Kopterit.net
Helikopterit => Kopterivalmistajat => E-Sky Sähkökopterit => Aiheen aloitti: z0tis - 06 Marraskuu, 2008, 11:01:17
-
Terve elikkä tänään kokeilin ekaa kertaa tuota ostamaani belt cp:tä ja kun liikuttelin lapakulmia niin kopterista kuuluu ihme surinaa / sihinää niiden liikuttamisen jälkeenkin, onko tuo joku ihan normaali ominaisuus että kopteri pitää ääntä vaikka mihinkään vipuun ei koskettaisi?
Ääni muistuttaa sitä ääntä mikä lähtee servosta kun lapakulmia liikutetaan mutta tuntuu että servo jäisi jotenkin sihisemään vaikka mitään ei paineta
-
Hmm,
Lopettaako se sihinänsä kohta?
Tähän voi vaikuttaa lapojen asento, jos servot ei pääse liikkumaan siihen asentoon minne haluaisivat kun lavat painavat vastaan, onko vakio servot?
Omassa rexässä perä servo ruttuuttelee aina vähän kun tärähtelee pöydällä, kun gyro haluaa korjata sitä.(näin varmaan kaikissa?)
Tai kyseessä on ns bindaus, servojen liike-alue ylittää nupin suurimman mahdollisen mekaanisen liike-alueen, johon auttanee linkkien pituuden säätely.
Tällainen arvaus.
-
Sihinä alkaa ku kallistaa lapoja ja sitte välillä loppuu ja välillä jatkuu taas.
Servot ja kopteri muutenkin on täysin vakio peli, hmm elikkä siis linkkien pituutta pitäs säätää, onko tämä nyt siis sama asia ku lapakulman säätäminen? eiks niistä linkeistä muuteta lapakulmiakin?
-
Sirinä on normaalia. Johtuu siitä että painetta kohdistuu edelleen servoivipuun, jäykän linkistön, lapojen painon tai jonkun muun syyn takia. Huomaat sen kun käännät varovasti servo linkkiä sormilla, alkaa siristä kun moottori yrittää korjata asentoa.
-op-
-
Jepp, omakin Beltti sirisi kun sellaisen omistin, vähän aikaa se sirisi ja loppu hetken päästä.. Iha normijuttu.
-
Okei, elikkä ei siis syytä huoleen, nyt tähä samaa viel kysymys noista lapakulmien säädöstä, elikkä silmämääräsesti ne pitää kahtoo mutta mistä niitä oikee säädetää? onks ne noi lavan vieressä olevat "linkit" ? ja entäs tuo perän hihna, miten sen kireys tarkistetaan? ku se menee siellä putken sisällä nii sitä on vaikee vedellä ja kokeilla sen kireyttä
(manuaalin kuvat ja ohjeet ovat lievästi sanottuna epäselvät)
-
Ota peräservo irti niin saat hyvin tilaa hihnan kireyden tarkastukselle. Eli servon horni irti ja kaksi servon kiinnitys ruuvia irti ja sitten onkin helpompi tehdä tarkastuksia. Manuaalissa näytetty kuinka kireä hihna kannattaa olla.
Lapakulmia säädetään just niistä linkeistä joissa on kierteet päissä. Eli kierrät niitä linkin päätyjä.
Itsekään en ole varsinainen lapakulmasäätöspesialist i, johtuen suuresti lapakulmamittarin puutteesta. Pitäis tehdä siis investointi.
-
Wikissä on myös käsitelty tuota lapakulmien säätämistä.
Kurkkaapa täältä (http://wiki.kopterit.net/tiki-index.php?page=LapakulmatJaSaato)
-
Tänään tuli haettua beltti kotiin, servot myös pitivät jotain meteliä, mutta se johtui siitä että canopy oli jotenkin huonosti paikalla, johdot painoi johonkin linkkiin tms.
...ja kuva tietty kavereista ;D http://www.skeezu.net/~janik/Belt-CP_47G.JPG (http://www.skeezu.net/~janik/Belt-CP_47G.JPG)
-
Kallio hakeeko sulla tuo kopteri vahvasti vasemmalle ja taakke? mulla hakee, pitäs kuulemma säätää noita servojen linkkejä en vaa oo oikee saanu 100% selvyyttä mistä niitä säädetään
-
Nyt on kysyttävä!!! minkä ihmeen takia te laitatte ton 35.... antennin noin sykkyrään laittakaa se suoraks noissa rimpuloissa vaikka mehupillillä ni ei ole kantavuus ongelmia. Siis se antenni pitää olla mahdollisimman suora. Ei taida mehupilli riittää...
