Kopterit.net
Multikopterit => Multikopterit => Aiheen aloitti: bishop - 20 Marraskuu, 2016, 12:44:25
-
En löytänyt (lyhytkeistoisella tutkimuksella) vastaavaa aihetta. Jos on jo niin joku vois vinkata =)
Olin espanjas vähän aikaa sitten ja otin mukaan DJI Mavic kopterini. Koska oon kuullu juttuu että akkuja on otettu pois matkalaukuista nii päätin ottaa kopterin ja radion mukaan koneeseen. Turvatarkastuksessa otin kopterin ja radion ulos repusta ja laitoin vadille tietsikan ja puhelimen kanssa. Eivät sanoneet mitään. Tein saman takasin matkalla ja sama juttu ei mitään ongelmaa. Kuvailin reippaasti espanjassa ja ei mitään sanomista tullu keltäkään. Enimmäkseen lensin rannalla ja lensin veden päällä.
Nyt on tulossa Dubai matka ja tuli mieleen kysyä täältä onko kukaan muu vienyt sinne kopteriaan? Ja millasia kokemuksia?
Onko muilla kokemuksia matkustamisesta kuvauskopterin kanssa?
-
Itsellä oli kopteri elokuussa rodoksella matkassa.. Kamera ja ohjain oli käsimatkatavaroissa ja loput roinat matkalaukussa eikä ongelmia.. Tullissa en kameraa ja ohjainta ottanut edes kassista pois
Kopu oli yuneekki mutta sillä tuskin on tuossa väliä :)
-
Saako Espanjaan viedä Phantom 3 - ja sen akun sekä ohjaimen? Onko varmaa ettei akkuja viedä turvatarkastuksessa kummassakaan maassa.
-
Saako Espanjaan viedä Phantom 3 - ja sen akun sekä ohjaimen? Onko varmaa ettei akkuja viedä turvatarkastuksessa kummassakaan maassa.
Kaveri vei vähän aikaa sit kans Espanjaa ja sillä kopteri matkalaukussa ruumassa ja akut pelkästään käsimatkatavaroissa eikä ollut mitään ongelmaa sinuna ihan hyvin mielin voit viedä kopterin mukana. Sieltäpäästä kun lähdin niin tuntu välittävän vielä vähemmän ku Suomessa mun kohdalla.
Harmi kun kukaan muu ei oo vielä kerenny vastaamaan Dubain kohdalla mitään. Kerron sitkun oon tullu takas miten meni =)
-
Lentäessä on rajoitettu lithium-akkujen määrää ja kapasiteettia. Muistelen, että pääasiassa saa olla laite+akku ja sille yksi vara-akku. Akut vain käsimatkatavarana. Tästä voisi päätellä, että sen laitteen on hyvä olla akkujen kanssa samassa laukussa.
Eri maissahan on erilaisia säännöksiä näistä lentävistä kameroista. Lisäksi joissain lähi-idän maissa voi olla mitä tahansa kuvaamista rajoitettu ihan eri malliin kuin Suomessa.
-
Eri maissahan on erilaisia säännöksiä näistä lentävistä kameroista. Lisäksi joissain lähi-idän maissa voi olla mitä tahansa kuvaamista rajoitettu ihan eri malliin kuin Suomessa.
Niinpä, olisin aika varovainen nimenomaan arabimaissa. En tiedä minkä verran Arabiemiraatit on kuvaamisen suhteen liberaalimpia, mutta esimerkiksi Saudi-Arabiassa mm. julkisia rakennuksia ei saa kuvata lainkaan, siitä syystä pilvenpiirtäjän näköalatasanteellakin on kuvaamisen kieltävät merkit. Eli jokainen kuva joka sieltä tasanteelta on otettu, on otettu luvattomasti. Eivätkä ole sellaisia maita joissa sallitun rajoja kannattaisi etsiä kokeilemalla, voi harmittaa kun häkki heilahtaa...
-
Edittii
-
Tuliko bishop takas Dubaista?
-
Lentäessä on rajoitettu lithium-akkujen määrää ja kapasiteettia. Muistelen, että pääasiassa saa olla laite+akku ja sille yksi vara-akku. Akut vain käsimatkatavarana. Tästä voisi päätellä, että sen laitteen on hyvä olla akkujen kanssa samassa laukussa.
Eri maissahan on erilaisia säännöksiä näistä lentävistä kameroista. Lisäksi joissain lähi-idän maissa voi olla mitä tahansa kuvaamista rajoitettu ihan eri malliin kuin Suomessa.
Lokakuussa oltiin ranskassa rc(auto)kisoissa.. Akkuja saa mukana olla määrällisesti useampiakin, 100Wh on kattona.. 100-160Wh sai muistaakseni olla 2 akkua ja sen yli onkin jo hankalampaa..
Itsellä oli muistaakseni yli 10 akkua erikokoisia.. tosiaan auto + mankka + akut käsikassarassa..
-
Itsellä lähti Phantom 4 mukaan Thaimaahan. Kopteri ja 3 akkua kovakuorisessa phantom 4 suunnitellussa repussa ei mitään ongelmia helsinki-Vantaa eikä myöskään sisäisellä lennolla bangkok - koh samui. Bangkokin kentällä oli joku kyltti akkukapasiteetin maximista taisi olla alle rajan kun asiaa mietin. Lähettimen akkua en kyllä ajatellut.