Kopterit.net
Helikopterit => Kopterivalmistajat => SAB => Aiheen aloitti: Hayabusa - 16 Marraskuu, 2015, 19:46:20
-
Olipa hauska kasata , näyttää tosi hyvälle mun silmään
-
No per ,, kaikki kuvat on tossa vinossa .. Eipä ollu tarkoitus .
Olisipa vain sateetonta ni pääsis koittaa ,, aivan super Smooth
Saapa nähdä millainen tuo on lentää ,,
-
hienosti se tulee lentämään :-) sehän on goblin :-)
-
enteilee kyllä jotain ku kaataa jo foorumilla vasemmalle :D
-
Kokeilin eilen tuossa puistossa , yhden akun .. Voihan hyvää päivää.
380 on ollu lempi kopteri monelle .. Nyt se on jäätävän upea
Lähes äänetön , reagointi kulmiin on ihan mieletön kulkee taivaalla kuin kiskoilla
Flippinopeus ihan huikea , inertiaaaaaa
-
Itselle saapui eilen kiva paketti. Eli tommonen KSE.
Täysin identtinen rakenne alkuperäisen 380 kanssa. Uutta on landarit ja nuppi. Pitihän sitä jo alkaa kasailemaan ja fiilistellä. Kivasti menee nippuun, ihan niin kuin muutkin goblinit.
Setupiksi tulee:
Xnova se miedompi pata
Kontronik Jive 80
BK servot nuppiin ja perään
Bavarian Demon 3X
1800mah 6s akut.
Aika kiva toi nuppi, söpö pikkunen. Eka DFC nuppi mulla, jännä nähdä miltä tuntuu.
-
Sain tänään niputettua pikku KSE:n. Samoilla setupeilla kuin kaks lapanen malli, mitään en muuttanut. Kaks akullista läheisellä futiskentällä kävin pyörittämässä, auto kun on huollossa niin pidemmälle ei oikein pääse.
Onpas muuten vehje! Ihan eri maata kuin kaks lapaisena. Menee tosi lukittuna. Pitchin tuntuma tosi napakka, mut ei kuitenkaan haukkaileva. Vanhaan verrattuna tuntumaa on enemmän, vähän kuin isompaa kopteria ajais. Virrankulutus about samoissa, kierroksista ei ole tosiaan tietoa. 4min tommosta reipasta 3D veivailua, 1800mah akulla.
Lapaura pitää vielä saada kohdilleen ja gaineja muutella. Ens viikolla noiden kimppuun. Tällä kokemuksella voin sanoa että suositeltava päivitys. Triple blades=triple fun!
-
Mitä f3c mies koittaa saada lapauraakohilleen :D
Nehän säädetään lapakulmamittarilla laakista oikein eikä arvailla ilmassa :D
Oli kyllä aika odotetunlainen fiilis itselläkin ku otin eilen ekat 8 lentoa
Cyclic on super terävä ja pitch tosi pehmeen hienostunu. Joku vois sanoa että pitchissä ei ole poppi mutta tää on erilainen sitä löytyä tulee sillai kuminauhamaisesti. Ite tykkään kyllä. Varsinkin cyclic on kyllä jostain huomattavasti isommasta kopterista kotosin :)
Rotatoi muuten upeesti verrattuna kaks lapaseen kaveriinsa.
Mulla 13 kulmia ja 3550rpm
-
Mulla jäi vielä cyclicin agility liian pieneksi (kaikki arvot jo tapissa) mutta tää on vbar neon ominaisuus johon palaan toisessa ketjussa ku pääsen kotiin. Nyt KSE torppaamaan kentälle!
-
Mitä f3c mies koittaa saada lapauraakohilleen :D
Nehän säädetään lapakulmamittarilla laakista oikein eikä arvailla ilmassa :D
Pitäis varmaan hommata semmonen digitaalinen mittari... Toi pitkään palvellut haribon mittari ei pikkulapoihin oikeen sovi.
Tsekkasinpa noi jengat mitkä oli nupissa ekoilla lennoilla, about 3000. Vakiopinionilla pääsee 3200 asti, pitää kokeilla. Ehkä tulee liian raju mulle jos siitä menee yli. Pitää eka oppia vääntämään tota 3D juttua ja sit nostaa jengoja ja lentää kovempaa. Vielä ollaan opetteluvaiheessa.
-
Digimittari on kyllä aika välttämätön työkalu fbl koneiden kanssa
-
Alkaa oma kanssa olemaan torppia vaille valmis onhan tuo nyt hieno, vaikka ei tuossa perinteisessä mitään vikaa ole. Saa nähdä onko tuo DFC yhtä huotovapaa kuin HSP nuppi.
-
Oisko tuo osien erittely eri pusseihin viety hieman liiallisuuksiin tässä kitissä, osat on 78 minigrip pussissa :o
-
SAB:lla täytyy olla aika hyvä diili minigrip pussien valmistajan kanssa. Toisaalta ne osat löytyy kyllä todella hyvin.