-
Kallio hakeeko sulla tuo kopteri vahvasti vasemmalle ja taakke? mulla hakee, pitäs kuulemma säätää noita servojen linkkejä en vaa oo oikee saanu 100% selvyyttä mistä niitä säädetään
No mitä nyt hiukan sisällä pyörittelin niin ei se kauheesti mihinkään hae, tosin viime testillä oli hienot diy apujalakset, painaa niin paljon ettei varmasti hae mihinkään :D
-
Nyt on kysyttävä!!! minkä ihmeen takia te laitatte ton 35.... antennin noin sykkyrään laittakaa se suoraks noissa rimpuloissa vaikka mehupillillä ni ei ole kantavuus ongelmia. Siis se antenni pitää olla mahdollisimman suora. Ei taida mehupilli riittää...
Olisko se hyvä jos se vaikka olis ihan tuolla takana? täytyy varmaan jatkaa tuota jollain, kiinnityskin tarvii varmaan olla hyvä, ettei heti lähde jonkun pyörivän osan mukaan :)
-
Jep juuri noin Vispilä on kirjoittanut jossain säikeessä tosta vai oliko Hermis?
-
Jep juuri noin Vispilä on kirjoittanut jossain säikeessä tosta vai oliko Hermis?
Tarvii sitten jatkaa tuota, senhän vois vaikka kiinnittää siihen tail bladeen(?) ?
-
Enkä nyt tarkota sitä että heti pitäs ostaa 90 kopteri. Vaan yleensä noihin sähkö asennuksiin kannattaa kiinnittää huomiota. Eli mahdollisimman kauaks noparista / moottorista ja itse laitan antennin johdon aina jos mahdollista akun toiselta puolelta tai muuten eristän. Ei kyllä ole yhtään sähkö kopteria ollu paitsi picooZ. ;D
-
Enkä nyt tarkota sitä että heti pitäs ostaa 90 kopteri. Vaan yleensä noihin sähkö asennuksiin kannattaa kiinnittää huomiota. Eli mahdollisimman kauaks noparista / moottorista ja itse laitan antennin johdon aina jos mahdollista akun toiselta puolelta tai muuten eristän.
OK.
Sanokaas muuten miten ihmeessä se akku pitäisi sillä velcrolla kiinnittää? siten siis että se pysyy siinä myös!
-
Riippuu millanen kopteri, mutta mulla on semmonen tarrapanta radiolevyn yli ja vielä vahvistamassa paksu kuminauha. Kato tota Hirobo nitro osiota, siellä on kuva mun vanhasta Freya evosta ja sen radio asennuksesta. Tosin olis vielä pitäny sukittaa noi servo piuhat, mut ei ole nykyäkäänkään sukitettu ku torppaan ton ennen pitkää. Mutta kannattaa jos on aikaa ja sukkaa.
-
Minulla on rexässä 2 tarranauhaa akun yli, niinkuin lahjapaketin nauruta :D sivulta sivulle, päästä päähän :D
-
Joo no eiköhän se riitä tai riippuu jos ajat rankempaa 3D ku Vispilä. ??? ::)
-
jos nyt Beltti on kyseessä niin se Velcro tulee sen akun ympärille pituussuunnassa.. siin kopterin akkukoloses on tolle velcrolle iha reikä josta se sujautetaa, ja siitä sitte akun ympäri.
-
Jep juuri noin Vispilä on kirjoittanut jossain säikeessä tosta vai oliko Hermis?
Tarvii sitten jatkaa tuota, senhän vois vaikka kiinnittää siihen tail bladeen(?) ?
Parempi laittaa peräevään, perälapa voi olla hieman epävakaa kiinnityspaikka ;D ;D. Vitsi vitsi..
Sanokaas muuten miten ihmeessä se akku pitäisi sillä velcrolla kiinnittää? siten siis että se pysyy siinä myös!
Akku pysyy kiinni vaikka sinitarralla leijutellessa, mutta mitä tukevammin sitä parempi. Itellä tällä hetkellä vaan tarrateipillä ja yhdellä kulahtaneella velcro nauhalla, ei oo ainakaan vielä lentänyt koneesta ulos ;).
-op-
-
Ja sitten siihen akunkiinnikkeeseen liimaat vielä kuminauhat, ittellä sitten vielä kahella tarranauhalla ja kyllä pysyy!!
-
Kuminauhaa parempi on mielestäni tarrateippi (velcroteippi) akun pohjassa ja akkulevyssä. Se pitää akun kiinni vaikka velcronauhat irtoaisikin.
-op-
-
Ja kuminauha joustaa, ja jos vetää tuhannelle kierokselle niin hirveä ähellys saada se akku sinne väliin.
-
Ja kuminauha joustaa, ja jos vetää tuhannelle kierokselle niin hirveä ähellys saada se akku sinne väliin.
