Kopterit.net
Tekniikka => Sähkömoottorit, noparit, akut, laturit ja becit => Aiheen aloitti: unskale - 04 Marraskuu, 2008, 13:16:44
-
miten koppa on kiinni. kierteillä vai puristettu kasaan???
Ai niin. mistä uudet laakerit???
-
Joo, vaihdettu on, juttua tuolla:
http://www.kopterit.net/index.php?topic=804.msg16917#msg16917 (http://www.kopterit.net/index.php?topic=804.msg16917#msg16917)
-
käkkkkkkkkäääk. en löyvä tota videota. taijan olla liian vanha näihin hommin... rekisteröidyn yms...eikä löyvy.. grrrr
-
Minulla tuntuu toimivan vieläkin tuo, kirjaudu ensin sisään helifreakkiin ja sitten klikkaa tuota linkkiä.
Jos ei aukea niin minulla on se video tuossa, jos vain sinulla on paikka mihin sen voisin tuupata? Tai jollain muulla?
-
nyt sain näkymään. vaati ensin koneen uudelleeen käynnistyksen. tänks..
-
Vaihto tehty onnistuneesti. oli tosi hankalaa saada aukeamaan oikesta päästä, siis se pää jossa piuhat... oo tarkkana tai menee elämä hankalaksi...grr..
-
Hieno homma, oli tosiaan hankala saada auki, hyvät oli lukitteet Alignilla.
Ihan uteliaisuutta, miksi vaihdoit laakerit?
-
Jopas sattui,
Eilen otin motin irti Reksistä ja kuuntelin ääniä. Laakereista lähtee ujellusta kun pelkkää moottoria pyörittää. Kotona on kyllä uudet laakeritkin mottiin, mutta en jaksaisi alkaa säätämään vielä. Itse ajattelin ensin kokeilla rasvata moottorin laakereita ja katso vaikuttaako se ääneen/vastukseen.
Keraamiset laakerin ovat olleet kuulemma vielä paremmat. Kuulemma pyöriikin paremmin, no mene ja tiedä onko taas näitä yli juttuja.
Sitten se kysymys, mitä öljyä olette käyttäneet laakereiden rasvauksessa. Moottori pyörii vinhaa vauhtia niin kai normi öljyt lähtee tangentin suuntaan.
-
-
arvelin että laakerit oli loppu ja sain ne käpälään irroitettuani niin olihan ne selvästi vioittuneet rahisivat...