Kopterit.net
Helikopterit => Kopterivalmistajat => Gaui => Aiheen aloitti: samiwhat - 28 Lokakuu, 2016, 20:54:08
-
Gauista näyttäis olevan tulossa uus versio. Kovin hintsusti vielä tietoa saatavilta tosta
www.fast-lad.co.uk/store/product_info.php?products_id=36987 (http://www.fast-lad.co.uk/store/product_info.php?products_id=36987)
-
http://www.gaui.com.tw/product/x7-series/x7-fz-basic-kit/
Ei ole X7 kovin tuttu, mutta näyttäis olevan battery tray ja vähän voimalinjaa vahvistettu. Muuten mahtaa olla melko sama kuin vanha.
-
Äkkiseltään näyttäis että patteriosasto on kokenu muutoksen ja thats it. On kyllä tosi napakka ja jämäkkä kone lentää mutta jotenki toi ratasveto on vaan viimevuosikymmentä.
-
Mun mielestä taas remmi on vanha keksintö, mutta molemmat toimivia ratkaisuja. Mulla on noi ratasvetoset toiminu hyvin.
-
En oikein ymmärrä tota kardaani perän moittimista.
Mulla toimii hyvin.
Mutta niin toimii myös G:n hihna.
Mutta kardaani on herkempi pyörimään.
-
Mullaki kardaaniperät toiminu moitteitta.
-
Taidan olla vaan hiljaa.. ;D
-
Tero, sulla nyt ei kestä kasassa edes metrinen junakisko.
Tais olla mikadon suunnittelussa jotain pientä erehdystä 😂
Taidan olla vaan hiljaa.. ;D
-
Sehä kestää komiasti nykyää ;)
-
Vähän OT, mutta mikä TT:stä tekee huonon? Tuohon kyssäriin olisi kiva saada faktaa.
-
Vähän OT, mutta mikä TT:stä tekee huonon? Tuohon kyssäriin olisi kiva saada faktaa.
ratasääni, tärinät ja heikkous maakosketuksissa sekä kovassa kuormassa. Ei kai tota kuitenkaan huonoksi kukaan väittäny. onhan noita hyviä TT koneita vaikka millä mitalla. Sainoin vanhahtavaksi en huonoksi.
-
Eikös tää remmi o vanha juttu. Vuodelta paavo nurmi.
-
Eikös tää remmi o vanha juttu. Vuodelta paavo nurmi.
onhan se. Nyky koneissa vaan tuppa olemaan tehoa ja menoa sen verta että oikein toteutetun remmin voittanutta ei ole.
TT ainut hyvä puoli on se että se pyörii paljon vapaammin rotaatiossa.
Esim nummelan pojilla jotka lenteli tätä X7 gauia paljon hyppi perän rattaat vähän väliä vaikka lensivät nätisti. Sitä päärataspakettia pitää shimmailla että saa hyvän. Tämä oli toki oma vika ku ei oltu shimmattu.
-
Nyt on kyllä pakko ottaa vanha juttu esille. Muinoin väsäsin Allun 600N:än, ja vaihdoin TT:N tilalle remmin. Tohtori itse kommentoi asiaa, että miten joku voi TT:N tilalle remmin, kun TT on niin hyvä! Miten tuo nyt sitten on tähän suuntaan kääntynyt??
Mulle itselle on aivan sama mikä perää pyörittää, kunhan toimii.
Paskoja rattaita nuo Allun TT rattaat. Vanha video: https://www.youtube.com/watch?v=KZtdMapbL1s
-
Se on kääntynyt remmin suuntaa kun sabin pojat teki remmin vihdoinkin hyvin. Toi allun remmi toteutus on vaan paska.
Toimivassa remmissä on isot pulleyt molemmissa päissä.
-
Se on kääntynyt remmin suuntaa kun sabin pojat teki remmin vihdoinkin hyvin. Toi allun remmi toteutus on vaan paska.
Toimivassa remmissä on isot pulleyt molemmissa päissä.
Niin ja toi G:n remmi systeemi tarvii tommosen hirveen kokosen perä torven.
Mikado taas laittaa ohjureilla peräremmin normi putkea pikkusen isompaa putkeen.
Itse tykkään tt:stä. Mutta on toi G:n remmikin toiminut kohtaa 100 lentoa.
Minulla kopussa vaikuttavat monet muuta asiat kun perän veto hankintapäätökseen.
-
Nyt on kyllä pakko ottaa vanha juttu esille. Muinoin väsäsin Allun 600N:än, ja vaihdoin TT:N tilalle remmin. Tohtori itse kommentoi asiaa, että miten joku voi TT:N tilalle remmin, kun TT on niin hyvä! Miten tuo nyt sitten on tähän suuntaan kääntynyt??
Mulle itselle on aivan sama mikä perää pyörittää, kunhan toimii.
Paskoja rattaita nuo Allun TT rattaat. Vanha video: https://www.youtube.com/watch?v=KZtdMapbL1s
on mullakin ollu allun remmi. Se on todiste siitä että remmiperä voi olla vielä huonompi ku TT. Toisaalta onhan sitte taas joku Hensu todiste siitä että TT voi olla todella hyvä.
Remmiperässä vaikuttaa todella paljon se minkä kokoset pulleyt on. Isot pulleyt ni ei tartte olla tiukalla eikä silti hypi ja pyörii vapaasti.
Toi gauin toteutus ei vaan ollu TT:nä mikään kovin hienostunu. kuvista tosiaan näyttäis että ne ei oo tehny sille mitään muutoksia.
Allun 700E kopterista suli TT rattaat sadan lennon välein ilmassa ja alko pirottamaan. Ne oli tosin niitä vanhoja valkosia rattaita.
-
Ihan turha vertailla hyvää remmiperää huonoon TT:hen tai huonoa remmiperää hyvään TT:hen. Se hyvin tehty toimii aina paremmin kuin huonosti tehty. Sitten kun on hyvin tehdyt perät vierekkäin niin on jotain järkeä jo vertaillakin. Lopputulos on silloin varmaan hyvin pitkälti se että remmiperä on hiljainen ja TT pyörii keveästi. Muitakin eroja voi olla, mutta tärkein lopputulokseen vaikuttava tekijä on varmasti se että vain hyvin tehty perä toimii hyvin, muuten se on ihan paska.
-
Se on just näin.
-
Allulta on muuten tullu taas uudet perä rattaat isoille kierroksille. Nyt ne on punaset.
Mulla kesti perän rattaat n.500 lentoo kunnes ne petti kevätleirillä.