STG tarkoitti, että paksu kuminauha liimattaisiin akkutelineen pintaan lisäämään kitkaa ja estämään akun luistoa (mikä kyllä sekin on ihan yhtä toimiva tapa).
-op-
-
Aaa, ymmärsin väärin... tänään ei oikein oo mun päivä, osannu muutaki tänään.. melkee kopterin tuhannen päreiksi...
Mutta kyllä, tuo kuminauha toimisi kätevästi.
-
Ensmäset leijutukset beltillä takana, kopterikin pysyi ehjänä ;D
-
Myös ensimmäiset leijut takana, vaan yhet eskyn puulavat halkesivat :D
-
pölötellään nyt vielä ajan kuluksi :D tuo on ihan tavallista noilla vakio eskyn digiservoilla, en ymmärrä miksi mutta ne kyllä tykkää ääntää aika monessa tilanteessa, riittää että päälapa on kopterin sivulle ojossa niin että lavan ja lavanpitimen väliin tulee 90 asteen kulma. Ne kannattaa vaihtaa parempiin, vaikka noihin alignin rc-9xp servoihin :)
-
Kyllä ne kaikki servot ruttuuttaa kun niihin kohdistuu voimia, omassa rexässäkin lapojen väärin ollessa ruttuuttaa...
Jos vaihtaa niin sama laittaa kunnon servot vaikka nuita hitecin palikoita.
-
Montako piippausta beltin kuuluisi pitää?
-
Kolme. Kyllä on Kalliolla alkanut hyvin kun minä olen jo puolivuotta yrittänyt päästä beltin kanssa sinuiksi,mutta aina se vikuroi !
Pitäisköhän kohta laittaa myyntiin !!
-
Kolme. Kyllä on Kalliolla alkanut hyvin kun minä olen jo puolivuotta yrittänyt päästä beltin kanssa sinuiksi,mutta aina se vikuroi !
Pitäisköhän kohta laittaa myyntiin !!
Ok, damulqun beltti päästää 6 lyhyttä piippausta ja oma 3 :o
-
Kolme. Kyllä on Kalliolla alkanut hyvin kun minä olen jo puolivuotta yrittänyt päästä beltin kanssa sinuiksi,mutta aina se vikuroi !
Pitäisköhän kohta laittaa myyntiin !!
Ok, damulqun beltti päästää 6 lyhyttä piippausta ja oma 3 :o
Tuolta löytyy noparin piippaskoodit ja manuaali:
http://www.kopterit.net/index.php?topic=1750.0 (http://www.kopterit.net/index.php?topic=1750.0)
"Jos nopari piippaa virittyessään kolme kertaa on asia järjestyksessä, tuplapiippaukset tarkoittavat että jarru on päällä."
Älä Belt pilot vielä luovuta... (joku trex omistaja tietysti sanoo luovuta vaan ja osta trex tai minititan). Mutta minä sanon, että ainakin Carbon editionin saa lentämään ihan hyvin kohtuullisella hinnalla. Sulla on ilmeisesti normibeltti ja muovinuppi. Jos sen alumiinisen nupin saat jostain _halvalla_ niin hyvä (leluja.netissä liian kallis).
Nähdäkseni mikään todellinen kopteri ei lennä kovin hyvin muovinupilla. Ihan ekana sika halpana muutoksena voisit kokeilla hankkia hobbycity.com:sta HXT900 servoja:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=662&Product_Name=HXT900_9g_/_1.6kg_/_.12sec_Micro_Servo (http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=662&Product_Name=HXT900_9g_/_1.6kg_/_.12sec_Micro_Servo)
vaikka 4 kpl sekä esim turnigyn uBEC:n, ettei nopari pala nopsempien ja vahvempien servojen kanssa. Hinta yht n. 15e. Voi auttaa nupin toimintaa jo melkoisesti, nuo halvat servot oikeasti toimivat. Perään sitten vähän nopeampi servo, aluksi voi jopa tuo HXT900 kelvata. Sekä servoilla että ainakin uBEC:llä on käyttöä, jos ostat paremman 450 kopun joskus. Itsellä perässä tämä, jolla hintaa jo muutama euro, mutta on hintansa väärtti ja toimii hyvin myös trexissa (anna tälle servolle MAX 5V, tarkista uBEC jännite ennen kuin annat, 5,2V saattaa esim olla liikaa):
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5196&Product_Name=HG_201_Carbonite_Gear_BB_-_8.9g_/_.09s_/_.6kg (http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5196&Product_Name=HG_201_Carbonite_Gear_BB_-_8.9g_/_.09s_/_.6kg)
Gyron päivitystä varmaan ovat kaikki jo ehdottaneet, oletko vaihtanut? Minulla on Robben 3D gyro, joka toimii ihan OK, mutta jos olisi ylimääräistä rahaa laittaa niin varmaan vaihtaisin:
http://www.kopterit.net/index.php?topic=727.0 (http://www.kopterit.net/index.php?topic=727.0) <-- tähän eli GY401:een
Sitten vielä jos sen alumiininupin saat (tai miksei muoviseenkin) vaihda trex V1 nupin lepatuskumit, Beltin alkuperäiset ovat TODELLA LÖYSÄT. Tuo alumiininupin kannattavuus on sitten ehkä huonoin kun et saa hyödynnettyä sitä muussa kopussa. Muut osat ovat myöhemminkin käyttökelpoisia.
