä mahdollisuus tulla vaikka kokeilemaan poppista, mielellämme opetetaan alkeitakin.
Lähetetty minun SM-G991B laitteesta Tapatalkilla
-
Vakuutus pitää tosiaan olla. Muistaakseni suomen cupissa ei tarvinnut olla lisenssiä FAI ssa tarvittiin.
Lähetetty minun SM-G991B laitteesta Tapatalkilla