Kopterit.net
Tekniikka => Polttomoottorit, turbiinit, äänenvaimentimet ja polttoaineet => Aiheen aloitti: mokkis - 25 Lokakuu, 2008, 20:15:02
-
Olisko kellään avissioonia em. motin säätöön.
Itse olen vihreä polttiksien kanssa.
Pyörittelen neuloja ,mutta en huomaa moottorissa paljoakaan muutosta.
puolitoista gallonaa olen säädellyt mottia.
Putkena funtech A155 ja fuilissa 20% nitroo.
Jos säätelyapua löytyis pirkanmaalta,niin olis hyvä.
-
Onko jotain tiettyä ongelmaa mikä pitäisi saada korjatuksi? Liian vähän tehoa? Käy liian kuumana ym. Jos tyhjäkäynti on vakaa, kierrokset nousee hyvin, idlessä käy tasaisesti, tehoa löytyy ja takakansi on kädellä kosketeltavissa niin pitäisi olla hyvässä perussäädössä.
-op-
-
Sehän tässä vähän ihmetyttääkin kun nuo kaikki ehdot täyttyvät mielestäni vaikka kuinka pyörittelen neuloja?
Kaipa sen eron huomais jos rupeis pyörittään rankemmin.
-
Nouseeko kierrokset hyvin kun teet esim. loopin tai kurvin suurilla kulmilla? Tosiaan jotaa säädöt saisi kohdalleen niin pitäisi vähän revitellä taivaalla.
-op-
-
Minä olen tapellu YSsin kanssa jo pitkään. Motti tuntuisi olevan laihallaan, mutta vähänkin rikkaammalle kääntäessä kone sitten tukehtuu polttoaineeseen ja sammuu. Jalaksia mennyt useampi viikossa, kun ei autorotaatiot oikein onnistu parista metristä ilman kierroksia lavoissa. Olisikohan nyt viimein tuossa kuvassa syy. Sylinterin alareunassa näkyy kuinka männänrengas on kulunut pakoaukon kannakkeen kohdalta.
Edit: eipä onnistunut kuvan laitto
Edit2:Harjoitus tekee mestarin ja kyllä pelaa YS hienosti, kun vaihdoin männänrenkaan.
-
Kone ollut selvästi laihalla ja pakolämpötila liian korkea tästä johtuen pakoaukon kannas on lämpölaajentunut ja kuluttanut männänrenkaan pilalle, oletan että männän kyljessä on myös kuluma / leikkautumis jälkiä.
MJP
-
Laihalla pääsi tosiaan kone käymään, kun meni polttoainelinjaan joku roska ja esti sopivasti virtausta. Eikä lähtenyt edes pois ensimmäisellä purkukerralla, joten meni turhan monta kokeilua laihalla. Oli siinä männässäkin renkaan alapuolella pientä osumaa n. 3mm matkalla.