Jostain syystä myös vakioradion vaihto Futaba 7C FAAST:iin tuntui auttavan oman kopterin lentoa huomattavasti :) Kunnon radiokin on myöhemminkin must, tiedä sitten olisiko DX7 parempi graafisine lapakulmakäyrineen.
Ja mulla siis Belt CP carbon lentää ihan nätisti&tarkasti ja ei muljahtele tms epämukavaa. Hyvin paljon on loppujen lopuksi säädöistä kiinni. Parempi kopteri lentää huonommillakin säädöillä hyvin, beltti tarvii hieman virittelyä.
-
Hmm, ei oikein auennut sen jarrun tarkoitus ??? mites sen sitten saa pois?
e: eiku se olikin joku akkuun liittyvä juttu.
-
"Jos nopari piippaa virittyessään kolme kertaa on asia järjestyksessä, tuplapiippaukset tarkoittavat että jarru on päällä."
Mitäs se jarru tekee ja miten sen saa pois? Luin toin manuaalin mut enhän mie siitä mitään tajunnu :D
-
vai jos kaasu on päällä? ^^
-
Mä ostin noi HTX:n servot tuohon HBK2:een, mutta eihän ne pirut siihen mahtuneet. Jatkoivat matkaa pojan Slowstickiin. Mitkä servot "paremmat" kävis bolt-on periaatteella tuohon kingiin.
Sori huutelu väärässä osiossa, mutta nuo htx:n servot on jo koettu.
-
Hitec HS-55 taitaa ainakin mennä kooltaan heittämällä, mutta siitä että miten paljon paremmat ne on niin siitä en ole varma. On ne paremmat kuin E-skyn vakioservot..
-
Mä ostin noi HTX:n servot tuohon HBK2:een, mutta eihän ne pirut siihen mahtuneet. Jatkoivat matkaa pojan Slowstickiin. Mitkä servot "paremmat" kävis bolt-on periaatteella tuohon kingiin.
Sori huutelu väärässä osiossa, mutta nuo htx:n servot on jo koettu.
Kyl ne siihen menee kun vähän viilaa :) ks.:
https://heliguy.com/Forum/hxt900-t29417.html (https://heliguy.com/Forum/hxt900-t29417.html)
Ja ks.
Pari kommenttia hobbycityn sivuilta:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=662 (http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=662)
"Extremelly Good servo's
Zaw Oo
Woah!!
Well.. took little bit to get here but they guys rock! I replaced HS55's with these and night and day different on my Honey Bee King 2 HBK2!!
Very fast, strong and holds their position well. Depending on motor you use, front servo might interfere with it on negtive pitch."
SEKÄ:
"I purchased these servos to fit in replacement into my heli HoneyBee King 2. The size is a little bit taller than the originals ones. You have to cut 0.5 mm on the fixation arm, and only on one side, the farthest to the rotation axis. You can use the delivered screws, the length is good, but the head is too large. Just shape it ! They work very well, the neutral point is quite good, and they've got the same (excellent)speed, wich is very important when you fitted them on a CCPM heli. For me, satifaction guarantee at the best price !"
-
Mitäs se jarru tekee
Kyseisestä noparista ei ole kokemusta, mutta jarrulla ei tee mitään helikopterissa. Tai oikeammin, se on pirun huono idea.
Jarru tekee esim RC-Autossa sen minkä lupaa, eli virralla pysäyttää moottorin ja sitäkautta renkaat. Kaikki jarruun liittyvät pitää ohjelmoida pois pois kopterissa.
Pahimmillaan vissiin rikkoo rattaat kun yrittää pysäyttää lavat, joilla on paljon enemmän pidosta riippumatonta inertiaa kuin autolla.
-
"Jos nopari piippaa virittyessään kolme kertaa on asia järjestyksessä, tuplapiippaukset tarkoittavat että jarru on päällä."