-
Enempi taitaa maksaa se tavaran pussitus mitä ne pussit. Toisaalta, pussitettuna voi olla helpompi suorittaa tarkistus että kitin mukana todella tulee kaikki oleellinen mukana. Ei siinä, loppukäyttäjälle varmasti varsin mainio käytäntö.
-
Tänään tuli oma 380 KSE koeponnnistettua. On kyllä mahtava laitos. Ei uskoisi, että yhden lavan lisääminen nuppiin muuttaaa kopteria noin paljon.
Tämähän painaa 1800mAh akulla 1550g (siis saman verran kuin Protos 500), mutta lennossa paino ei tunnu. Minulla on kierros alueena 3000-3300-3500 rpm. Omaan näppiin 3300 tuntui parhaalta. Tosin tuo 3000 rpm vaikuttaa myös ihan käyttökelpoiselta rauhallisempaan 3d neppailuun.
-
Kyselin SAB:lta HPS nupista tähän, ei kuulemma ole tulossa. Ei vaan mahdu.
-
Tästähän oli jo puhetta . Tuosta nupista on paljon jo kokemusta , isot pojat on paiskoneet tuota pikku g tolla nupilla jo vaikka ja kuin , mitään " hajoavaa" tuossa ei ole . Normaalisti huollettu ja hoidettu laite toimii ..
Ja koska lepatus on poistettu tuosta nupista niin , kesto ja normi dfc nupin vaikeudet eivät tuossa oikein päde..
Bavarianin gyrolla , keikat 3200 nurkilla geinit nuppiin 40 perään 37
Oli kuin juna eikä mitään ongelmaa
Kyl täytyy sanoa että ihan mieletön laite ,, hauskuuskerroin kasvaa kyllä kovasti .. Ja samoilla lentoajoilla mennään kuin 2 lapasella
-
Tää on kyllä lähes niin hieno, kuin olla voi. Perus G380 hyvillä sähköillä ja kireellä koneeella. Tänään tuunattu kolmilapanuppi ja hiilariperälavat ja kireämpi perän setuppi, ei iso ero. Vähän canopyäkin vaihdettu. Olisipa pian valoisaa :)
-
Testilento räntäsateessa tehty. Ensimmäisellä lentotilalla hieno, tuntuu responsiiviselta, stabiililta ja kevyeltä :). Kun laittoi seuraavan lentotilan ja kierroksia lisää alkoi pituussuuntainen nyökkiminen. Ilmeisesti V-barista täytyy pääroottorin (kaksi vs kolme lapaa) gainiä tiputtaa. Kaksi lapaa lensi V-stabin ohjelman arvolla 70 ihan hyvin. Mihin? 50??? Ei viitti viedä tietokonetta räntäsateeseen, niin olisi kiva tietää, jos jollakin kokemuksia.
-
Minä tiputin nupin gainit 45 sillä meni
tosi hyvin.
-
Riippuu kierroksista ja varmaan servoistakin. Mulla on nupissa mks93HV:t nuppi gainit 42, kierroksia voi laittaa 3500 rpm.
-
Kiitos, taidan laskea vielä gania ennen seuraavaa lentoa. Mulla Tgy 306 HV servot nupissa ja Fast ladin taulukolla moottorilla Scorpion HK 3020-1000 ja vakiopulleyllä 21T tulee peräti 3700 rpm. Ehkä pitää ostaa 19T-20T pulley ja hieman saada kierroksia alas.
-
Mä laskin kans jotain 15-20 ja mullahan pysy setuppi samana eli ajan samoilla rundeilla. Harmi kun ei tullu katottua tarkkaan. Yksilöitähän noi kaikki kopterit on gainien mukaan ku siihen vaikuttaa kaikki.
Perältä joutuu kans tiputtamaan koska välitys muuttu tiukemmaksi
-
Kiitos, taidan laskea vielä gania ennen seuraavaa lentoa. Mulla Tgy 306 HV servot nupissa ja Fast ladin taulukolla moottorilla Scorpion HK 3020-1000 ja vakiopulleyllä 21T tulee peräti 3700 rpm. Ehkä pitää ostaa 19T-20T pulley ja hieman saada kierroksia alas.
Mulla on toi sama mosa ja pulley yleensä tulee ajeltua 3300 rpm ihan hyvä se noinkin on ollut. Ei lämpene pahasti niin olen päätellyt että välitys suhde on ok.
-
Hyvä :). Kiitos kaikille. Lasken muutaman pykälän perän gaineja mankasta lentotiloille 2 ja 3 jo valmiiksi, nyt perustilassa perä ihan ok, ja katson kuinka lentää V-stabin pääroottorin gainilla 44. Seuraavaa valoisaa vapaahetkeä odotellen 8)