Kopterit.net
Helikopterit => Kopterivalmistajat => SAB => Aiheen aloitti: Maikko - 10 Maaliskuu, 2020, 22:04:25
-
Moi,
Krakenilla on tullut nyt aika paljon lentoja alle ja tuntuma alkaa olla hyvä. Vaihdoin peräservoksi BK 7007BK HV servoon, joka paranti toimintaa huomattavasti. Kovassa vauhdissa saan sen edelleen kuitenkin pettämään lennossa jos tuun täysillä kulmilla perä edellä silmukkaa. Kiekkoja nupissa on yleensä 1850rpm. Korkeammilla kiekoilla on 2050rpm.
- VBarissa Gainit ovat tolla kombinaatiolla todella matalalla kun 2050 nupissa. Käytännössä Gain on 35% ja silti vägää kovassa vauhdussa. Onko muilla näin? Kokeilen laskea arvoa vielä 30%, mutta tuntuu tosi matalta. Expert asetukset ovat defaulttina. Mitä muilla on?
- Ajattelin kokeilla vaihtaa pulleyn H1098-S Pulley Z 26 3HTD. Käyttääkö kukaan tätä? Kuinka korkealle uskaltaa huudattaa tämän kanssa? Ohjeessa sanotaan että "those who fly under 2000rpm". Onkohan jotain rajaa, jonka jälkeen ei saisi käyttää.
- Perän herkistelyssä on ollut haasteita. Erityisesti kun slideri on ihan rungossa kiitti niin pikkasen ahdistaa. Tuntuu tulevan linkkien ja lavanpitimien välisestä liitoksesta. Sain linkkejä avartamalla kohtuu hyväksi, kun. nitkuttelin linkeejä auki kiinni siellä nurkassa.
-
Ai, niin. Pallolinkin etäisyys on 15mm. Ohjeessa on kuvassa 18mm reiässä, joten voisin kokeilla ulompaa reikää.
Mutta jos on lyhyempi arm niin eikös silloin gainien pitäisi olla isommat kuin pitemmän armin kanssa.
-
Vägäyksen kannalta ei pallolinkkiä ainakaan ulospäin. Muistaakseni olen tehnyt Sabin servoarmiin yhden reijän enemmän sisään päin. Sain sillä lisää resoluutiota gyrolle, gaineja en nyt muista.
-
Servoarmin ylim. reikä olikin Urukayssa. Krakenissa pallo on sisimmässä kiinityskohdassa. Servona BK DS-7006HV ja gainit 60-50%, tosin Futaban gyrolla.
-
Moi,
Krakenilla on tullut nyt aika paljon lentoja alle ja tuntuma alkaa olla hyvä. Vaihdoin peräservoksi BK 7007BK HV servoon, joka paranti toimintaa huomattavasti. Kovassa vauhdissa saan sen edelleen kuitenkin pettämään lennossa jos tuun täysillä kulmilla perä edellä silmukkaa. Kiekkoja nupissa on yleensä 1850rpm. Korkeammilla kiekoilla on 2050rpm.
- VBarissa Gainit ovat tolla kombinaatiolla todella matalalla kun 2050 nupissa. Käytännössä Gain on 35% ja silti vägää kovassa vauhdussa. Onko muilla näin? Kokeilen laskea arvoa vielä 30%, mutta tuntuu tosi matalta. Expert asetukset ovat defaulttina. Mitä muilla on?
- Ajattelin kokeilla vaihtaa pulleyn H1098-S Pulley Z 26 3HTD. Käyttääkö kukaan tätä? Kuinka korkealle uskaltaa huudattaa tämän kanssa? Ohjeessa sanotaan että "those who fly under 2000rpm". Onkohan jotain rajaa, jonka jälkeen ei saisi käyttää.
- Perän herkistelyssä on ollut haasteita. Erityisesti kun slideri on ihan rungossa kiitti niin pikkasen ahdistaa. Tuntuu tulevan linkkien ja lavanpitimien välisestä liitoksesta. Sain linkkejä avartamalla kohtuu hyväksi, kun. nitkuttelin linkeejä auki kiinni siellä nurkassa.
Ei oo ollu mitään peräonglemia, tosin mul on eri servo ja vähän customoitu arm jossa pallon etäisyys n. 16 senttiä. (no eikä ku milliä tietty :D ) Yleensä ajelen about 2100 kiekoilla, välillä toki matalemmillakin, mut en oo saanu kyl koskaan perää pettämään.
Onks sulla muuten toi washer tuolla bell crankissä?
-
Kiitti kommenteista. Palstalla on nykyään niin hiljaista että kaikki höpöttely kelpaa. Kaksi asiaa varmaan hyvä erottaa.
Perä mielestäni toimii mielestäni ihan hyvin, mutta matalista nuppikierroksista johtuen ei tehoa löydy kovissa vedoissa. Tähän auttaa toi pulleyn vaihto tai sitten vaan nuppikierrosten nostaminen yli 2000rpm. Kokeilen varmaan eka kierrosten nostoa ja sitten pulleytä. Jotenkin korkeilla kierroksilla huudattaminen tuntuu vaan turhalta, sillä toi liikkuu jo nyt riittävän rivakasti omiin lentoihin. Haluaisin kuitenkin lentoaikaa sen 5 minuuttia, mitä olen nyt saanut telemetrian avulla hankittua.
Asia joka askarrarruttaa on se matala gain arvo. Onko matalasta arvosta mitään haittaa jos saan kuitenkin vägäyksen pois ja se pitää vai onko tässäkin kyse jostain resoluutiosta? Vai kannattaako mennä expert välilähdelle laskemaan arvoja ja sitä kautta saada se gain arvo isommaksi.
Muistaakseni on washer ja nyt viimeisimmän herkistelyn jälkeen toimii kohtuu herkästi.
-
Minkä kokoiset perälapaset siinä on? Löytyskö siihen pykälää pidempiä lapoja, jos vaikka sais pikkuisen enempi pitoa sillä? Toki tuo pulleyn vaihto voi ajaa saman asian.
-
Satavitoset siinä on. Gauissa pidin joskus 115 perässä, mutta menen nyt toistaiseksi noilla 105:lla.
edit: toisessa perälavassa on kyllä yksi kivenisken aiheuttama kolo, joka varmaan aiheuttaa pyörteilyä. Pitää kokeilla uusilla lavoilla myöskin.
-
Thunderit tulee 115 perälapuilla, mutta Krakenissa on vähän nopeampi välitys, joten 105 pitäs yleensä riittää. Toki ne 115 laput voi hyvinkin heittää kyytiin, jos sillä pito paranee, niin ainakin tietää että servo ja mekaaninen setup on muuten hyvät.
-
...ja vähän customoitu arm jossa pallon etäisyys n. 16 senttiä...
Melko hulppea vipu.
Sorry, oli pakko... :D
-
en oo vielä tavannu kopteria missä perä pitäis luotettavasti tikku laidassa alle 2000rpm joten kuullostaa ihan normaalilta.
kokeilin hensulla pikkujouluissa.
osat on nyt tilattu :D