Mitäs se jarru tekee ja miten sen saa pois? Luin toin manuaalin mut enhän mie siitä mitään tajunnu :D
Jaksakaa nyt edes vähän googletaa:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=710982 (http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=710982)
"We want brake off....
so if you plug in the heli with THR stick at the botom and you get 3 single beeps your good to go...the brake is off and your ready to fly....
if you get 3 double beeps that means the brake is on....so unplug heli move the THR stick at the top and plug back in the heli...and it should change to 3 single beeps....
-hailo"
Throttle ja throttlen trimmi siis täydelle kaasulle ennen kuin kytket nopariin virrat. Sitten piippausten pitäisi vaihtua. Kannattanee varmuuden vuoksi ottaa moottori tai lavat irti ettei käy vahinkoja.
-
eli kyseessä on kaasu systeemi kuten veikkailin? ^^
Ja tuohon kingii menee vissii tower pron 9g servot heittämällä? tiedä sitten onko paremmat ku eskyn vakiot.
-
eli kyseessä on kaasu systeemi kuten veikkailin? ^^
Ja tuohon kingii menee vissii tower pron 9g servot heittämällä? tiedä sitten onko paremmat ku eskyn vakiot.
Noi tower pro sg90 on käytännössä lähes sama servo kuin hxt900, hxt900 lienee hieman parempi ja siinä taitaa olla vahvemmat rattaat. Sg90 menee myös kingii ja on paremmat kuin vakiot.
-
Mä ostin noi HTX:n servot tuohon HBK2:een, mutta eihän ne pirut siihen mahtuneet. Jatkoivat matkaa pojan Slowstickiin. Mitkä servot "paremmat" kävis bolt-on periaatteella tuohon kingiin.
Sori huutelu väärässä osiossa, mutta nuo htx:n servot on jo koettu.
Tänään viimeksi kasasin HBK2:n noilla HXT900 servoilla ja lennättelinkin sitä jo, hyvin lentää ja heittämällä mahtui ;)
-
Noniin, apujalakset heitetty helevettiin ;D muutamat onnistuneet laskeutumiset jo takana ;)
-
Voi tätä hyvää tuuria, meni eilen main gearista hieman hampaita ja nyt olis ilma mitä parhain lentelyyn :(
Eikös se ylempi ratas ole se main gear -> http://www.heliguy.com/i/image1_2255.jpg (http://www.heliguy.com/i/image1_2255.jpg) ?
-
Ainakin rexässä ylempi on maingear, jos se koskee moottorin pinioniin niin sitten on main gear :P
-
Kolme. Kyllä on Kalliolla alkanut hyvin kun minä olen jo puolivuotta yrittänyt päästä beltin kanssa sinuiksi,mutta aina se vikuroi !
Pitäisköhän kohta laittaa myyntiin !!
Ok, damulqun beltti päästää 6 lyhyttä piippausta ja oma 3 :o
Tuolta löytyy noparin piippaskoodit ja manuaali:
http://www.kopterit.net/index.php?topic=1750.0 (http://www.kopterit.net/index.php?topic=1750.0)
"Jos nopari piippaa virittyessään kolme kertaa on asia järjestyksessä, tuplapiippaukset tarkoittavat että jarru on päällä."
Älä Belt pilot vielä luovuta... (joku trex omistaja tietysti sanoo luovuta vaan ja osta trex tai minititan). Mutta minä sanon, että ainakin Carbon editionin saa lentämään ihan hyvin kohtuullisella hinnalla. Sulla on ilmeisesti normibeltti ja muovinuppi. Jos sen alumiinisen nupin saat jostain _halvalla_ niin hyvä (leluja.netissä liian kallis).
Nähdäkseni mikään todellinen kopteri ei lennä kovin hyvin muovinupilla. Ihan ekana sika halpana muutoksena voisit kokeilla hankkia hobbycity.com:sta HXT900 servoja:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=662&Product_Name=HXT900_9g_/_1.6kg_/_.12sec_Micro_Servo (http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=662&Product_Name=HXT900_9g_/_1.6kg_/_.12sec_Micro_Servo)
vaikka 4 kpl sekä esim turnigyn uBEC:n, ettei nopari pala nopsempien ja vahvempien servojen kanssa. Hinta yht n. 15e. Voi auttaa nupin toimintaa jo melkoisesti, nuo halvat servot oikeasti toimivat. Perään sitten vähän nopeampi servo, aluksi voi jopa tuo HXT900 kelvata. Sekä servoilla että ainakin uBEC:llä on käyttöä, jos ostat paremman 450 kopun joskus. Itsellä perässä tämä, jolla hintaa jo muutama euro, mutta on hintansa väärtti ja toimii hyvin myös trexissa (anna tälle servolle MAX 5V, tarkista uBEC jännite ennen kuin annat, 5,2V saattaa esim olla liikaa):
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5196&Product_Name=HG_201_Carbonite_Gear_BB_-_8.9g_/_.09s_/_.6kg (http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5196&Product_Name=HG_201_Carbonite_Gear_BB_-_8.9g_/_.09s_/_.6kg)
Gyron päivitystä varmaan ovat kaikki jo ehdottaneet, oletko vaihtanut? Minulla on Robben 3D gyro, joka toimii ihan OK, mutta jos olisi ylimääräistä rahaa laittaa niin varmaan vaihtaisin:
http://www.kopterit.net/index.php?topic=727.0 (http://www.kopterit.net/index.php?topic=727.0) <-- tähän eli GY401:een
Sitten vielä jos sen alumiininupin saat (tai miksei muoviseenkin) vaihda trex V1 nupin lepatuskumit, Beltin alkuperäiset ovat TODELLA LÖYSÄT. Tuo alumiininupin kannattavuus on sitten ehkä huonoin kun et saa hyödynnettyä sitä muussa kopussa. Muut osat ovat myöhemminkin käyttökelpoisia.
