Kopterit.net

Helikopterit => Kopterivalmistajat => E-Sky Sähkökopterit => Aiheen aloitti: Kilpikonna83 - 13 Joulukuu, 2008, 21:23:44

Otsikko: Ongelma belt cp:n kanssa
Kirjoitti: Kilpikonna83 - 13 Joulukuu, 2008, 21:23:44
hei kaikki kaiken karvaiset pilotit!

ongelma olis tämä ostin  belt cp kopterin toin tonttiin ja korjasin sen uusilla alumiini osilla!

mutta nyt on ongelma se että se pyörii ei lopeta vaikka ohjaimesta tekisi mitä tahansa...

missä vika? takaservo on säädetty oikein mutta...voin vaan nostaa kädet ylös....
Otsikko: Vs: Ongelma belt cp:n kanssa
Kirjoitti: sgtpepper - 13 Joulukuu, 2008, 21:37:14
Tarvittaessa voisit vähän tarkentaa. ;)
Siis mikä pyörii???
Tuli mielikuva että moottori, päälavat pyörivät, jos näin, laita kaasu-trimmiä pienemmälle tai ihan alas.
Otsikko: Vs: Ongelma belt cp:n kanssa
Kirjoitti: Vispilä - 13 Joulukuu, 2008, 22:06:55
Uskon että hän tarkoittaa sitä, että perä pyörii hallitsemattomasti kun nostaa koneen ilmaan. Siihen auttaa gyron korjaussuunnan kääntö (reversointi). Eli käännät rev kytkimen gyron päältä toiseen asentoon. Ennen lentoa tarkista vielä, että perän mekaniikka toimii kitkatta, hihna ei ole vahingossa mennyt kaksinkerroin kasatessa, ja että hihnan vetorattaat on kunnolla kiinni akseleissa. Jos mitään ei ole vialla eikä reversointi auta, voi olla että gyro taikka servo on hajalla. Liikkuuko servo kun liikutat perää pöydällä tai kun annat käskyjä radiolla?

Ja stg, kaasutrimmillä ei saa säätää kaasun toimintaa sähkökoptereissa, se kannattaa jättää keskelle. Säädin kalibroituu joka kerta uudestaan ja määrittää minimikaasun, joten lavat eivät voi lähteä pyörimään itsekseen tikun ollessa alhaalla.


-op-
Otsikko: Vs: Ongelma belt cp:n kanssa
Kirjoitti: -DaMulQ- - 13 Joulukuu, 2008, 22:27:39
Mulla aina ollu kaasun trimmi alhaalla, pitäisikö se laittaa keskelle?? (Eskyn vakkarimankka)
Otsikko: Vs: Ongelma belt cp:n kanssa
Kirjoitti: 1m4s0_ - 13 Joulukuu, 2008, 22:48:50
Ei, jos laitat niin saat lavoista näpeille ku liittaat akun kiinni.
Otsikko: Vs: Ongelma belt cp:n kanssa
Kirjoitti: -DaMulQ- - 13 Joulukuu, 2008, 23:03:04
Niin ajattelinkin
Otsikko: Vs: Ongelma belt cp:n kanssa
Kirjoitti: Kilpikonna83 - 14 Joulukuu, 2008, 10:04:32
Kun kopteri nousee ilmaan se pyörii vimmatusti...yritän gyron kautta jos onnistuisi...kiitos pojat nopeasta vastauksesta! 8)
Otsikko: Vs: Ongelma belt cp:n kanssa
Kirjoitti: Vispilä - 14 Joulukuu, 2008, 12:09:19
Ei, jos laitat niin saat lavoista näpeille ku liittaat akun kiinni.

Edelleenkään ei tule käymään näin, säädin kalibroituu akkua kytkettäessä eikä suostu antamaan virtaa moottorille ennenkuin kaasutikku käytetään täysin nollassa. Trimmi vaikuttaa kaasuun kuitenkin niin vähän, että vaikka se olisi käynnistettäessä täysin ylhäällä, säädin suostuu kalibroitumaan. Kuitenkaan ei lavat sormille lennä, kaasun nollakohta on vaan hieman erikohdassa kuin normaalisti.

