Kopterit.net

Tekniikka => Sähkömoottorit, noparit, akut, laturit ja becit => Aiheen aloitti: Iron_man - 22 Joulukuu, 2015, 18:24:55

Otsikko: Moottorin akselin vaihto
Kirjoitti: Iron_man - 22 Joulukuu, 2015, 18:24:55
Xnovan moottoriin piti shafti vaihtaa, mutta eipäs se ihan niin helposti käynytkään kun olisi voinut luulla.

Pidätinruuvit on toki irroitettu ja akselia nakuteltu toisella, ohuemmalla akselilla kannun päästä, mutta ei vaan tunnu oikein liikkuvan. Ihan vähän olen sen saanut liikkumaan, mutta siihen se sitten jää.

Kokeiltu on kuumentamista (ihan savuavan kuumaksi), raakaa voimaa ja kiroilua. Ei auta. Ideoita? :)

Jonkinlainen prässi varmaan auttaisi, mutta sellaista ei ole käytettävissä, eikä ihan pienellä rahalla taida ostettuakaan saada.
Otsikko: Vs: Moottorin akselin vaihto
Kirjoitti: Tohtori R - 22 Joulukuu, 2015, 18:38:11
Yleensä noissa on kaksi pidätinruuvia. Onhan molemmat kokonaan pois :D

Pieni terävä naputtelu on parempi ku suunnaton väkivalta. Kuumentaminen tuhoaa magneetit ku mennään yli 150 asteen. kaikki noi on lähteny ihan ilman suunnatonta väkivaltaa kuhan on periksi antamaton tasanen alusta mitä vasten naputtelee...
Otsikko: Vs: Moottorin akselin vaihto
Kirjoitti: xio - 22 Joulukuu, 2015, 19:21:27
Lainaus
Jonkinlainen prässi varmaan auttaisi, mutta sellaista ei ole käytettävissä, eikä ihan pienellä rahalla taida ostettuakaan saada.

Koitin sulle kyllä selittää kentällä että sellanen on ihan must. Muutamalla kympillä lähtee ebaystä
Otsikko: Vs: Moottorin akselin vaihto
Kirjoitti: Iron_man - 22 Joulukuu, 2015, 19:41:17
Koitin sulle kyllä selittää kentällä että sellanen on ihan must. Muutamalla kympillä lähtee ebaystä

Niinhän se tais olla, unohtu koko juttu.

No mutta kipaisin rautakaupassa ja nappasin mukaan ruuvipenkin, tuurnasarjan ja 1kg moskan.

Noilla työkaluilla shafti irtosi helposti ja uuden sai paikoilleen. Eli taas opittiin että ilman kunnon työkaluja ei kannata yrittää mitään :)
Otsikko: Vs: Moottorin akselin vaihto
Kirjoitti: taski63 - 23 Joulukuu, 2015, 07:15:31
Lainaus
ja 1kg moskan


Jälkiviisaasti on helppoa tarjota vanhaa nyrkkisääntöä: "älä yritä väkisin, ota isompi leka!". Auton alustan kanssa on tullut tutuksi, että massa on ystävä kun jumineita osia irrotellaan.