Jostain syystä myös vakioradion vaihto Futaba 7C FAAST:iin tuntui auttavan oman kopterin lentoa huomattavasti :) Kunnon radiokin on myöhemminkin must, tiedä sitten olisiko DX7 parempi graafisine lapakulmakäyrineen.
Ja mulla siis Belt CP carbon lentää ihan nätisti&tarkasti ja ei muljahtele tms epämukavaa. Hyvin paljon on loppujen lopuksi säädöistä kiinni. Parempi kopteri lentää huonommillakin säädöillä hyvin, beltti tarvii hieman virittelyä.
Kyllä juu,nuppi on vakio ja kaikki muutkin osat.Välillä oli kyllä peräputki hiilikuituinen mutta se napsahti poikki kuin tulitikku !
Olen vähän pettynyt näihin koptereihin , kun ostaa valmispaketin niin luulin pääseväni samantien leijuttelemaan ja opettelemaan lennätystä.
Mutta pitäis vaihtaa alunuppi , servot parempiin ja radiokaan ei ole hyvä !!!
Lennättely pitäisi olla mukavaa ja rattoisaa , eikä ainaista noitumista että missä taas joku vika kun vääntää ja kääntää johonkin suuntaan !!
-
Nii-i...eikö täällä foorumilla ole vieläkää varoteltu tarpeeksi noista valmispaketeista? ::)
-
Ei minusta kaikki valmispaketit ole huonoja.Innostukseni lähti kopterihommiin Lama 3 paketilla.
Alussa siinäkin pikku ongelmia ( johtui kokemattomuudestani ) mutta nyt sen voi ottaa peilityynellä ilmalla kirjahyllystä ja eikun pihalle lennättämään. Toimii kuin ajatus !
Halusin vain kopukkaan vähän lisää kokoa ja tehoa että vois lennättää pienessä tuulessakin, mutta täytyy sanoa että on vähän ruvennut jo kyrsimään !!
( Kait vaan en osaa lentää isommalla kopulla,vaikka niitä kehutaan tasapainoisemmiksi )?!?
-
No joo..kuka lukee lamat "koptereiksi" ja kuka miksikin. Lama 5:nen ainakin pysyy paikoillaan vaikka lähetin olisi maassa, tuo tuli nähtyä eerikkilässä ;D
-
Joo, täällä kyllä on sanottu että halvalla ei saa hyvää ja että eskyt on niitä halpoja :P
Itsekkin hetken mielijohteesta ostin honey bee cp2 rtf paketin, harrastus oisi lopahtanut siihen jos en täällä olisi suosituksia lukenut ja ostanu käytettynä rexää.. sitä kopteria ei pieni tuuli haittaa eikä vähän isompikaan... olen sitä melko kovassa puuskaisessa tuulessa ulkoiluttanut ja onnistuu kun on vähän simua takana. Eskyn katiska oli niin huono, nyt lojuu hyllyllä turhana.
Tämäkin piti oppia kantapään kautta, halvasta tulee kallista jos rupeaa rimpuilemaan.
-
No minusta oli ainakin järkevää aloittaa kopteriharrastus halvalla/pienellä kopulla ja siirtyä siitä sitten eteenpäin jos ja kun homma toimii !
