Kopterit.net
Tekniikka => Sähkömoottorit, noparit, akut, laturit ja becit => Aiheen aloitti: Emtec - 28 Marraskuu, 2008, 19:06:39
-
Akkutekniikka etenee taas hirmuvauhtia.
Toivottavasti saamme nauttia näistä piakkoin:
http://www.tekniikkatalous.fi/ict/article154744.ece (http://www.tekniikkatalous.fi/ict/article154744.ece)
http://www.tekniikkatalous.fi/tk/article32247.ece (http://www.tekniikkatalous.fi/tk/article32247.ece)
-
Niin tiedä sitten, mikähän mahtaa olla max purku virta.. että onko lennätys akuiksi vai vastarin/lähettimen akuiksi ^^
-
Noh, näitä saadaan sitten RC- käyttöön about viiden vuoden päästä. Siihen asti lipoilla :). Sähkö on tulevaisuutta.
-op-
-
Niin, tai jos kehittelevät jonkin hienon,halvan ja luontoystävällisen nitron korvikkeen ^^
-
Saahan noita akkuja jo!
Ostat 2000 dollarin maastofillarin niin saat akun mukana ;D
Eihän tää harrastaminen halpaa ole :P
-
tiedä sitten hintaa... 5x LiPo ;D
-
Ja hauskintahan tässä on se että eivät kerro yhtään edes, että mistä tuo koostuu. Pelkästään se jo epäilyttää... Ja vielä pöhkömpää että miksi ihmeessä sen nimi on super latautuva ion akku??? Eihän liponkaan nimi ole super latautuva polymeeri akku. Eli siis tuo nimike on houkuttamassa ostamaan joka taas vähän epäilyttää... Saati sitten hinta...
-
Oli ne jotain paljastanu tuosta rakenteesta: Uuden tyyppisen, patentoidun litium-titanaatti -akun anodin pinta on valmistettu nanokiteistä, mikä nostaa sen aktiivisen pinta-alan poikkeuksellisen suureksi.
Ei noista vielä tiedä mutta parhaassa tapauksessa saamme nauttia noista about 3-5v päästä.
-
Ja hauskintahan tässä on se että eivät kerro yhtään edes, että mistä tuo koostuu. Pelkästään se jo epäilyttää... Ja vielä pöhkömpää että miksi ihmeessä sen nimi on super latautuva ion akku??? Eihän liponkaan nimi ole super latautuva polymeeri akku. Eli siis tuo nimike on houkuttamassa ostamaan joka taas vähän epäilyttää... Saati sitten hinta...
Samakai se nimillä, eihän lipot edes ole "super latautuvia"...
-
No on ne nicd ja nimh nähden- lipon edeltäjiin.
-
Voiko nuita nyt kutsua edeltäjiksi, sopivat paremmin eri tarkoituksiin ^^
-
Eihän superlatautuvaa akkua ole vielä keksittykään.
Mutta kyllähän lipo on paljon edellä nimhejä ja nikameja.
Jos jossakin lukee superlatautuva akku niin kannattaa ajatella kuinka paljon tuon artikkelin kirjoittanut toimittaja
on yleensäkkin perillä akkuasioista.
Ja tuo käyttötarkoitushan 1m4sO on se virran varaaminen,eikö?
Siihen käyttötarkoitukseen nuo mielestäni soveltuu ihan kiitettävästi.
No joo kunhan kiusasin ;D
-
heeeeei!
Mutta toiset toimii paremmin paikoissa jossa toiset ei ::)
-
Ohhoh, onpa sähköpyörällä hintaa, hulluja nuo jenkit. Itse olen vajaan puoli vuotta ajellut perikiinalaisella 130 euron Halisidun-merkkisellä sähköpyörällä 5-6 kilometrin työmatkaa (täällä on mieletön määrä sähköpyöriä, luulisi olevan erinäisille uusille akkutekniikoille markkinaa, kunhan vain hinnat saadaan kohdalleen). Akku on painava, latautuu pistokkeesta yön yli ja kestää kolmisen tuntia ajoa. Kiinalaisen ohjeen (työkaveri englannisti) mukaan pitää pitää aina täysin ladattuna, tyhjänä ei saa säilyttää. Mikähän tekniikka se semmoinen on, liekö lyijyakku (ainakin painon puolesta) vai mikä? Jännältähän se tuntuisi, jos jollain 3-kennoisen LIPO:n kokoisella/painoisella akulla voisi pyörää ajella. :) Tai siis liekö se syy noissa Toshiban akuissa juuri iso koko ja pieni paino, eli hyvä pyörään, muttei kannettavaan. Menihän vähän OT:ksi...
-
Vielä enemmän OT, sinä siis tosiaan asut Kiinassa? :P. Onko pitkä matka sellaiselle kentälle missä mahtuu lentämään?
-op-
-
Ikävä kai sanoa, että kenttää riittää mielin määrin ainakin tällä alueella. Oman "taloyhtiön" alueella on useita nurmikenttiä ja yksi tyhjä golf-harjoittelupaikka (en ole nähnyt ketään "golfaamassa") pienine kukkuloineen ja hiekkaesteineen. Siksi näitä lentovehkeitä haalinkin. Lennokeille/isoille polttisautoillekin löytyisi vielä lähes tyhjiä pitkiä ja leveitä asfalttibaanoja (tiet mitoitetaan vähintään 4-kaistaisiksi risteykset samaan tapaan ja rakennetaan ennen talokompleksien rakentamista; tyhjää on, jos uuden kaupungin keskustan ja teknologiateollisuusalue en pitäisi valmistua joskus monen vuoden päästä). Mutta, tosin vasta kerrostalon ala-aulassa ja omassa olohuoneessa (en ole viitsinyt liiemmin huonekaluja hommata) harjoittelen leijuttelua. Kerrostalojen (reilut 20 kerrosta, kun kaikki epäonnenluvut otettu pois välistä) ruohoa kasvavat kattoterassit ja olohuoneen leveä ranskalainen parveke lähtöpaikkana myös houkuttelisivat, mutta ei näillä taidoilla. On täällä miinuspuoliakin. Kevään maanjäristys heilutteli korkeimpia taloja ja taifuuneja saattaa myös joskus tulla, vaikka ovatkin harvinaisempia. Voihan tuota mun IP-osoitettakin (60.186.226.160) traceroutella kokeilla, eli mistähän kautta ne kopterit.net:in kallisarvoiset ohjeet tänne tuhansien kilometrien päähän virtaavat, mutta sujuvasti toimii, kiitos siitä. Samaa ei voi sanoa kaikista suomalaisista verkkopankeista.