Vai onko Beltissä vakiona jokin alkeellinen säädin ilman mitään turvatoimintoja?

-op-
Otsikko: Vs: Ongelma belt cp:n kanssa
Kirjoitti: Nube - 14 Joulukuu, 2008, 12:15:10
Ainakin honey bee king 2: sessa on alkeellinen, mutta se on toki harjallisella motilla alkunperin. Tuossa beltissä on eri säädin, joten kai siinä jotain parempaa on..

Kannattaa katsoa että perä on kasattu pyörimään oikein päin, itse nimittäin kasasin t-rex 450 niin että perä pyöri väärään suuntaan, oli lavatkin väärin päin  ;D

Kopteri pyöri ja pyöri enkä millään keksinyt vikaa, vasta pitkän ihmettelyn jälkeen välähti  :D
Otsikko: Vs: Ongelma belt cp:n kanssa
Kirjoitti: Kallio - 14 Joulukuu, 2008, 12:29:43
Ei, jos laitat niin saat lavoista näpeille ku liittaat akun kiinni.

Vai onko Beltissä vakiona jokin alkeellinen säädin ilman mitään turvatoimintoja?

-op-

Kyllä siinä on turvatoiminto, dx7:n asetuksia kun latoin kuntoon, oli jäänyt kaasun trimmi keskelle, ei lähtenyt pyörimään, hetken jo luulin että joku oli rikki  :)
Otsikko: Vs: Ongelma belt cp:n kanssa
Kirjoitti: 1m4s0_ - 14 Joulukuu, 2008, 13:09:59
Mutta nyt oli kyseessa vakio mankka, dx7 on keskellä neutraalitila.. joka eskyn mankassa uskoakseni on alhaalla.
Kai ne on malli mallista rueneet sitten sitä kehittelemään, cp2 tämä oli ainakin alkeellinen.
Niin, jos siihen on eskyn pojat jonkin moisen turva systeemin saanut niin hienoa... toivottavasti edes on softstartti että saa hitaasti näpeille  ;D
Otsikko: Vs: Ongelma belt cp:n kanssa
Kirjoitti: z0tis - 14 Joulukuu, 2008, 13:54:31
Mä en suosittelis kenellekkään kokeilemaan tätä toimenpidettä ennekun on tämän asian jostian varmistanu, sen verran se sormille sattuu ku tuolla kylmässä noi lavat näpeilleen saa, uskosin tosin että siinä on joku turvatoiminto mikä estää tuon "hot startin" eikö tuoksi sitä kutsuta? ite beltillä oon pitäny trimmit ja kaasun aina alhaalla, muistakseni ohjekirjassa käskettiin tehdä näin (?), tosin jo honey beessäkin oli turvatoiminto mikä esti lapojen lähtemistä pyörimään vaikka oli säätimestä kaasu täysillä ja löin virrat päälle, ihmettelin miksei kone piippaa enneku tajusin
Otsikko: Vs: Ongelma belt cp:n kanssa
Kirjoitti: Belt pilot - 15 Joulukuu, 2008, 08:39:23
Beltti kalibroituu aivan normaalisti jos kaasutrimmi on puolessa välissä.
Jos trimmi on täysillä ei vieläkään tule sormille sillä siinä on joku turvamekanismi .
Nämä siis orkkis radiolla !
Otsikko: Vs: Ongelma belt cp:n kanssa
Kirjoitti: 1m4s0_ - 15 Joulukuu, 2008, 10:15:45
Juup, mutta tuossa videota kattelin niin ei taida olla softstarttia nähnytkään tuo kun lavat melkee pysähdyksistä ja kaasua niin heti ampaisee.
taitaa tapahtua kaliproinninkin jälkeen jos lykkää kaasun päälle? :S