Mutta nyt alkaa mietityttämään oliko tämä tässä !!!! Ei tullut kopteristia vaikka kuin olis kiva lennättää :-\
Onko halvat kopterit ainoa tuote joka ei sovellu siihen käyttötarkoitukseen johon niitä myydään ? :D
-
Noh, kalliimmalla ja paremmalla pääsee pidemmälle ja arvoa myöhemmin myytynäkin... ::)
Ja se halpa ei pysy halpana... Kohta on tullut niin paljon hintaa että olisi saatu paljon laadukkaanpi/parempi värkki joka pysyy ilmassakin paremmin ja vakaammin :)
-
Joo, täällä kyllä on sanottu että halvalla ei saa hyvää ja että eskyt on niitä halpoja :P
Itsekkin hetken mielijohteesta ostin honey bee cp2 rtf paketin, harrastus oisi lopahtanut siihen jos en täällä olisi suosituksia lukenut ja ostanu käytettynä rexää.. sitä kopteria ei pieni tuuli haittaa eikä vähän isompikaan... olen sitä melko kovassa puuskaisessa tuulessa ulkoiluttanut ja onnistuu kun on vähän simua takana. Eskyn katiska oli niin huono, nyt lojuu hyllyllä turhana.
Tämäkin piti oppia kantapään kautta, halvasta tulee kallista jos rupeaa rimpuilemaan.
¨
Hajos ku luin tän ja katoin sun avataria :D
Edit: ei millään pahalla :) huvitti vaan kun "sitä kopteria ei pieni tuuli haittaa eikä vähän isompikaan... olen sitä melko kovassa puuskaisessa tuulessa ulkoiluttanut ja onnistuu kun on vähän simua takana." ja sit toi avatar :)
-
Kait vaan en osaa lentää isommalla kopulla,vaikka niitä kehutaan tasapainoisemmiksi
Nooh, mielestäni noilla koaksiaalivehkeillä oppii ohjauksesta paljon, mutta kahdella erisuuntaan pyörivällä pääroottorilla varustettu kopteri on luonnostaan vakaa, t.s. hakeutuu pystyyn jos on muuten kunnossa ja "perä" pitää myös paremmin. Mitään ns. normaalia kopteria et saa yhtä vakaaksi paitsi helicommandilla tai vastaavalla, koosta riippumatta.
Minäkin olin lähellä luovuttamista walkeroiden jälkeen, mutta onneksi tuli jatkettua tätäkin, melkein hävettää samaa levyä jauhaa, mutta 450rexi vasta avasi harrastuksen kunnolla.
-
Joo, täällä kyllä on sanottu että halvalla ei saa hyvää ja että eskyt on niitä halpoja :P
Itsekkin hetken mielijohteesta ostin honey bee cp2 rtf paketin, harrastus oisi lopahtanut siihen jos en täällä olisi suosituksia lukenut ja ostanu käytettynä rexää.. sitä kopteria ei pieni tuuli haittaa eikä vähän isompikaan... olen sitä melko kovassa puuskaisessa tuulessa ulkoiluttanut ja onnistuu kun on vähän simua takana. Eskyn katiska oli niin huono, nyt lojuu hyllyllä turhana.
Tämäkin piti oppia kantapään kautta, halvasta tulee kallista jos rupeaa rimpuilemaan.
¨
Hajos ku luin tän ja katoin sun avataria :D
Edit: ei millään pahalla :) huvitti vaan kun "sitä kopteria ei pieni tuuli haittaa eikä vähän isompikaan... olen sitä melko kovassa puuskaisessa tuulessa ulkoiluttanut ja onnistuu kun on vähän simua takana." ja sit toi avatar :)
Heh, nooh tuollaisia sattuu... tuolloin ei tosin tuullut vaan tuli liikaa yritystä taitoihin nähden :D
Kait vaan en osaa lentää isommalla kopulla,vaikka niitä kehutaan tasapainoisemmiksi
Nooh, mielestäni noilla koaksiaalivehkeillä oppii ohjauksesta paljon, mutta kahdella erisuuntaan pyörivällä pääroottorilla varustettu kopteri on luonnostaan vakaa, t.s. hakeutuu pystyyn jos on muuten kunnossa ja "perä" pitää myös paremmin. Mitään ns. normaalia kopteria et saa yhtä vakaaksi paitsi helicommandilla tai vastaavalla, koosta riippumatta.
Minäkin olin lähellä luovuttamista walkeroiden jälkeen, mutta onneksi tuli jatkettua tätäkin, melkein hävettää samaa levyä jauhaa, mutta 450rexi vasta avasi harrastuksen kunnolla.
Jep,
Esim lento-ominaisuudet esim honey beella ja rexillä on kuin maalla ja taivaalla :P
-
Ei olis ketään halukasta vaihtamaan uudenveroista Belt CP,tä -450 rexiin ? ;D ;D
-
Juu kyllä mä 1m4s0_ tiedän mitä meinaat :) se oli vaan jotenki koominen :).
