Kopterit.net
Tekniikka => Sähkömoottorit, noparit, akut, laturit ja becit => Aiheen aloitti: Kumppis - 04 Tammikuu, 2016, 11:47:56
-
Moi,
Kuinkas saadaan kompensoitua eri lentotilojen kierroslukujen aiheuttaman nosteen muutokset lapakulmilla?
VBAR v5.3 ja Phonix edge 120 HV
-
Yhdistelmällä vbarin pankit + mankan käyrät, lisäks toi tarvis saada viiveelliseks mankassa käyrien osalta koska rpm varsinkaan ylöspäin ei muutu laakista.
-
VStabissa olevilla govin "expert" modessa tota ei siis pysty tekemään? Pitää ostaa Yeti?
-
Eikös Futabassa ainakin saa pitch käyrälle eri jyrkkyydet eri lentotiloille? Vaatii siis sen että vaihdat lentotilat kierrosten mukaan mankasta eikä pelkästään vbarin pankeista.
-
Joo. ok. ajatelin et vbar ois itte sen verta älykäs et osais tehdä kompensoinnin. Eli mun pitää pienentää pitch aluetta tai/ja lisätä expoa?
-
Niillä varmaan menee. Lavan nosteen vaste lapakulman muutokselle ei varmaan ole ihan lineaarinen ja voi vaihdella kierrosluvun ja ilman tiheyden mukaan. Ei taida olla ihan tirviaali kompenosointi. Miksi tuota pitää edes kompensoida? Kannatko kopeterilla jotain kameraa ja haluat korkeuden pysyä samana vaikka vaihtelet kierroksia vai mikä tässä on takana? Jotenkin tuntuu että tavallisessa 3D lennossa ainakin kaikkein helpointa kompensoida peukalon asentoa muuttelemalla :)
-
Peukalokompensointikin varmaan onnistuis ajan kanssa. Nyt lentotilanvaihtaminen tuo sellaisen yllätysmomentin kun kopu hypähtää tai tipahtaa... Ei ole kameraa.
-
Itellä kierrokset vaihtuu niin hitaasti että ei kyllä pääse yllättämään. En tiedä johtuuko noparin asetuksista (Castle 120HV) vaiko govin gaineista CGY:ssä, jotka on kyllä tosi alhaalla.
-
millä govilla sä ajat? useimmissa nopareissa (ainakin kontronikeissa(onko niitä muita)) on rauhallinen se kierrosten muutos. Toi on vielä säädettävä. Myös veepaarin govissa on toi sama toiminto jos ajaa jollain vinkuinkkarien tekemällä noparilla. :) olikohan softan etusivulta govikohdan pro functio ja siitä runup speed. vaikuttaa sekä softstarttiin että kiekkojen muutokseen. Jätän tähän pienen ehkä sanan mutta muistaakseni noin.
-
Peukalokompensointikin varmaan onnistuis ajan kanssa. Nyt lentotilanvaihtaminen tuo sellaisen yllätysmomentin kun kopu hypähtää tai tipahtaa... Ei ole kameraa.
Onko sulla identtiset lapakulmat käytössä joka tilalla?
Joskus havainnut, että erilaiset lapakulmat vaikuttaa kyllä radigaalistikkin pomppimiseen esim. jos holdilla on eri käyrät niin saattaa hypätä ja tappaa kierrokset tai sitte vajota suoraan... Kierroksista johtuva on aika pehmeetä ja harmitonta mun mielestä, kun eihän ne niin nopeesti muutu.
-
Joo jos kulmat on lineaarisesti nollasta sataan ja edes pieni ramppi govissa niin mitään pomppimista ei kyllä tapahdu.
Tää ongelma oli akuutti joskus 5v sitte ku käytti vielä normimodea.
-
Tossa se vastaus varmaan piilikin!
Idle tilat oli jääny mankassa aktivoimatta...
-
Futtessa on säädettävä delay tuota varten.
-
Futtessa oleva delay toiminto on aika kätevä varsinkin jos lapa alue muuttuu keskikohdassa paljonkin lentotilojen välillä