Kopterit.net
Tekniikka => Radio-ohjaimet, servot, gyrot ja lisävarusteet => Aiheen aloitti: samiwhat - 22 Maaliskuu, 2016, 18:12:38
-
Tämä vaikuttas ihan mielenkiintoisailta noin niinku periaatteeltaan. Eli servon potikan tilalla hall sensori
https://alofthobbies.com/kst-mr-320-servo-5-50kg-76-38-oz-in-08-sec-high-voltage.html (https://alofthobbies.com/kst-mr-320-servo-5-50kg-76-38-oz-in-08-sec-high-voltage.html)
-
Noitaha joku toinenki merkki just mainosti, tossahan ei o mitään muuta ku järkeä :)
-
Tekee mieli poppareita:
"Hall Effect sensors are not the answer. They have a large amount of hysteresis which directly effects centering and they are subject to all of the stray magnetic fields (drift) from other servos or the drive motor.
Not good for transmitter sticks either but you can program a snap to center and hide the problem - Jeti.
JR has discontinued their Hall Effect servos like other manufacturers.
I fly with a guy who uses all HK brushless hall effect servos. They work but are just not precise. How many pilots NEED precise servos ?
I'm sure the Jeti fan boys are lining up now to pounce on you! LOL.
But you are correct. Hall effect sensors need periodic calibration. At least in all the applications I've dealt with.
As far as Hall effect sensors having an unlimited lifespan? That's comical. Any mechanic will tell you Hall effect sensors fail all the time. in automotive applications."
http://www.helifreak.com/showthread.php?t=738040
-
KAIKKI hajoo joskus, jopa se Jeti ;)
-
Graupnerkin? ;) ;P
-
Joo, ite mietin ihan samaa että ei ihan ongelmattomia hall anturitkaan ole. Taitaa se varmaan niin olla että halvin, yksinkertaisin ja kevein ratkaisu lienee käyttää hyvälaatuisia potikoita asennon tunnistamiseen. Kyllähän niitä muitakin tekniikoita on vaikka millä mitalla, mutta ei taida mikään olla vielä ihan kypsä korvaamaan potikoita. Toki nykyaikaisten gyrojen aikakaudella ei ehkä ole niin nöpönuukaa vaikkei ne servot olisikaan just oikeassa asennossa, kunhan suhteellinen liike menee niinkuin pitää. Gyrot korjaa pienet virheet tosi hyvin. Keskivertopilotti ei varmasti huomaa mitään ongelmia vaikkei servot keskitä ihan täysin tai liike on vähän sinnepäin.
-
fbl aikakautena toi huono tarkkuus ja keskitys ilmenee rauhattomuutena lennossa. Voblailuja, heiluntaa jne kun vähä enemmän rankasee.
-
Käytetäänkö näissä induktiivisia sensoreita yhtään? Auton kampuran asennot otetaan vauhtipyörältä tavallisesti induktiivisella anturilla, HALL;ejakin löytyy mutta vähemmän niiden virransyötön tarpeen vuoksi.
-
Onko kukaan kokeillu noita? Esiintyykö Woblaamista ja heiluntaa?