Kopterit.net
Helikopterit => Kopterivalmistajat => SAB => Aiheen aloitti: Juho - 07 Lokakuu, 2015, 22:30:56
-
Näitä tuli vissiin 5kpl Suomeen. Sain omani eilen illalla kouraan ja tulipa niputettua. Kiitos HeliFlyFinland. Eipä siinä sen kummempaa. Aika moni varmaan nähnyt Goblinin rungon, samalaisiahan kaikki on. Helppoo hauskaa ja kivaa. HPS3 nuppi mallia F3C. Delrinpalikat tulee kahden o-renkaan kanssa lepatukseen joka lavanpitimelle. Stockina lavat 725mm pitkät, perälle tais olla 105. Kolme lapaa sielläkin. Lasikuituiset (?) Landarit, yksiosainen. Tosi helppo. Etukoppa lasikuitua ja takakoppa vissiin hiilaria. 7h meni aikaa kasaukseen, sähköt vielä laittamatta. Painoa pitäis laitteelle tulla about 4,5kg ilman akkua. Elikkä reilu 6kg akun kanssa. Ton lapakehän kanssa ei ole edes paha paino:)
Edelliseen malliin verrattuna tosiaan uus koppa, uus nuppi, uudet lavat, uus peräservon kiinnitys. Nää ainakin.
BK 7002hv tulee nuppiin, BK 7006 HV perälle, Bavarian Demon 3X gyro, XNova mylly, Kontronik Kosmik nopari. JLog ehkä messiin. Kaiken saa muuten Suomesta.
Vähän vielä kuvia
-
Löysin omasta kasauksesta hieman huonon kuvan tuosta KSE:n nupista ja kyllä noissa lepatuksissa on ainakin hieman eroa. Eli eri nupit noissa on ainakin noiden osalta. Tiedätkö onko muita eroja kuin tuo miten lepatus on toteutettu.
Hyvältä näyttää!
-
Ero on siis nupissa oneway laakerissa ja swasplatessa
-
Urukay compin osalta siis suurin juttu on tuo nupin lepari damping
Se on toteutettu toisin kuin muihin malleihin . Eli 2 kumirengasta joista toinen on derlin holkin pällä
Samoin laakeroinnissa on eroa , tässä myös on erilainen oneway jolla on pyritty parantamaan mallin autorotaatiota .
Samoin tuossa derlin rattaassa on hammastuksen kulmaa optimoitu
Samoin siis rungon " oikaisu" a malliin on se suurin asia sekä suljettu koppa
-
Samalla on siis Goblin Urukay compissa
Täysin uudet lavat jotka on hierottu Ennion
Kanssa juuri FAI lavoiksi
Ja Nopari on nostettu tuohon moottorin eteen ja sähköille on rungossa "kisko" jossa johdot kulkee sulassa sovussa
-
20 lentoa lennelty. Huomioita on tullut mitä käyttöohje saisi kertoa. Ensinnäkin perätönäri pääsee resonoimaan ohjuriinsa sopivassa kierrosluvun muutoksessa, jolloin tulee ikävä ääni. Homma korjaantuu laittamalla kutistesukkaa tönärin päälle.
F3C sekä 3D lentoon akkuteline suositellaan laitettavaksi ylempään asentoon. Sinne siis. Siitä ei käyttöohjeessa puhuta mitään. Painavilla (1600g) akuilla painopiste menee vähän turhan eteen, kantsii siis laittaa levyyn akut mahdollisimman taakse.
Painavahan tästä helposti tulee, ei kuitenkaan tunnu lennossa. Rotaatiossa inertiaa tosi hyvin vaikka tosiaan reilu 6kg painoa. Seuraava homma on kuitenkin kevennys, eli johtoja lyhyemmäksi jne. Tällä viikolla saapuu XNovan motti niin saa tehojakin sitten enempi.
Testaaminen jatkuu. Mut on sillä hauskaakin pidetty :)
http://m.youtube.com/watch?sns=em&v=LJ-Yh3h_nug
-
Taas on koneelle saatu lisää lentoja ja pieniä asioita tehty. Alkaa olemaan kisakunnossa pikkuhiljaa tämä laite, kerrakin näin hyvä tilanne keskellä talvea. Tässä muutokset jotka tein:
-Akkuteline on ylä-taka-asennossa
-Remmi pitää vetää tosi tiukalle
-Landareihin tarvii kumit jos lentää asvaltilta
-Perätönäri kantsii liimata epoxilla
-480kv moottorilla 21 tai 22t vetoratas
-vähintään 20mm servoarmit koska lavat on hitaat
Itsestäänselvyyksiä monelle mut kuitenkin. Nyt näyttää virrankulutus 3200mah kun ajetaan F3C-P ohjelma, virtapiikit 140-150A. Kosmikin huippulämmöt alle 40 astetta.
Katselkaapa kaikki www.facebook.com/heikkilarcheli ja sieltä videota aiheesta :) tykätäkkin saa...