Joo itelläki on tuo beltti ja ite meinasin tommosen 500 rexin hommata ku niin paljon nuo kaikki on noita kehunu ja sanonu että 1000x vakaampi lentää ku belt nii kai se on sit uskottava :P
-
Hetin kun lipojen hinnat romahtaa, niin ostan 600E rexän...
-
Hetin kun lipojen hinnat romahtaa, niin ostan 600E rexän...
Miksi niiden LiPo (6S) akkujen hinnat nyt romahtamassa muka on?
-
En tarkoittanut että olisi, vaan että jos joskus vuosien päästä :D
-
Hetin kun lipojen hinnat romahtaa, niin ostan 600E rexän...
Miksi niiden LiPo (6S) akkujen hinnat nyt romahtamassa muka on?
Kyllä siitä tuolla maailmalla foorumeissa paljon puhutaan. Mitään faktaa ei tietty ole esittää, mutta onhan nyt jo myynnissä testien mukaan ihan kelvollisia 6S LiPoja 130 USD hintaan. Ja onhan tuo Alignin 6S akkukin tippunu lähemmäs 300 eurosta nyt jo 200 euroon. LiPo on jo niin yleinen akkutyyppi, että valmistusmäärät on varmasti jo aika huikeita. Tämä tietty tiputtaa kustannuksia ja mahdollistaa halvemman hinnan. Näinhän se käy tuotteella kuin tuotteella. Nyt maksaa halvimmat Full HD telkkarit 700 euroa ja ei ole kovin pitkää aikaa ku HD Ready telkkarista sai kärsiä melkein 2000 euroa. Itsekin uskon, että akkujen hinnat tulee tippumaan sitä nopeammin mitä enemmän halpis valmistajat saavat toimivia akkuja markkinoille. Merkkivalmistajat (taas riippumatta tuotteesta) yrittävät tarkoituksella pitää hintaa korkealla isompien voittojen toivossa vetoamalla laatuun, mutta pakko on alkaa niidenkin taipumaan yhä suuremman markkinaosuuden valuessa merkittömille tuotteille.
Toinen juttu on sitten, että keksitäänkö taas joku uusi hieno akkutyyppi LiLu, jota aletaan taas sitten myymään kalliilla.
-
Onhan tullut tuo A123, tosin ei ole lillililililili akku.. mutta uudempi ja toimivampi akku tyyppi?....
Olisikon tuonki tulo vaikuttanut että lipojen hinta on tippumassa/tulee tippumaan ?
-
Onhan tullut tuo A123, tosin ei ole lillililililili akku.. mutta uudempi ja toimivampi akku tyyppi?....
Olisikon tuonki tulo vaikuttanut että lipojen hinta on tippumassa/tulee tippumaan ?
Tuo A123 eli LiFe akku ei omalla tavallaan ole LiPon korvaaja, koska se on huomattavasti painavampi akkuteknologia. Melkein vois ennemmin sanoa, että LiFe on NiMH akun korvaaja. En usko, että LiFe akut yleistyvät esimerkiksi mobiililaitteissa juuri tuosta syystä. Niiden hyvä puoli LiPoihin verrattuna on suuremman latausvirran kesto.
-
Onhan tullut tuo A123, tosin ei ole lillililililili akku.. mutta uudempi ja toimivampi akku tyyppi?....
Olisikon tuonki tulo vaikuttanut että lipojen hinta on tippumassa/tulee tippumaan ?
Tuo A123 eli LiFe akku ei omalla tavallaan ole LiPon korvaaja, koska se on huomattavasti painavampi akkuteknologia. Melkein vois ennemmin sanoa, että LiFe on NiMH akun korvaaja. En usko, että LiFe akut yleistyvät esimerkiksi mobiililaitteissa juuri tuosta syystä. Niiden hyvä puoli LiPoihin verrattuna on suuremman latausvirran kesto.
Aa, tämä selvä.
saisivat kehittää jo jotain että päästäisiin halvemmalla...
-
itsekkin aluksi ajattelin että laitan beltin ja opettelen sil hallitsemaan lentoa. Kun lentäminen on opeteltu niin sit rexää tjms. Mut melkein väitän että viimeinen torppi johtu siitä että perä ei pitänytkään kun hieman kaasua antoin. Mut mut, en luovuta beltin kans. Vielä sen vakaaksi saan. :)
-
Nyt on ensimmäinen lento beltillä takana ja saldoks jäi armoton hinku päästä uudestaan "leijutelee"!!! pitää vielä hieroa
säätöjä kuntoon... kyllä nyt on niin tohkeissaan kun voi vaan olla ;D
-
Älä innostu liikaa ettei käy kuten avatarini osoittaa ^^
-
Taitaa olla väistämätöntä tässä touhussa ;)
-
Niin... mutta onnea matkaan 8)